Mitä virkaa on noilla esim. Iittala Outlet-myymälöissä, kun niissä on
kalliimpaa kuin isoissa marketeissa?
Meillä tässä lähellä on just Iittala Outlet ja kävin siellä katsomassa kummitytölle Teema-sarjaa kun kerää sitä. Melkein jo haksahdin ostamaan isolla tarjouskyltillä merkatusta massasta valkoista Teema-lautasta hintaan 12.90/kpl. Jätin vielä hautumaan kuitenkin..
Ja menin seuraavaksi ruokaostoksille ihan S-marketiin. Ja kas, saman kokoinen valkoinen Teema-lautanen onkin siellä 9.50/kpl. Ja kun s-kauppa on, bonukset päälle (pakko mainita).
Ja kun tehtaanmyymälöiden ainakin ennen on voinut luottaa myyvän sikaedullisesti.. HA HA.
Kommentit (32)
Joskus outleteistä voi tehdä tosi hyviä löytöjä kun sinne tulee joku dumpattava erikoiserä, mutta ei siellä mitenkään välttämättä ole edullista.
Toisaalta mulle Iittalan outlet on kätevämmän matkan päässä kuin Prismat tai Citymarketit, joten saatan joskus ostaa sieltä ihan senkin takia.
City-marketissa myydään vain tunnetuimpia sarjoja, Iittalan omissa kaupoissa on kaikki sarjat esillä.
Lisäksi myyjät tietävät kaikki ko sarjoista.
Hauska käydä Hesan outletissä, kun siellä on aina japanilaisia ostamassa muumi-mukeja.
Lahden myymälässä oon muutaman kerran käynyt. Kakkoslaatu maksaa siellä melkein saman verran kuin ykköslaatu marketissa!!! Ja just ne kakkoslaadun aterimet esimerkiksi on vähän ikäviä, lusikoiden reunat saattaa olla karheita tai teräviä tms.
Sitä paskaa, joka normisti päätyis sulatukseen tai rautaromun sekaan ostaa jengi ihan kuumana, koska muka saa halvemmalla "koska tehtaanmyymälästä / outletista nyt vaan saa halvemmalla"... Kyllä meitä huijataan! Boikottiin vaan mokomat myymälät!!!!
KALLIIMPAA kuin stokkalla...... pelkkää hijausta koko OUTLET nimi, olen tehnyt valituksen kuluttaja-asiamiehelle...
ihan varmaan kohta menee oulussa konkkaan kun kukaan ei käy siellä kuin kerran
kakkoslaatuna kalliimpia kuin ykköslaatu Prismassa!
jos vaan kyseinen kauppa löytyy paikkakunnaltasi. LAutaset esim. teema- sarjan pyörivät n.7€ hinnoissa. Eli vielä halvempaa!
Tuo on totta. Iittalan "outleteissä" ja myymälöissä on niin kovat lähtöhinnat verrattuna markettien normaalihintoihin, että esim. iittalan myymälässä tarjous -20% on saman hintainen kuin normaalihinta jossain marketissa. Toki jos haluaa jotain harvinaisempaa sarjaa, mitä ei saa joka marketista noista kannattaa ostaa, muuten voi jättää väliin. Kakkoslaatua olen joskus katsellut, mutta mielummin ostan samalla hinnalla 1-laatua jostain marketista halvemmalla, kun ainakin perussarjat(kartio, teema yms.) on tosi usein tarjouksessa, jolloin on vielä halvempia kuin nuo 2-laadun moska outletissa...
Itse olen ostanut vain tarjouseriä tai sellaista, jota en ole muualta löytänyt. Esimerkiksi erikoisenvärisiä laseja, ja aikanaan millenium-muumimukeja.
Totta on, että kakkoslaatu on tarkastettava tarkkaan. Jos on pelkkä värivirhe lasissa, se ei haittaa mitään arkikäytössä. Aterimia en ole kakkoslaatuna ostanut, pitääkin muistaa tuo jos ostan.
Meidän lähellä on Citymarket, Prisma, Iittala outlet sekä Kodin1. Sokoksellekaan ei ole kuin 10 km. Kerään useita Iittalan sarjoja, mm. Teemaa, Kokoa, Kastehelmeä, Kartio-laseja, Kivi-tuikkuja, Festivo-kynttilänjalkoja ym. Katselen hintoja säännöllisesti kaikista, enkä ole vielä kertaakaan löytänyt syytä ostaa mitään siitä Outletista. Kaikki on halvempaa muissa kaupoissa, varsinkin K-ryhmän kaupoissa ja Sokoksella on säännöllisesti useat Iittalan astiasarjat -15-30%.
