Kauan liha säilyy pakkasessa?
Kommentit (4)
Ne ohjeajat ovat lähinnä sitä varten, että kuinka kauan liha pysyy muuttumattomana pakkasessa. Se ei oikeasti pilaannu pakastelämpötilassa, mutta se voi esim. kuivua. Riski on siis siinä, että se ei ole yhtä herkullista pitkän pakastusajan jälkeen kuin tuoreena. Ei terveydellinen.
Sen kauemmin, omalla vastuulla.
olen läpi elämän syönyt monestikin pari vuotta pakkasessa ollutta lihaa ja itseasiassa ei ole ollut kuivaa tms. ja hengissä olen edelleen, samoin kuin koko perhe on. Tosin olen kyllä syönyt kaupan lihaa, joka oli pakastettuna joku 6kk ja siinä kyllä huomasi eron.. En tiedä mistä sitten johtuu, että nuo ihan tuoreena pakkaseen menneet lihat ei ole moksiskaan, vaikka olisi pari vuotta ollutkin pakkasessa
2
perheessä kun on koko elämän syönyt itsemetsästettyä hirven ja peuran lihaa ja pakkaset on ollut pullollaan lihaa ja nykyään vanhemmilta tulee näitä lihoja myös meidän perheelle niin juuri tänään tein palapaistia 2007 vuoden lihoista... Ja näin pitkillä pakastusajoilla on syöty koko elämän (toki siis tuoreempaakin on syöty, mutta aina sillon tällön kun pakkaseen jää piiloon lihaa niin kyllä ne sieltä pois syödään.
Mutta lihat tulevatkin meille suoraan ilman välikäsiä ja ne käsitellään myös itse.