Synttärivieraat ja lahjapussi
Mikä idea on jakaa lastenkutsuilla lahjapussi vieraille?
Minä en ymmärrä tätä tapaa eikä meillä toimita niin. Kasvatuksellisesti ajattelen, että jokaisella lapsella on oma vuoronsa eli synttärinsä saada lahjoja, muulloin on toisten vuoro. Tämä tosin ei sinänsä toteudu, koska meidän dynttäreillä ei lahjoja jaeta vieraille, mutta silti omani saavat muiden juhlissa.
Toinen näkökulma on ekologisuus: lahjapusseissa on usein kertakäyttökamaa, jotka menevät roskiin jotakuinkin seuraavana päivänä.
Kommentit (32)
luulevat vielä että joskus saa olla kivaakin! meillä saavat joskus ihan syyttä ja arkenakin pieniä lahjoja (tyyliin ilmapallo tai ksylitolipastilli). tykkäävät niin lahjojen avaamisesta. joskus lahjoissa ei edes ole mitään :D oon varmaan ihan kauhee äiti kun opetan ne tommoseen syntiin?
kivaa on silloin kun saa jotain tavaraa! Ja mieluiten usein ja paljon. Opettavat korvaamaan sen yhdessäolon tavaran saamisen orgasmilla.
oot ihan hillitön :D
luulevat vielä että joskus saa olla kivaakin! meillä saavat joskus ihan syyttä ja arkenakin pieniä lahjoja (tyyliin ilmapallo tai ksylitolipastilli). tykkäävät niin lahjojen avaamisesta. joskus lahjoissa ei edes ole mitään :D oon varmaan ihan kauhee äiti kun opetan ne tommoseen syntiin?
lapsi saa jotain? Meillä onneksi lapset toistaiseksi vielä nauttivat eniten toisten seurasta.
Kohtahan vois kulutusmammat järjestää virtuaalisynttäreitä, jossa sankarille lähetetään lahjoja ja sankari lähettää kaikille. Silloin kaikki sais ja paljon, ei tarttis olla yhdessä.
kivaa on silloin kun saa jotain tavaraa! Ja mieluiten usein ja paljon. Opettavat korvaamaan sen yhdessäolon tavaran saamisen orgasmilla.
oot ihan hillitön :D
tota tapahtuu kauppakeskusksissa koko ajan. Tyydytys on upea mutta lyhytkestoinen, unohtuu, kun tavarat saa kaappiin, ja sitten jo seuraavaa himoamaan....
lapsi saa jotain? Meillä onneksi lapset toistaiseksi vielä nauttivat eniten toisten seurasta. Kohtahan vois kulutusmammat järjestää virtuaalisynttäreitä, jossa sankarille lähetetään lahjoja ja sankari lähettää kaikille. Silloin kaikki sais ja paljon, ei tarttis olla yhdessä.
säkö vedät palkokasvit nenään, jos synttäreillä joku lapsi saa pienen lahjan? kumoaako se lahja jotenkin kaiken muun mahdollisen kivan ja yhdessäolon? niinkö minä kirjoitin?
voi jukra.
t. se hullu materialisti, joka antaa lapsilleen lahjoja
..kuinkahan moni menee ilmaisen kahvitarjoilun houkuttelemana vaikka minne kissanristiäisiin mutta lapsia ei saisi sitten "lahjoa"?? :D
jos joku nyt haluaa osallistua mun virtuaalisynttäreille, niin sanokoon HEP!
laitan sitten tilinumeron.
lapsi saa jotain? Meillä onneksi lapset toistaiseksi vielä nauttivat eniten toisten seurasta. Kohtahan vois kulutusmammat järjestää virtuaalisynttäreitä, jossa sankarille lähetetään lahjoja ja sankari lähettää kaikille. Silloin kaikki sais ja paljon, ei tarttis olla yhdessä.
..kuinkahan moni menee ilmaisen kahvitarjoilun houkuttelemana vaikka minne kissanristiäisiin mutta lapsia ei saisi sitten "lahjoa"?? :D
kuka aikuinen niihin menee??
kuka aikuinen niihin menee??
Tuossa ei nimenomaan puhuttu mistään muusta kuin lahjoista! Ja että jos lahjan antaa, niin lapsista on kivaa.
Tuossa ei nimenomaan puhuttu mistään muusta kuin lahjoista! Ja että jos lahjan antaa, niin lapsista on kivaa.
nimenomaan! ei puhuttu mitään yhdessäolosta eikä sen laadusta eikä määrästä. lapset (2 ja 3) tykkäävät avata lahjoja, joita joskus heille teen huviksi. joskus niissä ei ole edes sisällä mitään. kauheeta materialismia!
joskus me myös muovaillaan ja joskus piirretään tai maalataan. joskus tehdään paperista hahmoja, nekin ovat jännittäviä. tämmösistä tykkäävät. kauheeta materialismia ja oppivat saamaan liikaa!
ollut onginta ohjelmanumerona ja se on kyllä ollut aina suksee, lapsia on viisi ja synttäreitä on ollut jo aika monet yhteensä. Silloin kun ongintaa on saavat vieraat pikku juttuja kotiin vietäviksi, usein saalis sisältää myös karkkia joka syödään heti. Ilmapalloja olen myös jakanut lähtijöille, kukaan ei ole kyllä koskaan huomautellut niinä kertoina kun onginta-aarteita ei ole ollut. En ymmärrä miksi tämäkin on niin suuri synti.