Mielipiteitä...Olenko kohtuuton?
Asun avoliitossa. Käyn vakituisessa kokopäivätyössä. Mieheni lomautettiin työstään määräämättömäksi ajaksi. Hän ei halua hakea töitä. Hän nukkuu aamuisin pitkään ja tulee yöllä myöhään nukkumaan. Kun tulen töistä hän makaa kylpytakissaan sohvalla ja katsoo tv:tä tai pelaa tietokoneella. Tiskipöytä on täynnä astioita, tiskikonetta ei ole tyhjennetty, pyykkivuori on yhtä suuri kuin aamullakin. Jos pyykkiä on pyynnöstäni pesty, niin kuivat ovat valtavana myttyvuorena sohvalla ja niitä ei ole viikattu.Asumme minun asunnossani ja tähän asti mieheni on maksanut sovittua vuokraa, mutta nyt tietoa seuraavasta rahantulopäivästä ei ole. Itselläni on rahat aivan loppu. Olen hakenut toista työtä illoiksi ja viikonlopuiksi ja tällä hetkellä näyttää siltä että pääsen aloittamaan työt pikapuoliin. Seksielämää meillä ei tällä hetkellä ole, mies on haluton. Olemme olleet yhdessä n. 2 vuotta. Haluan vielä mainita, että itsekään en ole maailman aktiivisin kotitöissä.
Tämä tilanne on johtanut siihen, että olen viimeiset kolme päivää käynyt töissä ja illat itkenyt. Eilen vein koruni panttikonttoriin, että saan rahaa työmatkabensoihin. Kun tulin kotiin, mies oli sohvalla kylpytakissa ja mitään ei taaskaan ollut tapahtunut. Sain ennennäkemättömän itkuraivarin ja aloin huutaa (ei kuulu normaaleihin tapoihini). Sanoin, että olen aivan loppu. Hän makaa 24/7 ja ei tee kotitöitä. Ei etsi itselleen työtä ja kaiken päälle en saa edes seksiä. Mies kysyi minulta, että miksi hänen pitäisi etsiä töitä. Sanoin että hän on terve 26v. ja tietoa lomautuksen päättymisestä ei ole ja laskut pitäisi maksaa. Hän kuulemma haluaisi vaan olla ja odottaa lomautuksen päättymistä. Mies otti auton avaimet ja häipyi. Tuli takaisin kahden tunnin päästä. Sanoi hakevansa töitä, katseli koko illan netistä töitä ja huokaili, kun mikään ei tuntunut hänestä hyvältä. Kaikki ehdotuksenikin olivat ilmeisesti p*rseestä. Kotityövaatimukset pitäisi kuulemma laittaa paperille, en suostunut. Käyttäköön aivojaan. Lopuksi sanoin, että jos hän haluaa viettää aikansa tekemättä mitään (töitä tai edes kotitöitä), niin sitten voi mennä omaan asuntoon makaamaan.
Kysymys kuuluukin, olenko kohtuuton?
Kommentit (19)
tuommoisia luusereita notkuu useamman naisen vastuksina. Viimeistään siinä vaiheessa, jos mies ei enää anna seksiäkään, niin pihalle. Mitä tuommoisella kutjakkeella tekee?
Meillä oli sama tilanne. Kävin töissä, hoidin kodin ja lapsen enimmäkseen. Mies ei tuntunut löytävän töitä niin millään vaikka mitä olisi ollut tarjolla. Lopulta aloitti rinnakkaissuhteen, sillä vapaa-ajallaan jolloin minä raadoin, ja kuvitteli jatkavansa edelleen suhdetta myös minuun.
Jätin miehen suosiolla uuden hoteisiin.
Kamalaa käytöstä aikuiselta ihmiseltä!!!
Meillä minä olen vuorostani päivät kotona ja hoidan todellakin kaikki kotityöt päivän aikana. Käytännössä mies ja lapsi tulevat töistä/koulusta aina valmiiseen ruokapöytään.
Samoin on silloin kun mieheni on "kotivuorossa". Silloin ainoastaan esivalmistelen seuraavan päivän ruoan ja mies hoitaa kaiken muun.
Jos ei tahti muutu välittömästi niin pistä "mies" ylkoruokintaan. Ei tollasella vätyksellä tee kukaan mitään!
Mutta sitä kyllä mietin että miten on mahdollista että seuraavaa rahantulopäivää ei ole tiedossa (miehellä siis). Kyllähän hänen pitäisi saada lomautusajalta ansiosidonnaista päivärahaa - tai edes peruspäivärahaa jos ei liittoon kuulu. Nämä rahat pitäisi tietenkin laittaa lähes kokonaisuudessaan yhteisiin menoihin (toki pitää jotain jättää miehen omaksi käyttörahaksikin, vrt. hoitovapaa-aika eihän silloinkaan kaikkea hoitovapaalla olevan hoitorahoja käytetä laskuihin).
Sitten miehen potkimiseen pellolle. Toki voit tehdä senkin mutta mietin kyllä että onko sinulla muutenkin nyt liian kallis asunto tmv. Jos mies ei asuisi kanssasi niin miten maksaisit laskut silloin? Ok, vesimaksu pienenisi, samoin ruokalasku mutta oikeastiko et saa nyt penniäkään mieheltä näihin? Miten on mahdollista? Eivät ne sinun kulusi vähene paljoakaan jos mies katoaa elämästäsi jos asut liian kalliissa asunnossa.
Asutte sinun asunnossasi. Eli sinulla on samat kulut siitä (miinus yksi vesimaksu noin 15e/kk) oli mies siellä tai ei. Työmatkakulut ovat samat. Luultavasti myös lehti-, puhelin- yms. maksut. Et kaiketi kuitenkaan maksa esim. miehen kännykkälaskua koska saahan hän nyt JOTAIN rahaa kuitenkin päivärahojen muodossa. On tutkitusti fakta että yksin asuvalla menee ruokaostoksiin rahaa noin 75% siitä kuin kahdella koska pienemmät pakkauskoot ovat kalliimpia ja ruokaa menee enemmän roskiin (ruoka ehtii mennä vanhaksi ennen kuin yksinelävä ehtii syödä isommat annokset loppuun). Kaipa se mies edes jotain maksaa ruoista.
Jos nyt ongelma on se että mies ei enää maksa sitä vuokraansa niin sinä asut liian kalliisti. Ei siihen auta se että mies muuttaa pois.
päivärahoja voi helpostikin joutus odottamaan kolme kuukautta. Eli maksupäivä tuskin on tiedossa vielä!
...niin ymmärrän hyvin että mies ei halua vielä etsiä uutta työtä.
Ja siinä tapauksessa korostuu kyllä ap:n ja hänen miehensä liian tiukalle vedetty elämäntapa. Jos muutaman kuukauden lomautuksen vuoksi joutuu viemään korut kaniin niin taloudenpidossa on ollut vikaa jo pitempään. Menoja on ollut aiemmin liikaa jos nyt tulojen vähentyminen tarkoittaa heti sitä että mistään ei ole nipistettävää niin että selvittäisiin pari kuukautta edes pienillä säästöillä.
mä jäin työttömäksi yhtäkkiä. Kaikki piti olla hyvin ja sitten ei ollutkaan.
Mä tunsin itseni maailman huonoimmaksi ihmiseksi. Mies tuki ja tuntui kun mä olen niin huono ihminen, mä en ansaitse miestäni. Vielä vuosi tämän jälkeen sain lievän kohtauksen. Jälkikäteen tajusin oli vuosipäivä potkuista.
Jos sulta ei ole ikinä vedetty mattoa näin alta, et voi ymmärtää miltä se tuntuu.
Jos olet yhtään lukenut mitä on tällä hetkellä hakea töitä, huomaat että se voi olla myös aika mahdotonta.
Päätä mitä nyt haluat. Oletko rakastunut edelleen mieheen, onko liittonne pelastamisen arvoinen ?
Jos on, pelasta. Kun kerran olet saamassa töitä, ota niitä vastaan ja onko työ sellaista että miehesikin voisi saada
Jos miehesi kerran suostuu tekemään kotitöitä jos laitat ne ylös, miksi et laittaisi ylös. 1 tai 2 tehtävää aluksi ja lisäät sitä mukaa kun miltä näyttää.
Avioliitossa luvataan myötä ja vastamäessä. Oletko valmis vastamäkeen ilman papin aamenta ?
mutta työttömäksi jääminen on ihan kamala kriisi. Miehesi toimii totaalisen väärin, mutta tilanne ei ole normaali.
Luonnollisesti miehen pitäisi vähintään tehdä kotitöitä reippaasti ja etisä itselleen jotain. Mutta jos on masentunut, niin ehkä ei vain voi.
