Missä ajassa oletettavimmin raskautuu JOLLEI ole mitään vikaa kummassakaan?
Kysyn, koska tuntuu kestävän normaalia(?) pidempään tämä tärppääminen. Suurimmalla osallahan tuntuu tärppäävän n. kolmen kuukauden sisällä. Tietysti toisilla menee vähän pidempään ilman, että on mitään vikaa, mutta kuitenkin tuntuu siltä, että muutamissa kuukausissa kuitenkin yleensä raskautuu. Meillä alkamassa viides yrityskierto ihan kohta. Tässä edellisessä kierrossa (yk4) en ilmeisesti ovuloinut, sillä en saanut positiivista ovulaatiotestiä.. edellisissä kolmessa kierrossa kyllä ovuloin testien ja tuntemusten mukaan. Kannattaiskohan mun hakeutua jo lääkäriin vai onko normaalia, että kestää? Ikää 29. Harmittaa tämä odottaminen ja testailu. Ei uskalla olla testaamattakaan noita ovulaatioita.. tietääpä ainakin ovuloiko vaiko eikö... arvokasta tietoa jatkoa ajatellen...
Kommentit (53)
eka raskaus alkoi toisesta kierrosta ja toista yritettiinkin sitten nelisen vuotta (yksi keskenmeno 3v. kuluttua)
Jälkimmäistä tosiaan "tehtiin", tikutettiin oviksia ja harrastettiin seksiä juurikin vain tuossa tarkoituksessa =(
Sitten rupesin lukemaan koulun pääsykokeisiin ja koko asia unohtui... sitten pieni ihme tapahtui.
Mekin kyllä ihan tekemällä tehdään. Siis seksiä koko kierron alusta loppuun korkeintaan niin, että pari päivää väliä. Testataan tikkujen kanssa ja ovulaation aikoihin sitten kerran päivässä... Tyyny pyllyn alla.
HUOH!
ap
ja jätät pois kaikki testit sun muut, niin saattaa se plussakin tulla
ota nyt ihan rauhassa. tollasella meinigillä teillä on hermoromahdus ennen lasta
lopetit pilleri, jos niitä käytit? On yksilöllistä, kuinka nopeasti naisen ruumis korjaa hormonaalisen tilanteen normaaliksi eli päästään siihen 20%:n todennäköisyyteen
on yleistä että siihen menee monta kuukautta
täällä ihmiset raskautuu noin helposti??? Me tehtiin ekaa reilu vuosi. Tai ei tekemällä tehty, mutta annettiin lupa tulla ja ahkerasti seksiä harrastettiin kuten ennen sitä ja sen jälkeen..
Nyt toista ollaan yritetty kaksi vuotta. Eikä kummassakaan mitää vikaa ole! Ja ikääkin mulla vasta 25! Miehellä 30.
Hormonaalista ehkäisyä en ole käyttänyt vuosiin. En vain halunnut.. kärsin migreeneistä kun söin pillereitä.
ap
6 yk menossa. Parin päivän päästä alkaa taas menkat (tai yritän uskotella niin, kun joka kerta pettymys kasvaa isommaksi) Näissä kuudessa kierrossa kolmessa oon tikuttanu oviksen, mutta ei tärppiä silti. Loput kolme kiertoa oon yrittäny ajatella ihan muita asioita (ja jättäny tikut kaappiin) ja omasta mielestä onnistunutkin, mutta eipä silti tärppää. Tässä kierrossa kahen viikon ajan joka toinen päivä seksiä, ja oon jo valmiiks masentunut kun menkat alkaa kuitenkin..
toivotaan ap että meillekkin pikkuiset joskus suodaan!!
meillä tehtiin esikoista vuosi, tosin puolet tuosta vuodesta asuttiin eri kaupungeissa viikot.
Kakkosta tehtiin puoli vuotta.
Rakasteltiin kun siltä tuntui eikä tietoisesti tähtäilty oikeaan päivään, minusta ei olisi siihen ollut. jos lasta ei olisi tullut luultavasti olisimme adoptoineet.
Tiedän, että olen ehkä huono sanomaan, kun itse vellon lapsettomuuden tunteiden kanssa - ja sittenkin jaksan edelleen toivoa, sillä meillä yritystä on takana "vasta" kaksi vuotta.
Mutta yritä ottaa mahdollisimman kevyesti ensimmäisen vuoden ajan. Jos teissä kummassakaan ei ole vikaa, raskaus HYVIN todennäköisesti alkaa vuoden sisällä yrityksen alkamisesta. Et voita mitään stressaamalla ja ahdistumalla asiasta - päin vastoin. Se stressihän nimenomaan huonontaa mahdollisuuksiasi!
Eli nyt otat iisisti, et mieti raskaaksi tuloa KOKO ajan, et laske jokaista kiertopäivää (toki voit varmistaa, että puolivälin paikkeilla on "toimintaa";) ja toivot parasta. Kyllä se siitä.
Nimittäin, JOS käy, kuten meille, että yritys venyykin useamman vuoden mittaiseksi, ehdit kyllä oikeasti ahdistua. Voin luvata sen. Miksi heittää elämästään vuosia ahdistukseen, kun varsinkaan nyt vielä teillä ei ole mitään todellista syytä siihen! Ja kyllä tämänkin kanssa vielä elää. Emme ole vielä luopuneet toivosta, tie ei vielä ole kuljettu loppuun, vaikka välillä vaikealta tuntuukin.
