Milloin kertoa uudelle poikaystävälle, etten voi saada lapsia?
Mietin siis, että milloin olisi järkevää kertoa, etten voi ikinä saaha biologisia lapsia. Olen nyt jonkin aikaa tapaillut yhtä miestä ja kaikki on sujunut hyvin ja nyt on oikeastaan alkanut jo vähän pelottaa tämän kertominen, että miten tää mies sitten suhtautuu. Siis päättyykö tämä sitten siihen vai jatkuuko sen jälkeenkin. Jotenkin minusta tuntu oudolta kertoa sitä heti alussa, mutta onko tuolle mitään ns. oikeaa ajankohtaa kertoa?
Kommentit (26)
kannattaa olla asiasata heti rehellinen toiselle. Jos olette toisillenne luotuja ja haluatte lapsia, ne on aina mahdollisuus adoptoida. Jos on tosi rakkautta niin tuo ei ole elämän ja kuoleman kysymys. Ja toisaalta taas jos mies haluaa omia biologisia lapsia, on reilua häntä kohtaan että hän tietää asian oikeian laidan.
varmaan oisin kertonut ensitreffeillä..itse olin kahden lapsen yh kun tapasin nykyisen mieheni...läväytin heti miehelle että minulla on 2 lasta ja haluan niitä vielä lisää ota tai jätä:) Mies sano vaan että ok,käy mulle:)yhdessä oltu 5-vuotta ja yksi lapsonen on perheessämme lisää..ehkä vielä joskus lisääkin.
Ja usein se tapailu jäi muutamaan kertaa, joten en todellakaan olisi tuollaista paukauttanut kellekään ensi tapaamisella. Mun mielestä tuon kertomisen aika on vähän myöhemmin, sitten jos näyttää siltä, että tästä voisi tulla oikeasti vakava suhde.
Itse kerroin muistaakseni hyvin aikaisessa vaiheessa. Tosin me menimmekin kihloihin jo muutaman kuukauden seurustelun jälkeen (ja häitten ajankohta siis sovittiin jo silloin). Ennen sitä olin kuitenkin jo kertonut.
Itselläni asia ei ollut 100% varma vielä tuolloin, ja jo aikaisin MIES oli myös sitä mieltä, että tahtoo perheen ja lapsia. Kuitenkin minä olin hänelle rakkaampi, ja sanoi mieluummin olevansa lapseton minun kanssani, kuin hommaavansa lapsia jonkun muun kanssa. Hoitoihin mentiin aikanaan, ja ne lopetettiin aikanaan. Nyt odotetaan adoptiolasta :)
siis heti jos vähänkin vaikuttaa siltä, että suhteessa voisi olla aineksia vakavampaan. Silloin peli on molemmille reilu alusti asti.
Minä olen kertonut yleensä siinä vaiheessa kun suhde alkaa vaikuttaa siltä, että siitä saattaisi kehittyä jotain vakavampaakin. Tuntuu vaan, että monelle miehelle se biologinen lapsi on todella tärkeä. Toivottavasti tämä sinun miehesi on erilainen.
varmaan oisin kertonut ensitreffeillä..itse olin kahden lapsen yh kun tapasin nykyisen mieheni...läväytin heti miehelle että minulla on 2 lasta ja haluan niitä vielä lisää ota tai jätä:)
Mies sano vaan että ok,käy mulle:)yhdessä oltu 5-vuotta ja yksi lapsonen on perheessämme lisää..ehkä vielä joskus lisääkin.