Päätin, että otan SI rokotteen, olen raskaana vk 33
Miten te muut raskaana olevat?
Täytyy myöntää, etten välttämättä ottaisi alkuraskaudessa.
Kommentit (18)
Olen puhunut asiasta monien asiantuntijoiden kanssa ja kyllä riskit sairaudessa on suuremmat.
Itseni lisäksi saa myös vauva suojan, eikös jotain mene istukankin läpi? La helmikuussa, ja vaikea tietää riehuuko täällä SI just silloin.
Miten aiotte suhtautua hoitohenkilökuntaan synnytyksen/lapsivuodeosasto aikana? Iso osa hoitohenkilökunnasta kun ei aio ottaa SI rokotetta ollenkaan! Siinä sitten levittävät tautia pitkin sairaalaa... Just sinun omaan pikku vauvaan. Mietityttää vähän henkilökunnan vastuunottokyky.
rv36+
Mitään oireita ei ole tähän mennessä ilmaantunut... koputtaa puuta
ja pitkän harkinnan ja pohtimisen jälkeen päädyin siihen että otan sen
itse en ole raskaana, mutta olisin saanut rokotteen ens viikolla, mutta en ottanut. (TYHMÄ)
Rokotteesta kuuluukin tulla oireita, ne ovat merkki siitä, että se tehoaa.
Miten aiotte suhtautua hoitohenkilökuntaan synnytyksen/lapsivuodeosasto aikana? Iso osa hoitohenkilökunnasta kun ei aio ottaa SI rokotetta ollenkaan!
Mistä tiedät, ettei suurin osa hoitohenkilökunnasta aikoisi ottaa rokotetta? Missä sairaanhoitopiirissä?
Ainakin meillä Jyväskylässä on rokotukset jo aloitettu, ja nimenomaan hoitohenkilökunta rokotetaan ensin. Sitten vasta aletaan rokottamaan raskaana olevia ja muista riskiryhmiä.
Menossa rv 29 ja varmaan parin viikon päästä otan rokotuksen, ellei ennen sitä tule jotain huolestuttavia uutisia.
Mutta enpä tiedä ottaisinko jos olisi alkuraskaus menossa.
Sukulaiseni hoitaa mm näitä sikaflunssapotilaita ja oikeasti aika heikko kuntoisia on sairaalahoidossa ollut. En halua vaarantaa itseni ja vauvani elämää. Rokotteesta pienemmät riskit.
Voihan henkilökunta tietämättään levittää paljon muitakin vastasyntyneille vaarallisia tauteja. Hygienia kun on kaiken a ja o.
Minä otin rokotuksen, koska en halua tautia ainakaan rajuna itse, en halua viedä sitä kotiin töistä, enkä tietysti halua tartuttaa potilaitakaan. Otinhan minä b-hepatiittirokotteenkin, että en saisi sitä potilaalta esim pistotapaturman vuoksi. Riski siihen on kuitenkin paljon sikainfluenssaa pienempi.
jos sikaflunssa oireineen iskee. Kukapa kovassa kuumeessa jaksaa töihin raahautua. Toisaalta sikaflunssa saattaa olla vähä oireinenkin tai sen voi saada kaupan kassalta tai pankkivirkailijalta.
Hoitajatkin kuitenkin saavat päättää omasta kropastaan ihan itse ( ellei taas säädetä jotain poikkeuslakia ).
Itse olen hoitaja ja raskaana viikolla 27. Ensi tiistaina pitää mennä rokote ottamaan, jos päätän sen ottaa. Vielä en ole varma asiasta. Ja päätökseeni EI VAIKUTA lainkaan potilaiden etu. Syntymättömän lapseni, jo olemassa olevien lasteni ja oma etu menee huristen ohi. Niin se vain on.
jos sikaflunssa oireineen iskee. Kukapa kovassa kuumeessa jaksaa töihin raahautua. Toisaalta sikaflunssa saattaa olla vähä oireinenkin tai sen voi saada kaupan kassalta tai pankkivirkailijalta. Hoitajatkin kuitenkin saavat päättää omasta kropastaan ihan itse ( ellei taas säädetä jotain poikkeuslakia ). Itse olen hoitaja ja raskaana viikolla 27. Ensi tiistaina pitää mennä rokote ottamaan, jos päätän sen ottaa. Vielä en ole varma asiasta. Ja päätökseeni EI VAIKUTA lainkaan potilaiden etu. Syntymättömän lapseni, jo olemassa olevien lasteni ja oma etu menee huristen ohi. Niin se vain on.
sisar hento valkoinen..
Vitut potilaista,hoitakoot itse itsensä!
Minä istun nyt taukohuoneessa kaffeella..
rokotetta.Rv 17+3 menossa.
Olen hoitoalalla töissä,joten suurempi riski ko tauti saada.
Mutta mielenkiintoista asiaa mm. anttiheikkila.com sivulla.Jokaisen oma valinta.
jos sikaflunssa oireineen iskee. Kukapa kovassa kuumeessa jaksaa töihin raahautua. Toisaalta sikaflunssa saattaa olla vähä oireinenkin tai sen voi saada kaupan kassalta tai pankkivirkailijalta. Hoitajatkin kuitenkin saavat päättää omasta kropastaan ihan itse ( ellei taas säädetä jotain poikkeuslakia ). Itse olen hoitaja ja raskaana viikolla 27. Ensi tiistaina pitää mennä rokote ottamaan, jos päätän sen ottaa. Vielä en ole varma asiasta. Ja päätökseeni EI VAIKUTA lainkaan potilaiden etu. Syntymättömän lapseni, jo olemassa olevien lasteni ja oma etu menee huristen ohi. Niin se vain on.
sisar hento valkoinen..Vitut potilaista,hoitakoot itse itsensä!
Minä istun nyt taukohuoneessa kaffeella..
Hyvä, jos ehditään lounastauolle, ei aina ehditä.
Ole itse syömättä koko päivä ja tee samalla tarkkuutta vaativaa aika vastuullista työtä ja usein 2 vuoroakin peräkkäin.
Itsekin hoitaja ja raskaana. En ole kovinkaan vakuuttunut si-rokotteesta, joten en tiedä otanko vai en. Jos en olisi raskaana, ottaisin rokotteen heti. Tässä asiassa oma napa on kirjaimellisesti tärkein. Kympin tuntipalkalla en kyllä ajattele rokoteasiaa potilaiden kannalta, vaan itseni ja syntymättömän lapseni kannalta.
ps. Meillä ei edes ole kahvihuonetta
kahden viikon päästä. Pakko luottaa viranomaisiin ja riskihän sairaudessa on suurin täällä loppupäässä. Hiukan kyllä mietityttää, mutta en uskalla olla ottamatta.