Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko muut huomanneet että nyt lama alkaa vaikuttaa ja näkyä tavallisten ihmisten arjessa?

Vierailija
24.10.2009 |

Ei jokaisella, mutta niin monella kuuitenkin, että sen huomaa. Sen huomaa nyt joka paikassa, putiikkien hiljenemisenä, ihmisten suhtautumisena shoppailuun, yleisenä puheena siitä miten ja missä voisi ja kannattaisi säästää, ihmiset puhuu että raha on tiukassa ja päiväkotien pihalla äidit juttelee hoitajille lomautuksista.

Oletteko muut samoilla linjoilla vai onko tämä vain meidän lähiöön iskenyt nyt?

Vielä viime keväänä ei vaikuttanut näin selkeästi.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huomaan sen työssäni, pienen kaupungin, pienessä erikoisliikkeessä. Ostetaan vaan, kun on pakko ja mielellään mahd edullista.

Vierailija
2/15 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut -raha ja ihmiset liikkuvat.

Lentokentällä on ruuhkaa ja kaupan lihatiski täynnä naudan filettä ja hirveä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikuttanut millään tavalla

Vierailija
4/15 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheltä loppuneet yövuorot kokonaan ilmeisesti koska ihmiset kuluttavat vähemmän

Vierailija
5/15 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain paikoissa näkyy, joissain taas on ihan päinvastaistakin liikentessä. Esimerkiksi Stockalla on hiljaista, yrittävät kovilla alerysäyksillä saada kaupankäyntiä nousemaan eli nytkin on just -40% paljon tavaraa vaikka ihan vasta oli hullutkin päivät.

Toisaalta taas asuntokauppa käy ainakin meidän alueella tosi kuumana. Käytiin vuokra-asuntoesittelyssä, jossa oli 30 ihmistä kilpailemassa samasta asunnosta ja käytiin katsomassa omistusasuntoa ja kun seuraavana päivänä kysyin, että onko tullut tarjouksia, niin 10 oli kuulema tullut!

Kelkka on toisaalla kääntynyt, bkt on pakkasella, ihmisiä irtisanotaan, on yt-neuvotteluja ja lomautuksia. Toisaalta asuntojen hinnat kohoaa, lainoissa on pienet marginaalit, siivoajat saa 16,5% palkankorotukset + normaalit korotukset. Tässä taloustilanteessa on nyt moneen suuntaan viestejä ja viitteitä.

Vierailija
6/15 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen aamupäivällä. Liekkö lapsilisäpäivä vaikuttanut paitsi "lapsellisia" ei mielestäni mitenkään erikoisesti ollut.

Vierailija
7/15 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no kyllä noita lomautuksia on ollut siellä täällä mutta niistäkin kyseiset ihmiset tuntuneet olevan vaan iloisia kun on ollut aikaa tehdä esim. remonttia.

Vierailija
8/15 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä, että mistä kenkä puristaa, kun jokaiseen minun kirjoitukseen pitää käydä kommentoimassa jotain ketjuun kuulumatonta, mutta kuitenkaan et kerro omia vastakkaisia mielipiteitäsi tai edes osoita, että missä minä menen metsään?

Kirjoitan nimimerkillä, joten jos nimimerkkini kirjoitukset ärsyttää, niin ne on helppo hypätä yli. Asunto ja talousasioista tykkään, joten niihin vastaan kyllä täällä tosin usein.

Vierailija
9/15 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina eletty "pienesti" ja säästäväisesti.

Vierailija
10/15 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kertoa juuri päinvastaisesta. Kun on rahaa ja menee hyvin moni dissaa Ikeaa ja haluaa ostaa vain kallista laatua, tyyliin Hästens sänky ja Marimekon patakintaat jne.

..Mutta kun tulot pienenevät, alkavat ne Ikean tuoteet taas näyttää kivoilta ja ovat niin riittävän laadukkaita...

Vierailija
11/15 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä vaihtoehtoa. Porukka käy myös syömässä siellä kun saa halvalla kunnon ateriat.

Sen oon huomannut että siellä ei ole enää perhemaksua lihapulla-aterioihin.

voi kertoa juuri päinvastaisesta. Kun on rahaa ja menee hyvin moni dissaa Ikeaa ja haluaa ostaa vain kallista laatua, tyyliin Hästens sänky ja Marimekon patakintaat jne. ..Mutta kun tulot pienenevät, alkavat ne Ikean tuoteet taas näyttää kivoilta ja ovat niin riittävän laadukkaita...

Vierailija
12/15 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä ja naapurustossa asunnot menevät nopeasti ja hyvällä hinnalla kaupaksi. Perheasunnot siis jopa ekalla näytöllä.

Ainakin eilen oli väkeä jumbossa kuin pipoa. Kai siellä joku jotain ostikin, kun kaupat olivat ihan täynnä.

Töissä se huomio, että kauppa käy, mutta pienempänä silppuna ja pienemmällä katteella. Yritysten välisestä kaupasta siis kyse.

Mun ystäväpiirissä on kierrätetty vuosikausia, joten sekään ei tunnu mitenkään uudelta asialta.

Vierailija
13/15 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joutuu lapsettomuusrumbaan, huomaa että se jos joku on kallista lystiä.

Olin viikolla siellä ja olin ainoa asiakas + sain ajan heti kun halusin.

Vuosi sitten tilanne oli aivan toinen.

Oliko vaan hiljainen hetki, mutta en muista moista nähneeni.

Vierailija
14/15 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä, että mistä kenkä puristaa, kun jokaiseen minun kirjoitukseen pitää käydä kommentoimassa jotain ketjuun kuulumatonta, mutta kuitenkaan et kerro omia vastakkaisia mielipiteitäsi tai edes osoita, että missä minä menen metsään?

Kirjoitan nimimerkillä, joten jos nimimerkkini kirjoitukset ärsyttää, niin ne on helppo hypätä yli. Asunto ja talousasioista tykkään, joten niihin vastaan kyllä täällä tosin usein.

Tiedän että et välitä, ja hyvä niin yllä olevasta kirjoittajasta.

Sun tekstejä on tosi kiva lukea aina.

Vierailija
15/15 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tiedän että olen ihminen, joka jakaa ihmisten mielipiteitä. Kiva, että joku tykkää ;-)

Tuolle lapsettomuushoitojutulle keksin kyllä sellaisenkin selityksen, että ehkä jotkut odottaa nyt sitä sikainfluenssarokotetta ennen kuin aloittavat taas hoidot?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi