G: Otatko rokotuksen, kun vuorosi tulee. Entä annatko lapsesi ottaa.
Siis H1N1-rokotuksen.
Meillä: minä otan ja lapseni ottaa myös. (Tosin eihän sitä tiedä, rokotetaanko riskiryhmiin kuulumattomia ollenkaan.)
Kommentit (28)
koska olen 28 ja perusterve, en sitä muuten saisi. Lapsikin on jo 4 joten on viimeisenä rokotusjonossa.
toinen lapsista saa molemmat astman takia, toiselle ostan tavallisen, toivottavasti ehtii myös saada sen H1N1 rokotteen ennen kuin tauti tarttuu. On jo liikkeellä täällä pohjoisessa. Meidät on rokotettu monena vuonna, eikä kipeää käsivartta kummempia sivuvaikutuksia ole tullut.
kumpaankin kysymykseen. Me ollaan myös perusterveitä kaikki, eikä kuuluta riskiryhmiin.
Jos sillä vältyn ainakin pahimmilta jälkitaudeilta, niin olen onnellinen. Kuulun riskiryhmään.
Varmaan annan rokottaa lapsenikin, vaikka hän onkin terve.
suositellaanko sitä oettavaksi jos lapsi on atopiaan ja allergioihin taipuvainen? krooninen yskä vaivaa helposti syksyllä tai talviaikaan.
Lapsella ikää 6½v. ja inhalaattori käytössä tarvittaessa (Ventoline ja Flixotide) mutta ei todettu astmaa.
vaikkei olisi säännöllistä astmalääkitystä. Ainakin jos lääkitystä tarvitaan juuri flunssien aikaan eikä esim. eläinallergian takia. Mutta jos ei ole astmadiagnoosia (lapsi käyttänyt säännöllistä astmalääkitystä yli 6kk), niin voi olla ettei saa riskiryhmärokotetta.
saavat rokotteen. Ellei nyt sit ilmene todisteita siitä että rokote olis jotenkin vaarallinen.
sairaalloinen ylipaino ja astma mulla, astma lapsella