Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalamiesten vaimoja paikalla? Muikkuasiaa

Vierailija
22.10.2009 |

Miten muikut tapetaan? Tiedän ja olen nähnytkin, miten isommat kalat tapetaan - kalautetaan päähän että kuolee.

Mutta jos muikkuja on verkolla kalastettu iso määrä, niin ei kai jokaista pikku sinttiä nuijita hengiltä puukonkahvalla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa nyt, jos tiedätte! Oliko tää kysymys ihan tyhmä? Oikeesti mulla ei oo aavistustakaan.

Annetaanko niiden tukehtua kuivalla maalla vai leikataanko elävältä pää poikki vai mitä? En oo kalastanu koskaan, puhumattakaan muikuista.

Vierailija
2/6 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot muikut pitää kuulemma joskus napauttaa kuoliaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vastikään muuttanu tänne Savoon, missä muikku näyttää olevan melkein jokapäiväistä ravintoa. Muikut maistuu kyllä mullekin, mutta kiinnosti vaan miten niiltä henki lähtee ennen kuin päätyvät lautaselle.

Ja jos itekin oppis vaikka ens kesänä pyytämään kalaa.

Vierailija
4/6 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuhdotaan, pyöritellään vehnäjauho+suola seoksessa ja senjälkeen paistetaan pannulla voin kera. Eli niille ei tehdä yhtään mitään. Ovat kyllä kuolleet luonnostaan ennenkuin ehtivät kotisi keittiöön, jos eivät ole olleet vesiastiassa.

Vierailija
5/6 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvi nuijia

Vierailija
6/6 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääasiassa verkoilla. Ne ovat yleensä jo kuolleet kun verkot nostetaan tai kuolevat melko pian noston jälkeen hapenpuutteeseen.