Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

menkää TÖIHIN akat, ketkä valitatte täällä köyhyyttänne

Vierailija
24.10.2009 |

ihan oma valintanne kituutella

esim.

työttömänä, opiskelijana, kotiäitinä.

Töistä sitä rahaa saa, ei ketään pidä kunnan verorahoilla elätettämän.

Hävetkää kun valitatte.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

van köyhä oon kuiteskin.

Vierailija
2/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käteen kuin tuilla elämisestä.

Mikään 15 työtuntia viikossa ei riitä perheen elättämiseen. Enkä ole köyhyyttäni valittanut. Sossun ja kelan tuella elemme mukavampaa elämää kuin töissäkäydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt on työttömänä myös mun mies. On silti katto pään päällä ja ruokaa pöydässä, joten ei tässä niin huonosti mene. Valmistun uuteen ammattiin parin vuoden päästä eikä sen jälkeen pitäisi olla enää tällaisia vastaavia ongelmia.

Vierailija
4/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saa työpaikkaa? Sitten ei tule kotihoidontukeakaan jos laittaa lapset päiväkotiin, eli joudun sossun luukulle, jolloin joudun kai myymään auton, mikä vaikeuttaa entisestään tilannetta. Ilman ammattia ei saa edes työmarkkinatukea (vai mikä se oli).

Mitä muuten teen jos saan työpaikan, mutten lapsille hoitopaikkaa?

Vierailija
5/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja arvaa kuinka monta työhakemusta olen näpytellyt ja joka päivä katson kaikki avoimet työpaikat läpi.

Olen mä työhaastatteluihinkin päässyt. Nyt menossa yhdelle kurssille.

Vierailija
6/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saa työpaikkaa? Sitten ei tule kotihoidontukeakaan jos laittaa lapset päiväkotiin, eli joudun sossun luukulle, jolloin joudun kai myymään auton, mikä vaikeuttaa entisestään tilannetta. Ilman ammattia ei saa edes työmarkkinatukea (vai mikä se oli). Mitä muuten teen jos saan työpaikan, mutten lapsille hoitopaikkaa?

Vierailija
7/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän miehen, lapset ja kodin tänne ja muutan satojen kilometrien päähän pääkapunkiseudulle hanttihommiin? Vuokraan sieltä itselleni asunnon ja varmasti köyhyys poistuu näillä keinoin ja perhe-elämä kukoistaa??? Salli mun nauraa :D))))

Vierailija
8/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointtina, et mä tienaan kotiäitinä enempi kuin työssä, koska jos vahigossa oikein töitä sais, niin ei sais täysiä tunteja - joten ei palkkaakaan...

nyt oon nelisen kuuta työtön ja jään taas älomalle. mun äraha ja työttömyyskorvaus on samaa luokkaa.

nyt kun saan kolmannesta lapsilisän niin pärjäisin jo khh:llakin olla.

silti, olisin siis töissä, kotiäitinä, työttömänä, olisi tulot samat (ja tosiaan töissä pari euroa vähempi/kk)... eli rahassa tiukka joka tapauksessa, ei paljo ostella ylimääräistä!

Vierailija
9/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointtina, et mä tienaan kotiäitinä enempi kuin työssä, koska jos vahigossa oikein töitä sais, niin ei sais täysiä tunteja - joten ei palkkaakaan... nyt oon nelisen kuuta työtön ja jään taas älomalle. mun äraha ja työttömyyskorvaus on samaa luokkaa. nyt kun saan kolmannesta lapsilisän niin pärjäisin jo khh:llakin olla. silti, olisin siis töissä, kotiäitinä, työttömänä, olisi tulot samat (ja tosiaan töissä pari euroa vähempi/kk)... eli rahassa tiukka joka tapauksessa, ei paljo ostella ylimääräistä!

ei sitä eläkettä kerry kotona makaamalla ja ne sun tuetkin loppuu aikanaan eli mene nyt hyvä ihminen töihin jo välillä. Just sunlaiset naiset mua ärsyttää.

