Missä ajassa oletettavimmin raskautuu JOLLEI ole mitään vikaa kummassakaan?
Kysyn, koska tuntuu kestävän normaalia(?) pidempään tämä tärppääminen. Suurimmalla osallahan tuntuu tärppäävän n. kolmen kuukauden sisällä. Tietysti toisilla menee vähän pidempään ilman, että on mitään vikaa, mutta kuitenkin tuntuu siltä, että muutamissa kuukausissa kuitenkin yleensä raskautuu. Meillä alkamassa viides yrityskierto ihan kohta. Tässä edellisessä kierrossa (yk4) en ilmeisesti ovuloinut, sillä en saanut positiivista ovulaatiotestiä.. edellisissä kolmessa kierrossa kyllä ovuloin testien ja tuntemusten mukaan. Kannattaiskohan mun hakeutua jo lääkäriin vai onko normaalia, että kestää? Ikää 29. Harmittaa tämä odottaminen ja testailu. Ei uskalla olla testaamattakaan noita ovulaatioita.. tietääpä ainakin ovuloiko vaiko eikö... arvokasta tietoa jatkoa ajatellen...
Kommentit (53)
viisi joista jokainen sai alkunsa ekasta kierrosta. Me tehtiin kaikki alle kolmikymppisinä mikä voi selittää.
toka on yritteillä nyt toista kiertoa... en tosin tiedä ovuloinko, kun imetän vielä edellistä pari kertaa vrk.
Muistathan että parhaiten tulee raskaaksi juuri ennen ovulaatiota, kun ovulaatio on päällä, saattaa olla jo myöhäistä.
6 kk kuluttua. En testaillut ovulaatioita, seksiä harrastettiin, kun siltä tuntui. Nyt kakkosta on tekemällä tehty 1 vuosi eikä tärppiä ole tullut... :(
raskautuu 3 kk:n sisällä. 75 % 6 kk:n sisällä.
että terveellä pariskunnalla (eli mm. että nainen ovuloi JOKA kierrossa) on kuukaudessa 20%:n todennäköisyys raskautua. Eli puolessa vuodessa pitäisi tärpätä.
Itse ainakin hakeutuisin gynelle selvittämään ongelmaa, jos toiveena olisi raskaus, eikä ovulaatiota olisi joka kierrossa.
Mekin kyllä ihan tekemällä tehdään. Siis seksiä koko kierron alusta loppuun korkeintaan niin, että pari päivää väliä. Testataan tikkujen kanssa ja ovulaation aikoihin sitten kerran päivässä... Tyyny pyllyn alla.
HUOH!
ap
sai alkunsa 3. kierrosta, en testaillut ovista eikä yrittämällä yritetty. Tokassa tikutin oviksen ja tärppäsi ekasta kierrosta.
Voi olla, että tässkin kierrossa, mutta jostain syystä en saanut testiin plussaa. Ehkä? Kierrot melko säännöllisiä, n. 27 vrk pituudeltaan. Niin silti itsekin ajattelin, että jollen nyt jouluun mennessä ole raskaana, varaan yksityiselle gynelle ajan ja murehdin taas lisää asioita.
Ottaa luonnon päälle.
ap
Silloin se aika tuntui tooooooosi pitkältä. Tiedän, ettei tämä sinua nyt lohduta, mutta oikeasti alle vuoden yritys on vielä ihan oikeasti lyhyt aika. Vuoden yrityksen jälkeen kannattaa hakeutua tutkimuksiin, ennenmmikin tietysti voi mennä, jos siitä saa mielenrauhan (itsekin menin, kun yritystä oli 9kk ja sitten seuraavasta kierrosta tärppäsikin).
"Kakkonen" tärppäsi jo, kun "ykkönen" oli 5 kk. Yhdet menkat ehti tulla lasten välissä, yritystä oli kolmisen kuukautta ja varmasti alle 10 kertaa ;)
Onnea yritykseen!
Jotenkin sitä kyllä tiesi, että voi viedä aikaa tämä yritys, mutten jaksaisi millään odottaa! Pelkohan tässä taustalla, että mitä jos ei tärppääkkään? Mitä jos ei onnistu koskaan? Lisäksi paniikkia aiheuttaa jo ikäkin. Nyt tosiaan olen vielä 29, mutta pian jo 30, kaksi lasta ainakin olisi kiva saada... Mutta koska nekin ehtii tekemään, jos ei tärppää??
Gyne on minut ultrannut n. vuosi sitten. Ei pitäisi olla esteitä raskaudelle, kai se on vain ajan kysymys, mutta sepä se kun ei tiedä!!
ap
Meillä aloitellaan yrittämistä eikä aiota tikutella ovulaatiota tms. Tulee jos on tullakseen. Sitä paitsi lääkäri sanoi, että jos ottaa kovasti stressiä asiasta, saattaa vaikuttaa raskautumiseen negatiivisesti, kun värkit reagoivat stressiin.
kun alettiin yrittämään. Enkä silloin edes tajunnut, että se olisi jotenkin pitkä aika. :-O
Meillä kuusi raskautta kaikki ekasta kierrosta, mutta yksi keskenmeno ihan alkumetreillä kuukautisten yhteydessä ja toinen myöhemmin.
Ja meillä on yksi adoptoitu lapsi...
Ekassa kierrossa mahdollisesti olin hetken raskaana kun oli välivuotoa (jollaista ei koskaan ennen menkkoja ole ollut, eikä ole sittemmin näkynyt, kiinnittymisvuotoa kenties??).. Tosin tällöinkään ei raskaustesti ollut postiivinen.
ap
ja toista yritettiin vuoden päivät ja päiviä laskeskelin hyvinkin tarkasti. Heti, kun laitoin haun yhteen kouluun niin tärppäsi...eli henkimaailman juttujakin tämä on paljon. Vaikea homma mutta yritä ajatella jotain muuta kuin raskaaksi tulemista;)Etkä sinä ole vielä vanha!
80% puolen vuoden kuluessa ja 95% vuoden sisällä.
Meillä meni yli vuosi (ehkä n. 15kk). Tosin minulla on täysin epäsäännölliset kuukautiset, eikä me "yrittämällä yritetty" kun eipä minun tapauksessani ollut hajuakaan siitä milloin ovulaatio saattaisi olla.
Toinen tärppäsi heti ekasta kierrosta, kun laskin ovulaatiopäivät ja niihin tähdättiin :)