Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne viette rivitalossa puutarhajätteet (lehdet ym.)?

Vierailija
25.10.2009 |

Roskiksiin ei saa laittaa - täällä on useasti valitettu siitä kun joku on laittanut - eikä pihaan mahdu lehtikompostia.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdesti vuodessa talkoiden aikaan lava, johon voi kipata. Muuten oltaiskin kiipelissä!

Vierailija
2/14 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

talon yhteiseen pihaan mahdu kompostia? Se olisi järkevä sijoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnehän ne maatuu.

Vierailija
4/14 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan roskiin.

Vierailija
5/14 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs, jos hankkisitte lisää roskiksia? Meidän talossa 2 poltettavien roskien laatikkoa, sinne olen laittanut, ei ole kukaan valittanut.

Kukas sitä kompostia sitten hoitaisi rivitaloyhtiössä? Meilläkin yksi osakas on tuota ehdottanut, mutta ei ole sitten kuitenkaan suostunut ottamaan vastuuta itselleen kompostin hoitamisesta. Eikä asiasta innostunut isännöintifirmakaan. Kompostia pitää pöyhiä ja möyhiä, tehdä vaikka mitä. Ei riitä, että kippaa sinne vaan roskia.

Vierailija
6/14 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs, jos hankkisitte lisää roskiksia? Meidän talossa 2 poltettavien roskien laatikkoa, sinne olen laittanut, ei ole kukaan valittanut. Kukas sitä kompostia sitten hoitaisi rivitaloyhtiössä? Meilläkin yksi osakas on tuota ehdottanut, mutta ei ole sitten kuitenkaan suostunut ottamaan vastuuta itselleen kompostin hoitamisesta. Eikä asiasta innostunut isännöintifirmakaan. Kompostia pitää pöyhiä ja möyhiä, tehdä vaikka mitä. Ei riitä, että kippaa sinne vaan roskia.

Vierailija
7/14 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(pieni kt-yhtiö, jonka pihan hoidamme itse) laitetaan biojätteisin. Ystävän rivariin jossa iso piha hankittiin puutarhajätteille kompostori, jotka hoidetaan vapaaehtoisvoimin ja hyvin on toiminut jo vuosia. Pöyhiminen ei vaadi paljon aikaa eikä vaivaa, kuulemma.

Vierailija
8/14 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ystäväni talossa isännöinti- ja talkkarihommat hoidetan yhdessä, mitään "firmoja" ei ole.

Me hoidamme itse pihan ja istutukset, huoltoyhtiö esim lumityöt.

Vierailija
9/14 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että suostuvatko ottamaan kompostin hoidettavakseen, jos sellainen taloyhtiöön tulisi. Eivät nyt varsinaisesti hyppineet kuulemma riemusta asiasta kuullessaan.

Olen tosi tyytyväinen, että on isännöintifirma huolehtimassa taloyhtiön yhteisten alueiden lehtienlakaisusta, nurmikonajosta, istutuksista, lumenluonnista, jne. Muuten olisi koko ajan jotain typeriä talkoita niiden hoitamiseksi ja jos niihin ei pystyisi osallistumaan, niin siitä vasta närä nousisi. Usein kun nuo talkoot on viikonloppuisin tai iltaisin, mulla taas paljon viikonloppu- ja iltatöitä, en voisi kovin usein osallistua.

Muutenkin tuollaiset huoltotyöt kaatuu usein muutaman ahkeran asukkaan niskaan. Ja sitten heitä alkaa kismittää, kun muut ei tee mitään ja sitten hekään ei kohta tee mitään...Mielummin maksan siitä, että isännöintiyhtiö hoitaa kuin riitelen tuollaisesta naapurien kanssa. Siten tuetaan myös lähiseudun työllistymistä.

Vierailija
10/14 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne ruohonleikkurilla ajaa ensin silpuksi, niin keväällä lumen alta löytyy enää hyvin vähän maatumatonta. Ne haravoidaan biojätteisiin.

Asutteko YTV-alueella? Silloin kiinteistöstä haetaan biojätettä myös paperisiin jätesäkkeihin pakattuna. Kysy isännöitsijältänne.

Vierailija
11/14 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 11: älä sekoita isännöintiä ja kiinteistönhoitoa. Isännöitsijä hallituksen valtuuttamana touhuilee paperihommia hyvin tai huonosti.

Kiinteistöhuoltofirma tekee sopimuksen mukaiset huoltoasiat. Ei ne lumet ja lehdet ilmatteeksi häviä pihalta: YVstä ne kaikki maksetaan. Ja kuka hullu ottaisi ilmatteeksi sopimuksen ulkopuolisia töitä? Haloo

Vierailija
12/14 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kiinteistönhuoltofirma sitten. Ihan sama kuka hoitaa. Pääasia, että jos maksan yhtiövastikkeen, niin taloyhtiön yhteiset asiat hoituu. Oman pihani voin kyllä rapsutella, mutta mihinkään talkoisiin en ryhdy. Mieluummin hoidan ne asiat rahalla, jää aikaa tärkeämpään - kuten sen rahan tekemiseen. :) Jos olisin itse halunnut luoda lumia ja leikata pensasaitaa, olisin ostanut ok-talon enkä rivaria.

Vierailija
13/14 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo monena vuonna yrittänyt ajaa taloyhtiössämme sitä, että luovuttaisii "talkoilla" tekemisestä ja maksettaisiin sen sijaan huoltoyhtiölle, että se tekee hommat. Mutta ei vaan koskaan sovi tietyille henkilöille. Nämä ovat juuri niitä ihmisiä, jotka sitten jaksavat valittaa kun muut eivät osallistu talkoisiin. Tosi järkevää. Mutta ehkä he HALUAVAT valittaa niin siksi eivät suostu ulkoistamiseen.

No, kiinteistönhuoltofirma sitten. Ihan sama kuka hoitaa. Pääasia, että jos maksan yhtiövastikkeen, niin taloyhtiön yhteiset asiat hoituu. Oman pihani voin kyllä rapsutella, mutta mihinkään talkoisiin en ryhdy. Mieluummin hoidan ne asiat rahalla, jää aikaa tärkeämpään - kuten sen rahan tekemiseen. :) Jos olisin itse halunnut luoda lumia ja leikata pensasaitaa, olisin ostanut ok-talon enkä rivaria.

Vierailija
14/14 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kompostin laittoa suunniteltiin, tarkoitus oli hoitaa talkoilla.

Meillä ei ollut koskaan pihatalkoita vaikka itse kaikki hommat hoidettiinkin. Itse kukin teki mitä osasi ja mitä ehti.

Joku ei tehnyt kesällä mitään, mutta talvella sitten senkin edestä. Homma toimi eikä kellään ollut valittamista.