No nyt muistin, että olenhan ostanut siitä outletistä Kartion snapsilasit, kun en löytänyt niitä muualta. Eli ainoastaan tällaisessa tapauksessa ostan sieltä, en todellakaan muuten.
Marketeista saa tosiaan halvemmalla ja kai se ihan ykköslaatuista on. Kuluttajia yritetään nykyään huijata ihan kaikella tavalla.
Mutta Iittalan myymälästä olen joskus bongannut jonkun lautasen tms. -50% alella (ja silloin olen tarkistanut kys. tuotteen hinnan lähialueen kaupoissa) ja ne olen ostanut.
Olin ostamassa lisäosia aterinsarjaani. Outletissa kyseinen sarja kuudelle hengelle maksoi 120 euroa, paikallisesta marketista sain 49 eurolla...
minkä olen ostanut Iittala Outletistä on Hurraa- muumimuki josta oli tyttären kanta-asiakaskortilla -30 % :)
Muumiharrastelijana pöyristyttää Outletin hinnat, kun 2-laatukin maksaa enemmän siellä kuin 1-laatu esim. Halpa-Hallissa.
Keräsimme töissä läksiäislahjaksi rahaa, ja ostimme Essencen karahvin, Outletissä 50e ja Anttilassa 39 e.... :)
tehtaanmyymälät ja outletit ovat kalliimipia kuin Stockman. Näin ainakin oulun Iittalan outletissa.
Törkeää huijausta ja kannattavaa niin kauan kun ihmiset antavat itseään huijattavan. Lopettakaa asiointi "Outletissä" niinden KUULUU OLLA TODELLA HALPOJA
on edullista vain erillisten alekampanjoiden aikaan ja silloinkin pieni osa tuotevalikoimasta. samoin erilaisia erikoiseriä, värinvaihtoeriä ym. saa edullisesti.
1- ja 2-laatua en itse yleensä osta, jos ei ole joku erityiskampanja.
Muumilautasia olen ostanut lapsille, jos hinta on 10e tai välillä vähemmänkin. Eroa markettihintaan outletin hyväksi!
Lahden myymälässä oon muutaman kerran käynyt. Kakkoslaatu maksaa siellä melkein saman verran kuin ykköslaatu marketissa!!! Ja just ne kakkoslaadun aterimet esimerkiksi on vähän ikäviä, lusikoiden reunat saattaa olla karheita tai teräviä tms.
Sitä paskaa, joka normisti päätyis sulatukseen tai rautaromun sekaan ostaa jengi ihan kuumana, koska muka saa halvemmalla "koska tehtaanmyymälästä / outletista nyt vaan saa halvemmalla"... Kyllä meitä huijataan! Boikottiin vaan mokomat myymälät!!!!
tehtaanmyymälät ja outletit ovat kalliimipia kuin Stockman. Näin ainakin oulun Iittalan outletissa.
Törkeää huijausta ja kannattavaa niin kauan kun ihmiset antavat itseään huijattavan. Lopettakaa asiointi "Outletissä" niinden KUULUU OLLA TODELLA HALPOJA
OUTLET= Outlet myy polkuhintaan laatutavaraa, joka on siirretty pois uutuuksien tieltä
Ahneet kauppiaat yrittävät kupata Outletillä...kakkoslaatua ykköslaadun hintaan,,, ja porukkaa ostaa
Pahoin pelkään että Liminkaan kaavailtu Outlet kylä kaatuu tähän samaan suomalaiseen ahneuteen !!!!
Joskus 90-luvun puolivälin maissa pystyin vastavalmistuneena ostamaan kokonaisen Valencia-teeastiaston pannuineen kaikkineen 2-laatuisena. Ja kaikki tämä pienipalkkaisena. Siihen aikaan ostinkin paljon enemmän astioita. Nyt huomattavasti paremmin tienaavana käyn lähinnä pyörittelemässä silmiäni kohoaville hinnoille.
Kävin juuri eilen Helsingin tehtaanmyymälässä, nyt en raaskinut ostaa yhtään mitään, kaikki oli ylihinnoiteltua.
Kuten joku tuossa edellä totesi, Halpa-halli kilpailee hinnoilla todella hyvin, kannattaa tsekata!
Ostin itse Iittalan Kivi-tuikkuja Tukholmasta sisustus-outletista hintaan 35 KRUUNUA kappale, se väri maksoi Suomessa muistaakseni 17-19€... Hrm.