Vierailija
10/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule ja anna töitä!!! silläpä tässäkin välissä olen työttömänä työnhakijana, mutta sattuupa olla että tässä ei sadan kilometrin säteellä ole töitä - ei oikein kelleen nyt. kaikki on lomautettuina ja irtisanottuina jonossa - osa perheineen pois muuttaneita... että juupa juu...

ei sua ärsyttää naiset jotka perustaa perhettä, ja joille ei töitä ole ilman muuttamista???

ei kuule ole ihan oma valinta ettei töitä ole. tällä hetkelle kun ei saa edes tuota vajaa tuntista työtä, silläkin saralla monta työtöntä. ja sitten taas kun oikein järjellä ajatellaan, niin lähtisinkö neljäksi kuukaudeksi toiselle paikkakunnalle asumaan ja maksain vuokraa+lainaa+kahden lapsen hoitomaksut?? aika hyvää palkkaa saisi tuolla järjestelyllä joku mulle maksaa!!! :D

Vierailija
11/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kaikilla ole perusasiat hallussa. Teillä on mahdollisuus olla kotona yhteiskunnan tuilla vain ja ainoastaan siitä syystä, että joku toinen siellä töissä käy ja veroja maksaa.

Jos ajatellaan aikaa taaksepäin, (ja HUOM: ei pitkälle ajassa taaksepäin tarvitse mennä!) Suomessakin oli todella köyhiä jotka näkivät nälkää. Ei ollu vielä niin hyviä Kelan/sossun tukia mitä nykyään. Nyt tuo uksi vastaaja oikein nauraa :D miten hyvää palkkaa pitäisi saada että toiselle paikkakunnalle töihin lähtisi, ymmärrätkö että noin 30-40 vuotta sitten se oli ihan normaalia! Lapset jätettiin mummon hoiviin tmv. ja kaupunkiin rahaa tienaamaan.

Ja ei, en kaipaa noita aikoja, mutta pientä nöyryyttä kyllä niiden suunnasta jotka tuilla elävät. Pahinta tässä on se, että ne jotka jäävät asumaan omaan kuntaa missä töitä ei ole, ovat hautaan saakka veronmaksajien elätteinä, tämä on minusta väärin. Eläkettä ei kerry, joten sossun pitää maksaa aikanaan lääkkeet heille jne.

No, se kannattaa pitää mielessä, että joskus saattaa kehitys kääntyä, eli aletaan karsia sosiaalitukia.

Siinä vaiheessa olen onnellinen, että olen miettinyt valintojani elämässäni sen verran, että olen kouluttautunut hyvin, hankkinut lapset vasta valmistumisen jälkeen, ja muuttanut paikkakunnalle jossa töitä on, mutta asumismenot eivät ole kohtuuttomat.

vert.

Olisin jäänyt kuolevaan pikkukuntaan, valmistunut työttömäksi suurtalouskokiksi, asunut kunnan halvoissa vuokra-asunnoissa, ja saanut lapset niin ettei heidän kanssaan koskaan ole varaa tehdä Linnanmäen reissua tmv. Ja tämä sama rata jatkuisi, jatkuisi, ja jatkuisi kunnes eläkeelle jäisin.

Vierailija
12/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä ne rahat revitään lainaan+vuokraan+lasten pvähoitomaksuihin, ei siihen sen tason palkka riitä mitä täällä maksetaan...

lisäksi pitää saada ruokaa ja muut laskut maksettua (vesi+sähkö+jäte jne jne..)

ja pieni pointti että tuost aärahasta menee aika uskomaton määrä veroja, nytkin joudun viime vuodesta maksamaan mätkyjä vielä päälle..

ja toinen et miten jätän mummun hoiviin kun mummu on töissä??? johan se muuttaisi asia ajos mummu ois eläkkeellä...

eli sun mielestä meidän vaihtoehdot on ne että mies jättää hyvän työn ja muutetaan että mä saan töitä ja mies ehkä jää työttömäksi - ainakin alkuun.. tai sitten vaan erotaan jotta molemmille on töitä?? haloo!!!!!!!

tiedän myös sen että tähän kuntaan tulee töitä, ei heti, mutta ehkä jo parin vuoden päästä - sittenki ehdin olla töissä vielä ihan riittämiin!!

se onkin hassua et eläke ei kerry vaikka tilanne monilla pakostikin tämä - mäen sinällään valita koskan oon sitä mieltä että lapset tulisi hoitaa kotona ainakin 2v jos ei jopa 3v saakka - miksi niitä sitten muuten edes tehdään, jos suorilta viskataan vieraiden kontolle ja koko perhe elää uupuneena...

