vaaleanpunainen vuoto vko 14+
Kommentit (3)
Todella kurjaa Huhti2010... itse olin myös paniikissa pari viikkoa sitten, kun mulla alkoi vastaavanlainen vuoto. Mulla olisi pitänyt alkaa kuukautiset silloin, jos en olisi raskaana ja itse asiassa mulla oli myös edellisellä "kierrolla" myös tullut vuotoa, joten sun vuoto saattaa viitata vastaavanlaiseen tilanteeseen. Se on ilmeisesti hyvin yleistä.
Mä olin myös sen verran huolissani, että marssin neuvolaan ja satuin törmäämään omaan neuvolatätiini, jolla oli sattumalta aikaa kuunnella sydänääniä ja siellähän se pamppaili.
Mäkin soitin ensin synnytyssairaalani päivystykseen ja sanoivat, että kannattaa mennä ensin omaan neuvolaan tarkistamaan asia.
Suosittelen siis, että jos olet huolissasi marssit neuvolaan tarkistamaan onko kaikki kunnossa. Luulisin, että jos neuvolatädillä ei ole aikaa, niin tavallinen lääkärikin pystyy kuuntelemaan sydänäänet. Mielen rauhan vuoksi kannattaa pysyä tiukkana ja pyytä tarkistusta :)
rv14 6pv
Jotenkin minua ei niinkään pelota tuo vuoto, koska uskonkin sen olevan limakalvoilta kun on niin vaaleanpunaista ja vähäistä. Nuo kivut enemmän pelottaa, tietysti sitten enemmän yhdistettynä tuohon vuotoon! Yritän nyt kuitenkin rauhoitella itseäni ja ajattelin, että kohtu varmaan kasvaa aikamoista tahtia tässäkin vaiheessa raskautta, joten olisikohan vain kyseessä kasvukivut? Samanlaisia tuntemuksia on ollut jo aikaisemmissa vaiheissa raskauttani, ilman veristä vuotoa!
Minulla oli ihan kirkasta veristä vuotoa rv 17+, tuli aina välillä ja loppui muutaman tunnin sisällä. Kävin ultrassakin sen takia ja vuoto oli peräisin kohdunkaulan limakalvoilta, jotka voi raskauden aikana olla tosi herkät. Mulla vuoto alkoi esim. kun nostin koiranruokasäkkiä tai kävin vähän isommalla asialla vessassa. En siis yhtään ihmettele, jos kovasta yskästäkin voi limakalvon verisuonet poksahdella. Ei siis ollu kuitenkaan mitään vakavaa. Toivottavasti ei sullakaan. :)
-marsupialia 35+0
ps. ne kivut voi muuten hyvinkin olla ihan kohdun kasvusta johtuvaa. Mulla oli ainakin noilla viikoilla melkosia vihlontoja, vaikka ei yskää ollutkaan. :)