Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisen arvo jos ei ole varaa edes sairastaa??

Vierailija
20.10.2009 |

Tilanne se että olen ollut nyt 2,5vkoa Seuressa keikkalaisena, sitä ennen 4kk työttömyysjakso. On perhe, on asuntolaina, autolaina (pakollinen terveyssyistä) jne. Apteekkikulut n 100e/kk.

Nyt olen ollut useamman päivän suht pahassa flunssassa, ei kuumetta mutta olen aivan tukossa ja yskin keuhkojani irti, ohimotkin repeää tai siltä ainakin tuntuu.

Eli en tod mielestäni työkunnossa (lasten parissa työskentelen).

MUTTA meilläpä ei talous sallisi olla ilman töitä enää. Seurelaisena mulla ei ole sairausturvaa paitsi jos on jo sovittu työkeikka ja silloinkin saisin vain 50% palkasta. No, eipä ole sitäkään kun keikat ovat 1-3pvän pituisia. Jos keikka väh 2-vkoinen niin silloin saa täyden palkan sairastaessaan.

Muutenkin olo kuin täysluuserilla, olen vain riippakivi miehelle (ja varmaan lapsillekin) pätkätöitteni vuoksi ja tämä vielä.

Mitä ideaa tässä missään oikeasti on? olen ihan riippakivi ja luuseri ja joutaisin kuolla pois.

Ahdistus on ihan valtava.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilöstöfirman kautta - tai muuten - ilman pidempää sopimusta keikkailevilla. Sinun täytyy vaan etsiä vakituinen työ, tai sitten ilmoittautua työttömäksi. Ei Seure ole mikään työnantaja.

Itsekin olen elänyt lukukauden alusta asti pelkästään sijaistamalla peruskouluissa, ja onneksi en ole sairastellut. Mutta kaiken aikaa tietysti etsin vakiduunia (tai edes pidempää sijaisuuspätkää). Kun on nimi työsopparissa, on myös sairauslomaoikeus.

Vierailija
2/4 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin edes viikon parin keikkoja tai muutaman kuukauden mutta eihän niillä ole kuin päivän tai parin keikkkoja vaan. ja tosiaan mitään korvausta et saa jos sairastat. Ihmettelen kyllä kenelle tuollainen työpaikka sopii. Taitaa olla opiskelijat ainoa ryhmä. Pettynyt olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepäät nyt vaan hyvällä omatunnolla! Puolison kuuluu olla vierelläsi (lue: pitää taloutta yllä) huonoina aikoina.Ja lapsille sä olet joka tapauksessa ÄITI, siis ainutlaatuinen ihminen maailmassa. Ei se ole kiinni työsopimuksen kestosta.

Vierailija
4/4 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepäät nyt vaan hyvällä omatunnolla! Puolison kuuluu olla vierelläsi (lue: pitää taloutta yllä) huonoina aikoina.Ja lapsille sä olet joka tapauksessa ÄITI, siis ainutlaatuinen ihminen maailmassa. Ei se ole kiinni työsopimuksen kestosta.

ja varsinkin käy itsetunnon päälle jos ei kunnon töitä saa vaikka kuinka yrittää.