Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen astmaatikko ja hieman paniikissa tulevasta

Vierailija
24.10.2009 |

Olen ollut pitkään kipeänä ja keuhkot ihan tukossa. Nappailen astmalääkkeitä maksimimääriä ja ei vaan tunnu lima keuhkoista kaikkoavan. Hirvittää ehdinkö toipua ennenkuin possuflunssa iskee voimalla tänne pk-seudulle. Rokotuksiinkin aikaa vielä monta viikkoa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi käydä lääkärissä?

Otatko hoitavaa lääkettä aamuin illoin? Vai vain avaavaa?

Vierailija
2/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan itse vaikeaa keuhkoastmaa ja hengitys on niin ja näin muutenkin. Olen oppinut asian kanssa elämään. Nyt vaivaa pieni vilustuminen ja peffit on laskenut tuonne +/-200 ja hengitys on työlästä ja pinnallista, apulihakset tekevät töitä minkä jaksavat. Mutta tää on just tätä. Jos se possunuha iskee, niin se iskee. Sille ei sitten silloin voi mitään. Sitten katsotaan mihin rahkeet riittää. Niin se vaan on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Etkö voi käydä lääkärissä?

Otatko hoitavaa lääkettä aamuin illoin? Vai vain avaavaa?

Lääkärissä käyty. On keuhkoputkentulehdus. Antibioottikuuri ja hoitavat lääkkeet maksimissa, päälle avaavaa lääkettä. Hitaasti vaan tuntuu keuhkot pääsevän limasta eroon. Karmee yskä joka lähtee syvältä.

Ap

Vierailija
4/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas niin tätä. Sairastan itse vaikeaa keuhkoastmaa ja hengitys on niin ja näin muutenkin. Olen oppinut asian kanssa elämään. Nyt vaivaa pieni vilustuminen ja peffit on laskenut tuonne +/-200 ja hengitys on työlästä ja pinnallista, apulihakset tekevät töitä minkä jaksavat. Mutta tää on just tätä. Jos se possunuha iskee, niin se iskee. Sille ei sitten silloin voi mitään. Sitten katsotaan mihin rahkeet riittää. Niin se vaan on.

Ja mikä on pointtisi?

Ap

Vierailija
5/14 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on keskivaikea astma, eikä ole elokuun jälkeen henki kulkenut vahvoista lääkkeistä ja maksimiannostuksista huolimatta. Nyt pääsen keuhkolääkäriin, jos pitää keksiä jostain vaikka lisää lääkkeitä..vaikka vanhatkin ovat hurjalla annostuksella useita kertoja päivässä. Mullekin on normaalia saada keuhkoputkentulehdus tai jopa keuhkokuume joka nuhasta ja välillä ilmankin.

Olen aika orientoitunut siihen, että jos saan sikainfluenssan, kuolen varmaan tunnissa näiden keuhkojen takia.

Ja ei se homma nyt ihan noin mene, kuin joku kirjoitti, että kun rohisee, sitten vaan mennään lääkäriin ja otetaan sikainfluenssatesti ja saadaan Tamiflu. Anna mun nauraa, normaaliakaan keuhkojen toimimattomuutta ei hoideta kovin ripeästi...jos lainkaan.

Vierailija
6/14 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikein tukossa niin noilla napeilla aukeaa kolmen päivän sisällä - olet kuin uusi ihminen.

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=749&i=ORION+PHARMA_PREDNISON

Astmaatikoilla yleensä on tabletteja tai ainakin resepti. Itse olen syönyt kuurin omasta aloitteestani kaksi kertaa.

Vierailija
7/14 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yskivät ja mahatkin toimii taas.

Vierailija
8/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sulle! Voin vain kuvitella miltä susta tuntuu.

Vierailija
9/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tekee testin ja kuuntelee keuhkot. Jos sulla on influenssa ne antaa sulle tamifluta ja se auttaa nopeesti.

Näin pojan kanssa jolla on astma ja sikaflunssa nyt.

Olo on parin päivän kuluttua ok. Rasittaa ei saa itseään turhaan.

Vierailija
10/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivustojen mukaan astmaatikot(keuhkosairaus) rokotetaan ensimmäisten joukossa.ensi viikosta alkaen terveysasemilta voi saada ilmaiseksi(erityisryhmät=astmaatikot) kausi influenssa rokotteen.samalla kertaa astmaatikot saavat sikapiikin. Näin ainakin Espoossa.

Vierailija
11/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurmijärvellä on tietojeni mukaan eka vuorossa th-henkilöstö ja sitten raskaanaolevat.

Kiitos kommenteistanne.

ap

Vierailija
12/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiryhmiä aletaan rokottaa heti terveydenhoitohenkilökunnan jälkeen. Ensimmäisenä riskiryhmistä rokotetaan raskaana olevat ja sitten muut.

Vierailija
13/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan teillä kesti kuume?

Kuinka korkealla?

Meillä on kolmas vuorokausi menossa korkeassa kuumeessa ja huolestuttaa vähän vaikka hyvin on tähän asti mennyt.

Vierailija
14/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkanut taas ottaa lääkkeeni säännöllisesti sikainfluenssasta ensi kertaa kuullessani.

Ennen lääkkeiden otto oli vähän niin ja näin, mutta tänä syksynä olen hoitanut astmaani esimerkillisen hyvin koska en halua kuolla sikalentsuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän