Onko sinusta tuo työkkärin 160e veroton korvaus/kk ok ?
Sen saa siis sen työttömyyspäivärahan päälle.Mun mielestä surkea eli siis 8e/päivä ja 1e/tunti saat kun istut jossain työkkärin kurssilla.Onko se mitään extraa jos se menee bussiin ja eväisiin monellakin.Mulla ei onneksi tule bussilla kulkemista ja evääksikin voi ottaa aina edellsien päivän ruokaa.
Menisitkö itse 1 euron tuntipalkalla istumaan?
Mä en jos ei olisi pakko.
Kommentit (8)
Mä oon tehny tota jo kaks vuotta ku ei oo ollu muutakaa tarjolla.Siis 8 egee pv. Mä en oo kuullukka mistään 1e tunti viel lisäks. Ja se 8 e tosiaan onki vain tarkoitettu lippu ja ruokailukuluihin... Ihan samaa työtä teen siel ku tavallista palkkaa saava duunariki. Et persiistä mut sossu ei onneks huomioi sitä tulona. Nii ja mul omat eväät
Muutenkin pysyy tuo päivärytmi normaalina. Sitä kun työttömänä monet oppii nukkumaan puolelle päivin ja on sitten hankala taas sopeutua työelämään.
Itse olen mennyt koulutukseen, josta ei ehkä ole kauheasti hyötyä työlystymiseni kannalta. On kuitenkin kivempaa tehdä jotain kuin vain löhötä kotona.
Sitä kyllä ihmettelen, kun samalla kurssilla on useampikin alle 3v äiti. Yhdenkin lapsi on vielä vauva ikäinen ja nyt sitten päiväkodissa, kun äiti työkkärin kurssilla.
Mielestäni näin pienten lasten äidit jotka on työttömiä olisi järkevämpää olla kotona hoitamassa sitä lastaan/lapsiaan.
Muutenkin pysyy tuo päivärytmi normaalina. Sitä kun työttömänä monet oppii nukkumaan puolelle päivin ja on sitten hankala taas sopeutua työelämään. Itse olen mennyt koulutukseen, josta ei ehkä ole kauheasti hyötyä työlystymiseni kannalta. On kuitenkin kivempaa tehdä jotain kuin vain löhötä kotona. Sitä kyllä ihmettelen, kun samalla kurssilla on useampikin alle 3v äiti. Yhdenkin lapsi on vielä vauva ikäinen ja nyt sitten päiväkodissa, kun äiti työkkärin kurssilla. Mielestäni näin pienten lasten äidit jotka on työttömiä olisi järkevämpää olla kotona hoitamassa sitä lastaan/lapsiaan.
enkä vaan löhöä ja olen samaa mieltä, että on mukavaa, kun on aamulla tiedossa minne mennä ja päivä kuluu siellä kurssilla paremmin. Tuo korvaus vaan on ihan naurettava, mutta mulle se on tosiaan ns ylimäärästä, kun kurssipaikka sijaitsee 1 km päässä. No joo ei mun mielestä pienen lapsen äidin paikka ole missään kurssilla vaan niinkuin sanoitkin niin kotona sen lapsen kanssa.
ap
Mä oon tehny tota jo kaks vuotta ku ei oo ollu muutakaa tarjolla.Siis 8 egee pv. Mä en oo kuullukka mistään 1e tunti viel lisäks. Ja se 8 e tosiaan onki vain tarkoitettu lippu ja ruokailukuluihin... Ihan samaa työtä teen siel ku tavallista palkkaa saava duunariki. Et persiistä mut sossu ei onneks huomioi sitä tulona. Nii ja mul omat eväät
kun et ymmärrä edes lukemaasi
kotihoidontuki on perseestä ja työttömyyskorvaus on enemmän. Ja lastenhoitokin on perseestä ja työttömän lapsia päiväkoti hoitaa ilmaiseksi.
Itsekin ilmoittaudun heti työttömäksi kun vanhempainvapaa lopppu ja vauva täyttää 9kk.
Ainakin minimi äitiyspäiväraha nostettiin.Mä olen sitä mieltä, että jos se lasten hoitaminen on noin kamalaa niin parempi se ois sunkin olla lisääntymättä.Se kotihoidontuki on ihan sopiva suhteutettuna niihin menoihin mitä kotiäidillä on.
työtömyyskorvaus + kulukorvaus jo alkaa riittämään, varsinkin kun lapset saavat ruokaa päiväkodissa.
Mutta onhan se naurettavan pieni kun bussimatkohin menee 5,90€ pvä ja harvoissa kurssipaikoissa on mikro omien eväiden lämmitykseen, eli ruoka pitää ostaa ravintolasta jos ei pelkkiä voileipiä halua syödä.
220€ verottomana olis jo jotakin ja vastaisi todellisia kuluja.