Uusi kaikinpuolin kunnollinen ja ihana miestuttavuus, mutta on
sitä mieltä että "ei seksiä ennen avioliittoa". uskoon tulonsa jälkeen kuulemma muuttanut kelkkansa tähän suuntaan.. Itsekin uskon Jumalaan mutta olen hieman öö, liberaalimpi tuossa asiassa.
Mitä ajattelette tilanteesta?
Kommentit (42)
mutta en pitäisi kyseisestä järjestelystä missään tapauksessa. Seksi on tärkeä ja iso osa suhdetta ja jos "osat ei sovi yhteen" niin kyllä minulta ainakin menee maku koko miehestä... Harkitse.
arvoistanne ja uskostanne ja siitä miten se näkyy käytännön arjessa. Jos kauheasti on eri linjauksia niin eihän siitä mitään tule.
teillä menee täysin ristiin..
tulee lapsenikin kanssa hyvin toimeen. Mutta vaivaa tämä asia!
Eräs ystäväni hokee, että lapsia sitten vasta avioliitossa,se on jumalan tahto. Kuitenkin harrastavat seksiä kierukan kera vuosikaudet ennen avioliittoa. Kenenkähän tahto se on?
t. ateisti
tulee lapsenikin kanssa hyvin toimeen. Mutta vaivaa tämä asia!
Onko lapsesi isä kuvioissa? Onko hän avioton vai aviossa syntynyt? Miten mies suhtautuu? Jotenkin kuvittelisin, että uskovaiselle "ei seksiä ennen avioliittoa" -miehelle olisi vaikeaa hyväksyä toisen miheen lapsi. Nyt menee jo aiheen vierestä, älkää hermostuko, herätän vain keskustelua!
mitäs jos onkin vaikka impotentti (okei, tuskin, mut ehdottomasti haluun toisen lapsen ainaki vielä!!!) tai seksuaalisesti mulle täysin epäsopiva :/
ja lapseni on joo avioton :D vahinko, jonka kanssa olen ollut alusta asti kaksin. Isänsä kyllä pitää yhteyttä, käy katsomassa n. kerran kuussa. Mies suhtautuu asiaan hyvin, siis lapseen ja meidän taustaan. On 32v ja itsekin elänyt ns syntistä elämää ennen uskoontuloaan.
ap
no apua,ei kai nyt sentään.. On työkseenkin lasten kanssa tekemisissä. ap
aika paljon siitä miehen seksuaalisuudesta selviää ihan keskustelemalla, vai mitä?
no en tiedä. Minusta usko on henkilökohtainen asia ja mun ja jumalan välinen asia, enkä ole henk.koht kokenut että esiaviollinen seksi tekis musta mitään huonoa kristittyä.ap
eli ottamassa sian säkissä jos naimisiin päädytte. Etkö voisi itse olla yhtä rohkea?
mitäs jos onkin vaikka impotentti (okei, tuskin, mut ehdottomasti haluun toisen lapsen ainaki vielä!!!) tai seksuaalisesti mulle täysin epäsopiva :/
ja lapseni on joo avioton :D vahinko, jonka kanssa olen ollut alusta asti kaksin. Isänsä kyllä pitää yhteyttä, käy katsomassa n. kerran kuussa. Mies suhtautuu asiaan hyvin, siis lapseen ja meidän taustaan. On 32v ja itsekin elänyt ns syntistä elämää ennen uskoontuloaan.
ap
on sitä mieltä, että pitää odottaa seksin kanssa... Aikamoinen täyskäännös siitä syntisestä elämästä tuohon. Mun mielestä tuossa on jotain mätää... Kuinka kauan sä olet tuntenut tämän miehen? Oletko kertonut hänelle tuntemuksistasi?
aika paljon siitä miehen seksuaalisuudesta selviää ihan keskustelemalla, vai mitä?
voisin kyl olettaa että kemiat toimii siinäkin suhteessa mut sit jos ei, niin..
Ja en kauheen kiireellä ois menossa naimisiin muuten mut outoa elää platonisessa suhteessa seksin osalta 28-vuotiaana :O
ap
mitäs jos onkin vaikka impotentti (okei, tuskin, mut ehdottomasti haluun toisen lapsen ainaki vielä!!!) tai seksuaalisesti mulle täysin epäsopiva :/ ja lapseni on joo avioton :D vahinko, jonka kanssa olen ollut alusta asti kaksin. Isänsä kyllä pitää yhteyttä, käy katsomassa n. kerran kuussa. Mies suhtautuu asiaan hyvin, siis lapseen ja meidän taustaan. On 32v ja itsekin elänyt ns syntistä elämää ennen uskoontuloaan. ap
on sitä mieltä, että pitää odottaa seksin kanssa... Aikamoinen täyskäännös siitä syntisestä elämästä tuohon. Mun mielestä tuossa on jotain mätää... Kuinka kauan sä olet tuntenut tämän miehen? Oletko kertonut hänelle tuntemuksistasi?
tietää ajatukseni tai siis mielipiteeni, mut ei ehkä sitä, että asia on mulle jonkinasteinen ongelma. En jotenkin kehtaa sanoa, ainakaan vielä :/
ap
ja kannattaa tutustua rauhassa ja ottaa kunnolla selvää hänen muusta arvomaailmastaan. Tuohon "ei avioliittoa ennen seksiä" ajatusmaailmaan liittyy usein muitakin vanhakantaisia arvotuksia mm. nainen ja miehen rooleista ja asemasta avioliitossa.
Ikävä kyllä tuo "ei seksiä ennen avioliittoa" johtaa yleensä melko nopeaan avioitumiseen ja moni kumppanin piirre tulee yllätyksenä (eikä positiivisena sellaisena).
Jos olet valmis siihen, että tutustutte kunnolla ja elätte myös arkea yhdessä tarpeeksi pitkään (ilman sitä seksiä) ja sitten vasta menette naimisiin niin mikä ettei.
Sinänsä arvostan sitä, ettei mies hypi sängystä sängyyn ja haluaa tuntea naisen ennen seksiä, mutta ajatus että seksiä vasta papin aamenen jälkeen ei kerro enää moraalista vaan luultavimmin ahdasmielisyydestä.
saada sinut nopeasti sitoutumaan häneen. Mietipä todella tarkkaan, tiedätkö tarpeeksi miehen menneisyydestä, perheestä jne, ennenkuin lähdet ainakaan mihinkään pika-avioliittoon.
Uskon myös, että tuo saattaa olla viite johonkin muuhunkin, eli aikuisen miehen kohdalla saattaisi kieliä jostain kummallisista seksuaalisista taipumuksista (ja vihjaus lasten suuntaan ei ole sekään välttämättä ihan perusteeton).
Eli en nielisi tuota ihan äkkiseltään.
Oletko siis valmis platoniseen suhteeseen muutaman vuoden ajan? Vai ajattelitko rynnätä naimisiin paljon nopeammin?
Yleensä ei seksiä ennen papin aamenta nopeuttaa naimisiin menoa sattuneista syistä (en tarkoita järkisyitä).
Itse en uskaltaisi lähteä suhteeseen, jossa varsinainen tutustuminen tapahtuu vasta naimisiin menon jälkeen. Siihen kunnolla tutustumiseen ja tuntemiseen kun tarvitaan vuosia ja yhteistä elämää ja arkea saman katon alla - vasta sen jälkeen voi sanoa tuntevansa toisen.