Meillä meni ekaa yrittäessä n.9kk ja täysillä yritettiinkin. Tuo aika tuntui silloin ikuisuudelta ja joka kuukausi tuli itku. Lopulta sylki-ovulaatiotesti auttoi bongaamaan oikean hetken ja sitten tärppäsi. Toinen raskaus alkoikin sitten nopeammin, 2-3 yrityskuukaudella. Älä lannistu, vaikuttaa siltä että usein raskaus alkaa juuri kun sitä vähiten osaa odottaa!
Meillä eka tärppäs 9. kierrosta, mutta silloin olin jo hakeutunut tutkimuksiin, esim miehen sperma oli tutkittu jne. Samoin olin saanut ajan "tarkempaan syyniin" mutta onnekseni sain sen sitten perua.
Toista saatiin taas odottaa lähemmäs vuosi ja vaikka oltiin saatu aikaiseksi jo yksi ihana lapsi, tuntui että kyllä sitä sekundääristäkin lapsettomuutta on ja että nyt pitää hakeutua tutkimuksiin. Ei muuta kuin yksityiselle ja sain jo ajan munasarjojen aukiolon tutkimiseksi, mutta sitten kuin salaman iskusta juuri ennen tutkimusta tein positiivisen raskaustestin.
Olen siis itsekin aivan mahdottoman kärsimätön ja pelokas, luulen heti että jotain on vialla jos ei ala kuulumaan... Tahtoisin kuitenkin sanoa sinulle, että yritä sinä olla ainakin se vuosi stressaamatta (vuoden yrityksen jälkeen yleensä otetaan ees mihinkään tutkimuksiin kunnallisella). Tiedän että se on vaikeaa, joka kuukausi se sattuu enemmän ja enemmän ja sitä mittailee aamulämpöjä ja seksistä tulee suorittamista.
Tsemppiä, kyllä se vielä tärppää!
selvää että kaikki vastaavat ensimmäisellä kierroksella tärppäsi.
heti yksityiselle! Ne on sun rahat ja alkututkimukset ei paljon maksa.
MENE OI MENE JO! Toivottavasti törmään johonkin ammattiinsa perehtyneen mukavan ihmisen.
Älä jää odotteleen!
Toivon että joku edes ottais neuvosta vaarin, harmittaa kun moni ei ole ottanut....
En tsiaan hätäilisi vielä, vaikka palsta onkin täynnä superhedelmällistä sakkia.
Meillä eka lapsi tärppäsi 5:ssä kuukaudessa, toista tehtiin 1v7kk, kolmas raskaus vaati 1,6kk ja meni kesken, tämä nykyinen raskaus alkoi keskenmenosta 1v8kk.
Ja olemme olleet tutkimuksissa, eikä ole mitään vikaa kummassakaan, ennemminkin kaikki on todella hyvässä kunnossa.
Meillä kesti reilut 8 vuotta ja tarvittiin lisäapua (=hoitoja) Kummassakaan ei mitään vikaa todettu. Kaveri lopetti ehkäisyn ja tuli raskaaksi 15 kuukauden kuluttua. Jos pillereitä on käyttänyt niin vasta vuoden päästä lopettamisesta hedelmällisyys nousee rivakammin. Näin joskus sellaisen käyrän aiheesta en kyllä muista missä...
ennen tärppiä. Ikää minulla silloin 20 ja miehellä 24. Esikoisen jälkeen ei käytetty ehkäisyä ja ikäeroa tuli lapsille 2 vuotta ja 2kk, eli n 1 vuosi ja 4kk meni ennen tärppiä.
Ja meillä on yksi poika joka täyttää nyt marraskuussa 3. Viime vuoden kesäkuusta saakka on toivottu kakkosta, tärppäsi maaliskuulla, ja meni kesken pääsiäisenä.
Mitään vikaa meissä ei ole todettu. Ja ohje onkin odottaa kai vuosi ja jos ei mitään kuulu, niin sitten hakeutua tutkimuksiin (yli 35v 6kk).
Mikään tietysti ei estä sinua käymästä gynellä ultraamassa munasarjat ja kohdun jotta tiedät ettei sinussa ole rakenteellisesti vikaa. Onko kiertosi täsmällinen?
Kaikki toimi normaalisti, ja esikoisen jälkeen lapsia on saatu alulle ongelmitta. Ja vikahan ei tietenkään ollut henkisellä puolella, vaikka stressasinkin asiasta kovasti ja sain fyysisiä ahdistusoireita oviksen jälkeen joka kuukausi...
Tällä palstallahan on aukottomasti todistettu, että stressi ei voi estää raskauden alkamista, joten kannattaa vahdata oviksia ja kytätä menkkojen alkamista suurennuslasin kanssa.
sori että kirjoitan tänne tällaisen huomion, mutta luin otsikon väärin:
Missä ajassa oletettavimmin RAKASTUU jollei ole mitään vikaa kummassakaan?
itellä on kahdesti heti tärpännyt..
ja jätät pois kaikki testit sun muut, niin saattaa se plussakin tulla