Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PLEASE vinkkejä miten jalat, ts päkiät jaksais korollisia kenkiä n.6h ajan??

Vierailija
25.10.2009 |

Bileet tulossa ja tarkoitus lähteä myös tanssimaan, en tod halua laittaa jotain arkisia lättäpohjaisia kenkiä vaan jotkut muutamista korollisista, IHANISTA, kengistäni. Juuuu, olen ostanut niitä vaikken hirveästi pystykään niillä olemaan, rakastan kenkiä ja juu mies vinoilee asiasta;)

Oikeasti, vaikuttaahan se jo fiilikseenkin onko lättäpohjat vai korkoa, ainakin minulla.

Kokeilin kerran sellaisia päkiätyynyjä mutta ei ne oikein auttaneet, pitäiskö mun tunkea niitä kenkään päkiän kohdalle sitten useampikin vai?

Olisko teillä vinkkejä miten jalat jaksais korkoja, kengissäni sitä korkoa olisi n 6cm verran.

Yhdet kengät olis ns kiilakorolla, mutta pettymyksekseni jalkat väsyi, tai päkiät, niissäkin:((

Työni on sellaista etten voi koroilla nyt arkisin olla jotta jalat tottuisi.

HELP!!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantapää ensin vai kärki ensin?? olen tässä seurannut ystäväpiirini korkkarikävelyä... enkä itse siis käytä huimia korkoja juuri päkiäkivun takia.. siinä päkiäkivussa on se juttu, pitää saada paino kannalle niin ei koske päkiään... sen taidon ku vielä oppis.

Eli koroilla kävellään aina niin, että kantapää osuu ensin maahan. Jalan tulee myös ojentua (ei liioitellusti) eli polvet eivät saa olla koukussa koroilla käveltäessä. Lantio keinuu kevysti ja ryhti tulisi myös yrittää pitää hyvänä.

Vierailija
2/7 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en väkisin todellakaan pitäisi 6:tta tuntia korkokenkiä, jos ne jalassa hyvälle tunnu.

Itse suoraan sanottuna pilasin jalkani, vain 5 cm koroilla, kun jalan asento oli huono. Olin reissussa Pariisissa, eikä mukanani ollut vaihtokenkiä. Iltaisin laskin kylmää vettä jaloille, olivat kuin tulessa päivän jälkeen!

Mitkään pehmennystyynyt eivät kyllä auta, jos jalan asento on huono. Myöskään totuttelu ei auta tähän, päinvastoin!

Korkokenkien osto on todella vaativaa. Ainakin minä nykyään tunnen heti, mitkä ovat huonoja jaloilleni - enkä osta vaikka miten ihanat olisivat muuten. Toisaalta minulla on tälläkin hetkellä 2-4 paria yli 5 cm korkoisia kenkiä, jotka ovat aivan loistavat jalassa, koska niissä jalan asento on oikea ja näitä voisin ihan hyvin pitää 6 tuntia tanssilattialla :o)

Mutta tosiaan varoituksen sana; älä ulkonäön takia jalkojasi pilaa - jos on pakko korkoja pitää: mars kenkäkauppaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten harjoittelet iltaisin kotona. Muuten ihan tuhoon tuomittu yritys, jos ei kerran ole tottunut koroilla olemaan. Tanssitarvikeliikkeistä saa pehmustetyynyjä ihan ammattilaisten tarpeisiin, ehkä niistä olisi apua. Jotkut käyttävät myös sinitarraa.

Suosittelisin myös harkitsemaan vähän matalampia korkoja; ei 6 cm:n koroille ainoa vaihtoehto ole lättäpohjat. Jo 4 cm on paljon helpompi tottumattomalle olla.

Vierailija
4/7 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tosiaan noita lähes uusiakin on ainakin 3 paria.

2, taisin jo mainitakin että olen jo kokeillut niitä tyynyjä, saa ihan marketistakin, muistaakseni Schollin merkkisiä.

Ap

Vierailija
5/7 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy totuttautua tai sitten vain kärsiä se 6h. :) Tiedän tuskan, nyt en kanssa voi arkena jatkuvasti korkkareita käyttää, ja sitten kun niitä pitää on jalat kyllä hellänä.

Mutta kengistäkin se riippuu: mulla on semmosia korkkareita jotka on paljon paremmat jalkaan kuin jotkut toiset. Ja tosiaan sen koron mittaa laskemalla voi kanssa juhlistella. Eihän se ihan sama asia ole..

Olen tehnyt kanssa niin, että otan mukaan toiset kengät. Tuntuuhan se tappiolta loppuillasta vaihtaa ne vähemmän ihanat jalkaan, mutta jos on ihan muusia jo jalat niin kyllä sitä voi hippaloida matalamminkin. :)

Vierailija
6/7 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo mun lemppari bilelaukku on sellainen Espritin pieni kirjekuorikokoinen joten ei sinne kyllä vaihtokenkiä tungeta...

Ap

Vierailija
7/7 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantapää ensin vai kärki ensin??

olen tässä seurannut ystäväpiirini korkkarikävelyä... enkä itse siis käytä huimia korkoja juuri päkiäkivun takia..

siinä päkiäkivussa on se juttu, pitää saada paino kannalle niin ei koske päkiään... sen taidon ku vielä oppis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä