Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua ja vinkkejä hoitaa 1-vuotiaan korvatulehdusta.

Vierailija
22.10.2009 |

lapsi oksentaa antibiootit joka kerta pois. kuumelääkettä olen onnistunut antamaan kaksi kertaa ja ne on pysyneet sisälläkin.

Auttaako jos pyydän lääkäriltä toisen antibiootin, onko niissä makueroja? Vai paraneeko ilman antibiootteja, jos niin miten??

Valkosipulia ajattelin laittaa ensi yöksi lapsen pään viereen. Muita vinkkejä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen sekoittanut sitä jugurttiin, vanukkaaseen, kaikkeen mitä lapsi syö herkkuna. Aina sama reaktio, oksu tulee.

Nyt olen antanut sille Pamol F'ää, sillä on olo helpottunut joksikin aikaa. Nyt lapsi nukkuu tuolla valkosipulipussi pään vieressä.

Täytyy huomenna soittaa lääkärille jos voisi vaihtaa tuon antibiootin.

Ap

Vierailija
2/19 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla niin, että lapsi on allerginen ko. antibiootille.

Kipulääkkeessä ei kannata nuukailla, se kipu voi olla helvetillinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään haittaahan siitä ei ole (paitsi minkä se maksaa), mutta molempien lasten korvatulehduskierteet olen saanut homeopaatilla katkaistua. Antibiootit olen syöttänyt kiltisti myös ja kipulääkkeet kun on ollut niiden aika, mutta eipä ole enää niihin tarvinnut turvautua kuin ihan tosi harvoin. Perustuu mihin perustuu, mulle riittää että se toimii!

Vierailija
4/19 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOIMII.

Vierailija
5/19 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkettä reilusti suppona hyvissä ajoin ennen antibiootin ottoa. Helpottaa pahaa oloa, jolloin ei pahoinvointiakaan niin helposti tulisi. jos lääke ei tosiaan pysy sisällä, kysy lääkäriltä toista antibioottia tilalle. Sipulinpuolikas sänkyyn, vaikka talouspaperin tai pesupussin sisään. Eteeriset öljyt pitää röörit auki. Jos tulehdus on todettu ja lääkkeet määrätty, ne pitää kyllä syödä. Hoitamattomana voi vaurioittaa kuuloa ja aiheuttaa turhaa kärsimystä.

Vierailija
6/19 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tulehdus on todettu ja lääkkeet määrätty, ne olisi tarkoitus syödä mutta en voi mitään sille jos lapsi oksentaa ne pois. Olen yrittänyt sekoittaa lääkkeen vaikka mihin mutta ilmeisesti aina maistaa sen ja yökkää.

Supon kun laitan niin kakkaa puolen tunnin sisällä sen ulos.

Vierailija
7/19 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidettu valkosipulilla. Niin ja teietysti aikusitenkin :)

Leikkaa kynnestä suippo pala joka leveämpi toisesta päästä ja toisesta ihan kapea. Kietaise ohuen yksinkertaisen harson siäänja työnnä korvaan (no hiukan vain,e ttä suurin osa jää ulos ja vain about 0,5cm menee jotenkuten korvakäytävään.... Kipu hellittää välittömästi!

Muuten en ehkä uskoistkaan, mutta kun miehelle tosiaan tuli jostian tuulesta vissiin korvatulehdus kerran elämässään ja se lähti valkosipulilla pois....

JA samoin minulle tuli viime talvena ekan kerran elämssää flunssan ja poskiontelontulehduksen seurauksena.. TAi siis meinasi tulla.... Alkoi yhtäkkiä järkky vihlova kipu korvassa ja arvasin heti ja laitoin valkosipulin....

Tuo vihlova kipu todellakin poistui alle 10 minuutissa!!!

Vierailija
8/19 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkään homeopaatille. Korva on hoidettava. Soita ensi töiksesi aamulla terkkariin, jos antibioottia ei saa annettua, kipua on hyvä yrittää hoitaa kunnes sopiva antibiootti löytyy. Osta apteekista esim Pamol F-tabletteja jotka sulavat nopeasti suuhun.

Se että korvatulehdus "paranee" valkosipulilla tai jollain ravistetulla vedellä perustuu vain siihen, että suuri osa korvatulehduksista paranee ilman antibioottia omia aikojaan.

Vierailija
9/19 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakipu on tosi kova kipu, joten parasetamolilla ei kannata pelailla. Jos suuhun laitettava kipulääke ei pysy sisällä, niin suppoja vaan. Buranaa saa ilman reseptiä suppoina ja se on voimakkaampi kipulääke kuin parasetamoli (so. Panadol).

Usein määrätään Pronaxenia ja sitä saa myös suppoina.

Makuuasento on pahin korvatulehduksessa. Jos et saa nyt enää tälle illalle kipulääkettä, niin viritä itsesi nukkumaan nojatuoliin ja lapsi syliin.

Vierailija
10/19 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä olis kotona yhden homeopaatin numero kun mies on saanut sen jonkun työkeikan yhteydessä. Nyt ollaan mummolassa. Täytyy varmaan soittaa huomenna miehelle että kaivaa sen jostain ja soitan sinne.

Tuota valkosipulia taidan työntää sinne korvaan ensi yönä.

ap

Vierailija
11/19 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei suppo eikä mikstuurakaan mene?

Kaikkea sitä. Soita nyt ihmeessä lääkärille, että lapsi saa lääkettä. Korvatulehduksilla voi olla ikäviä jälkiseurauksia, jos niitä ei hoideta. Esim. kuulon alenema.

Vierailija
12/19 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siinä, että veteen sekoitetaan mitätön määrä jotain salaperäistä ainetta, ja sitten vettä ravistellaan vimmatusti. Sitten vettä myydään sikahintaan hyväuskoisille. Kumma kyllä moni kehuu parantuneensa. Yleensä kylläkin vaivoista, joista voi parantua muutenkin ilman hoitoa.

Vierailija
13/19 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein määrätään joku tietty joka tehoaa moneen bakteeriin. Meillä auttoi Ditrim Duplo oli vain 3 päivän kuuri.

Vierailija
14/19 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin niin 1v 8kk lapselle, kun suun kautta otettavat saivat mahan sekaisin (eivätkä tehonneet). Eli yhteys lääkäriin heti..

Vierailija
15/19 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan tehty molemmille lapsille niin, että olen laittanut lusikkaan tilkan lääkettä ja jugurttia tai muuta hyvää ja makeaa nestettä päälle. Ruiskusta suoraan ei kannata suihkuttaa suuhun, jo se voi tehdä oksennusreaktion.

Älä tunge mitään lapsen korvaan vaan laita se sipuli silputtuna esim sukkaan ja sukka solmuunja se sitten siihen pään viereen.

Tulehduskipulääkettä peliin: parasetamolia 15mg/ kg ja 6 tunnin välein. Ibuprofeiinia 10mg/kg ja 6 tunnin välein. Kumpaakin voi antaa.

Vierailija
16/19 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joku muistaakseni z-alkuinen antibiootti joka tuli lapsella ylös. Tosin korvatulehdus parani lopulta ilman lääkitystä. Kannattaa käydä sellaisella lääkärillä, joka osaa sanoa tarvitseeko tulehdus varmasti antibioottia. Sillä monet korvatulehdukset paranevat ilmankin.

Meillä käytetään Pamol-F särkylääkettä kipuun. Buranaa silloin kun kuume korkea eli vuorotellaan parasetamolilla ja ibuprofeenilla. Pronaxen ei meillä laske lapsen kuumetta jostain syystä.

Vierailija
17/19 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna lääke tyhjään vatsaan. Mieluiten pelkkä lääke tai sitten niin että laitat lusikkaan esim lääkettä ja mansikkahilloa tai suklaakastiketta, mutta pieniä määriä niin ei tule niin helposti oksennusta

Vierailija
18/19 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheutti oksennusreaktion.

Vierailija
19/19 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein määrätään Pronaxenia ja sitä saa myös suppoina

aereus ovat ainoat lääkkeet mistä mun lapset "tykkäävät"

mutta pyydä aina pronaxenia!