mistä edes tiedät mikä on eläkejärjestelmä sitten joskus kun se aika on? tai onko sitä edes hengissä enää?? vielä tällä ikää elän tälle hetkelle, ehin noita vanhuusajan ongelmia miettiä myöhemminkin..

olen kouluttautunut hyvin, olen hankkinut lapset vasta valmistumisen jälkeen ja ehtinyt hankkia työkokemustakin. muutan paikkakunnalla jossa on töitä mutta kohtuullista asua, sitten jos kuopukseni ollessa 3v tilanne on edelleen tämä - johon taas en usko alkuunkaan. täällä tulee iso eläkkeelle jäänti suma arin vuoden päästä - eiköhän siellä ole sarkaa sitten saada työtä taas, samoin kuin iso tehdäs ehtii elpyä ja töihin aletaan ottamaan jo vuoden kuluttua.

toi sun vika lause ei koskaan osuiskaan kohdalle..

meillä on omakotitalo, saaressa valmistuva kesäpaikka, auto joka vielä kulkee, miehellä hyvä työ, lapset jotka saa kokea perhe-elämää kotiäidiln kanssa - iskäin on säännöllisessä pvätyössä joten perhe-elämää - sitä todellista laatu aikaa on. sekä molemmilla vanhemmilla aina kerrallaan yhdelle lapselle kuin yhdelle vanhemmalle kaikkien lasten kanssa - samalla kun toinen saa tehdä kaikkea yksin. myös perheenä tehdään hurjan paljon.

sitten kun lähden töihin eka on koulussa, toka eskarinaloittanut, kolmonen menee päiväkotiin... ellei sitten tehdä vielä neljättä lasta :D

ps. linnanmäelle en enää ikinä mene, oli varaa tai ei - ei vois huonompaa paikkaa olla!

Vierailija
13/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, huomaathan että te olette miettineet niitä elämän realitetteja?

Olet opiskellut ammattiin ja paikkakuntanne ei ole kuoleva kunta, vaan sinne investoidaan --> tulee lisää työpaikkoja.

Lisäksi miehesi on töissä, ja koska teillä varaa omakotitaloon, kesämökkiin ymv. niin (olettaen että olette niistä jotain maksaneet ettekä perinnöksi saaneet tmv.) niin olette rahaa tienanneet =maksaneet myös veroja.

Olen itse myös sitä mieltä että lapset on hyvä hoitaa kotona ainakin 3-vuotiaaksi, ja vanhempien tehdä lyhennettyä työaikaa tmv. järjestelyin huolehtia ettei lapsille tule liian pitkät päivät tarhassa tai pieni koululainen joudu olemaan pitkälle iltaan yksin kotona. Näin asiat on meillä hoidettu, ja se on onnistunut koska olemme elämäämme suunnitteleet jo aiemmin sellaiseksi.

Mutta sitä en ymmärrä, että ollaan kuin ellun kanat toimettomina, ja odotetaan koko ajan että rahaa tulee sossusta tmv. Ihmisillä ei enää ole sitä "ylpeyttä", että itse pitää leipä tienata, vaan suorastaan vaaditaan lisää rahaa vaikka työs eivät kiinnosta, ja se on väärin.

Nämä loiset aikaansaavat sen, että moni pienipalkkainen miettii MIKSI tekee töitä kun toinen elää sossun tuilla paremmin. On tutkittu, että ne jotka maksavat itse vuokransa=käyvät työssä asuvat pienemmissä asunnoissa vert. ne joiden asumisen maksaa kela/sossu. Tämä on väärin, pitäisi KANNUSTAA ihmisiä elättämään itsensä!

Jos saisimme kaikki pummit pois järjestelmästä, niin rahaa jäisi ylimääräistä, ja tämä raha voitaisiin kohdistaa esim. laadukkaampaan päivähoitoon tai siihen että makseittaisiin korkeampaan kotihoidontukea =yhä useammilla olisi mahdollisuus olla esim. se 3-vuotta kotona lapsen/lasten kanssa.

Vierailija
14/14 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kerrot asian niin että ymmärsin mistä hiertää.

mut on kasvatettu siihen että asiat hoidetaan niin jotta pärjää - ilman sossua ja laskurästejä.

kaikki kulut kulutetaan niin että on varaa maksaa ne pois.

itsekään en hyväksy heidän elämäntapoja jotkaa vaan "makaa ja nauttii" toisten kustannuksella, yrittämättä mitään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme