Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kuinka paljon käytät rahaa kuukaudessa shoppailuun?

Vierailija
24.10.2009 |

Mitä ostat?

Ja siis shoppailu tässä kyselyssä tarkoittaa muuta kuin aivan välttämätöntä ostamista ( ei siis ruokaa tms)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuloista, veroista ja asuntolainoista; miksei sitten myös shoppailumääristä?

Vierailija
2/12 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lama, taantuma, miehellä ei ole työtä ja mun pienellä palkalla eletään. Ostan vain mitä pakko ja silloinkin vertailen hintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tahansa väliltä 0-300€

Vierailija
4/12 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa vaihteluväli olla 50 - 500 euroa.

Vierailija
5/12 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en harrasta shoppaamista.

Rahaa kyllä olisi.

Vierailija
6/12 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mun budjetti, ostan joko lapsille muutaman vaatteen tai itselle paidan/housut (hennesistä kun saa farkutkin 40e) tai jotain meikkejä tms. Hömppää. Lasten talvihaalareita/kenkiä en laske shoppailuksi koska ne on ostettava, mutta niihinkään en tuhlaile, yksillä hyvillä pärjää lapsi talven.

Vierailija
7/12 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus silti jotain sisustusjuttuja (ehkä kerran tai pari vuodessa). Aika tarpeellisia nekin ovat. Ja itselle vaatteita yhtä harvoin. En harrasta shoppaamista, inhoan sitä.

Vierailija
8/12 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on tuo ei aivan välttämätön? Tänäänkin meiltä paloi varmaan 150 euroa. Tästä puolet meni pojan kenkiin. Olin ostanut hälle Vikingin goret ja ne ovat hyvät jalassa, mutta eivät mene jalkaan! Siis täysin mahdottomat pukea, joten en kyllä kehtaa kiusata päiväkodin henkilökuntaa moisilla kengillä. Välttämättömyys uusien 75 euroa maksavien talvikenkien ostaminen ei varmaan ollut, mutta sellainen ostos tuli tehtyä, ovat ihan samanlaiset kuin aikaisemmat Vikingit, mutta matalampaa mallia eli menevät pojan jalkaankin.

Sitten ostin meille 3 uutta patakinnasta. En ole ostanut ainuttakaan 10 vuoteen ja edelliset olivat järkyttävän näköisiä (ruokaa, kulumaa jne, ei lähde pesussakaan siisteiksi). Olivatko välttämättömiä ostoksia? Tuskin, edelliselläkin olisi pärjännyt, kyllä ne lämmön piti ulkona edelleen, mutta ei niitä kehtaa roikottaa keittiössä enää.

Sitten ostin isälleni isänpäivälahjan, 39 euron Gantin pyyhkeen 22 eurolla. Oliko välttämätön? Ei varmaan, varmaan ei olisi perintörahani menneet raviradalle vaikka olisin pelkän kortin isälle piirtänyt. Ja halvemmallakin olisi varmaan kylpypyyhkeen saanut. Jotenkin vain halusin ostaa laatua lähes 70-vuotiaalle miehelle. En tosin tiedä, että onko Gantin pyyhkeiden laatu minkälaista, kun en ole itselleni koskaan raskinut moisia ostaa.

Täysin tarpeettomia ostoksia ovat tässä kuussa olleet 4 kpl suuria styrox-palloja (12e) ja 2 kertakäyttölakanaa (6e), joista meinataan tehdä lasten kanssa halloweeniksi kummituksia. Lisäksi ostin kamalia silmiä (suklaapallokarkkeja), pääkallokarkkeja ja ties mitä toukkia meidän halloweenbileisiin 10 eurolla, varmaan ainakin meidän pojat ja kenties joku naapurin nassikka otetaan mukaan juhlimaan.

Niin ja sitten olen ostanut yhteensä 20 eurolla villapohjallisia sukkia talveksi molemmille pojille. Kaipa ne olisi vanhoillakin puuvillasukilla pärjänneet.

Niin ja Lego-kalenteritkin ostin pojille 40 e meni niihin. Nekin ovat täysin ei-välttämättömiä, pojista tietty tuiki-tarpeellisia.

Mun on aivan tosi vaikea tietää, että mikä on välttämätöntä (ruoka, lääkkeet) ja mikä on sitten sellaista, että tietyn ajan päästä on "pakko uusia" esim. pannukintaat yli 10v vanhoina, tai tietokone jo yli 5v vanhana usein, kun uudet ohjelmistot ei vanhoissa pyöri ja sitten ne, jotka on vain tarpeettomia, mutta niin kivoja (kuten vaikka kännykän omistaminen).

Vierailija
9/12 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

avn vakiovastaus siitä kuinka turhaa shoppaavat kuomittavat maapalloa.

Niin ja se että toivottavasti että opeta lapsianne shoppilijoiksi ja kuinka lapsistanne tulee materialisteja.

Vierailija
10/12 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasin vastata, että 100 euroa kuussa, mutta miettiessäni mitä kaikkea on tullut vaate- ja sisustuspuolella viime vuoden aikana hankittua, niin keskimäärin 300-350 euroa kuussa on todellinen summa.

Vierailija
11/12 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee 0e. Mä olen sellainen, joka inhoaa shoppailua. Kauppaan menen ostamaan vain sen/ne mitä tarvitaan ja muu saa olla. Säästyy ainakin rahaa. :)

Vierailija
12/12 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockan hulluilla päivillä tuli törsättyä, mutta Sokoksen 3 + 1 päiviltä en ostanut kuin ruokaa.

Olen saanut lapselle tosi paljon vaatetta, eli siihenkään ei tule nyt rahaa käytettyä.

Eilen ostin 3 kpl isänpäivä-mukeja á 2 euroa, miehelleni ja kummallekin isoisälle, mutta muuten... joo, ostin viikolla limppakoneeseen tiivistettä. Mies tykkää moisesta ja ne oli tarjouksessa Itiksen Prismassa á 2 euroa kpl, päiväys menee ensi kuussa, vinkkinä muillekin. Se oli täysin turhaa, kun se että ostin itselleni 2 pulloa pepsiä. Se on shoppailua, kun se on NIIN turha juttu.

Itselleni olen ostanut jotain kosmetiikkaa viimeksi kesällä Saksasta, vaatteita en tule ostamaan ainakaan tänä vuonna.

Joo, aika huono olen tässä tämän päivän kulutusjutussa. Jos kaikki olis samanlaisia kuin mä, ei tää maa pyöris yhtään.