Seuraava rahantulopäivä ei siksi ole tiedossa, että ei ole tietoa kuinka kauan liitto käsittelee ensimmäistä päivärahahakemusta. En maksa miehen henkilökohtaisia laskuja eikä hän minun.
Asunto on omani ja siitä on noin puolet maksettu. Asumiskulut kerrostalokolmiosta on n.550 euroa kuussa.
Minulla on koululainen menneestä avioliitostani ja hän asuu kanssamme joka toisen viikon. Miehellä on pieni lapsi entisestä avioliitostaan ja hän vierailee meillä epäsäännöllisesti. Iästämme sen verran, että itse olen miestäni useita vuosia vanhempi.
Rahatilanne on tiukka koska leikkasin luottokortit kahtia eli niihinkään ei voi tukeutua ja laskut on maksettava pikkuhiljaa pois.
Itse olen hakenut kakkostyötä, joilla rahoilla selviän tästä velkaahdingosta. Menen ensi tiistaina haastatteluun ja olen melko varma, että saan sen työn. Mulle on turha tulla selittämään, että töitä ei saa. Itsekin olen pariin otteeseen ollut työttömänä ja olen ahkerasti hakenut töitä ja niitä myös saanut. Miehelläni on koulutus alalta, jolla ei yleisesti työttömyyttä tällä hetkellä ole. Ja jos oman alan työ ei miellytä, aina voi hakea jotain muuta, kunhan ei odota kansanedustajan palkkaa.
Enkä ymmärrä miksi mun pitäisi kirjoittaa aikuiselle ihmiselle lappu mitä pitää tehdä. Olen asioista sata kertaa sanonut. Hänellä on silmät ja aivot päässään.
Liitossamme on myös paljon hyviä asioita, mutta nyt ollaan todellisten ongelmien edessä.
Lisäkysymyksiä saa esittää.
Mies on maksanut tähän saakka "vuokraa" ja osallistunut ruokakustannuksiin.
lisäkysymyksiä. Kerrot miehelle, että tämä juttu on loppu ja se siitä! Ei sinulla ole mitään velvollisuutta jatkaa toisen elatusta, muistaakseni olitte avoliitossa.Älä odota liian pitkään sillä ero tulee vaikeammaksi mitä kauemmin odotat.
Toisaalta miehesi on kai vähän shokissakin vielä jos on juuri lomautettu mutta se ei silti oikeuta häntä makaamaan sohvalla koko päivää. Se aika hänen pitäisi tietysti käyttää kotitöihin JA töiden etsimiseen!
Ei ole oikein että sinä olet nyt taloudellisessa ahdingossa. Eikö miehellä ollut mitään säästöjä tms.? Jäikö hän täysin tyhjän päälle heti kun palkkaa ei enää tullut? Uskomatonta että jotkut ihmiset ovat niin yksinkertaisia, että eivät säästä mitään pahan päivän varalle!
Älä nyt ukkoa heti pellolle heitä. Keskustelkaa keskustelkaa lisää. Älä raivoa vaan kysy onko hänen mielestään oikein että sinä teet kahta työtä kun hän puolestaan vain makaa kotona? Kotityöt hänen nyt ainakin on tehtävä!!
Tahdotko viettää luuserin kanssa loppuelämäsi?
kannattaisi ehkä oikeasti laittaa paperille, että mitä haluat miehen tekevän päivän aikana. Joo aikuisen ihmisen pitäisi osata käyttää päätään, mutta miehille on joskus vain helpompaa jos tehtävät on listattu tyyliin keskiviikoisin pyykinpesu, torstaisin imurointi ja pölyjen pyyhkiminen jne. Meillä ainakin auttoi kun selvästi sovittiin mitkä kotityöt ovat miehen (sai itse valita) ja milloin ne pitää olla tehtynä.
tollasta luuseria noinkin pitkään. Jätkä siirtyy ulkoruokintaan, HETI.
ihan oikein sanoa miehelle asiasta, mutta laiska tuntuu olevan tämä herra.
ei osaa oma-aloitteisesti aloittaa niin mitä jos kokeilisit sitä lappu systeemiä ihan suosiolla?
Jos se kerta saa hänen töppösiin liikettä niin kannattaa kokeilla.
Minä en jaksaisi katsoa miestä talossani joka vaan makaa päivät tekemättä mitään minun rehkiessä töissä ja pitäisi itsellä siivota vielä töiden jälkeen vain koska mies ei ole tehnyt mitään..