lasten koulunkäynti lontoossa
Hei,
mietimme muuttoa työn perässä Lontooseen. Nyt mietityttää lasten koulunkäyntiasiat. Lapset ovat 7v, 4v sekä 3v. Todennäköisesti olen itse kotona tai osaaikaisesti töissä, joten minkälaisia vaihtoehtoja on esikoisen koulunkäyntiin, onko Lontoossa suomalaista koulua, kansainvälistä, vai missä "suomalaiset" lapset koulunsa käyvät?
Kiitos jos joku voisi antaa vinkkejä asiasta.
Kommentit (3)
Lapset menisivat paikalliseen englantilaiseen kouluun mutta Lontoosta loytyy myos suomalaiset lauantaikoulut. Yksi on kai merimieskirkolla, me kavimme St. Albansin koululla lauantaisin, iso ja mukava suomikoulu!
Tana vuonna koulun aloittivat vuonna 1.9.2004-31.8.2005 syntyneet lapset. Esikouluun lapset voivat menna noin 2,5-vuotiaana ja se on ilmaista lapsen taytettya 3 vuotta. 5 kertaa viikossa 2,5 sessio.
Kansainvälisiä kouluja löytyy Lontoosta sekä ympäristöstä. Niiden huono puoli on kalleus, ovat yksityisiä brittikoulujakin tuplasti kalliimpia. tietty jos firma maksaa :-)
itse 7v vanhempana neuvoisin miettimään ummikko lapsen laittamista yhtä luokkaa alemmalle, jotta hänellä olisi enemmän aikaa oppia kieltä ennen kuin aloittaa Year3 luokan. Ainakin meillä siinä alkaa todellinen opiskelu ja sinne ummikkona tulo vaatii lapselta aika paljon.
Lapset aloittavat koulun Lontoossa 4-vuotiaana. Tuntemani suomalaiset lapset käyvät täällä normaalia englantilaista koulua; suomalaista koulua ei ole. Kouluihin voi hakea, kun on osoite Lontoossa ja helpoiten pääsee kouluihin, jotka ovat lähimpänä kotia.