Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

raskaus+luonnonkosmetiikka

20.10.2009 |

Hei! Olen vannoutunut ekokosmetiikan käyttäjä. Mutta onkohan se turvallista raskauden aikana? Eteerisiä öljyjä ei yleensä suositella, mutta entä esim. ihonhoitoöljyt ym. Tämä aihe on useasti otsikoissa ihan tylsistymiseen asti ja eiköhän tässäkin kohtaa maalaisjärki olisi hyvä ottaa mukaan. Mutta olisi silti mukava kuulla muidenkin kommentteja.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei nyt ole mitään tieteellistä lähdettä vaan tämä on enemmänkin mutua mutta luulisin, että suurinta osaa luonnonkosmetiikasta on ihan turvallista käyttää raskausaikana. Itse ajattelen niin, että se on todennäköisesti turvallisempaa kuin muu kosmetiikka joka tapauksessa. Mutta poikkeuksiakin varmaan löytyy, esimerkiksi hennalla en värjäisi hiuksiani raskausaikana (tosin siis en kyllä ylipäätään värjää tukkaani millään aineella missään tilanteessa, mutta en nyt tällä halua arvostella ketään kuka niin tekee vaikka raskausaikanakin, kaikki omalla tyylillään). Varmaan myös kohtuullisuus on hyvä pitää raskausaikana mielessä. Jos oikein suuria määriä käyttää ja jatkuvasti joidenkin tuoksujen keskellä löyhyttää itseään niin saattaahan siitä jo jotakin imeytyäkin vauvaan...

Jos sua vaivaa kovasti niin kysyisin neuvolassa tuosta ekokosmetiikasta. Epäilen vaan, että sieltä saattaa saada ylivarovaiset ohjeet kun eivät varmaan asiaa tunne kovin hyvin. Esimerkiksi itseäni harmittaa kun Helsingin neuvolassa jaetaan ohjeita, että pellavansiemeniä ei saa syödä raskausaikana. Minä ainakin niitä välttelin kovin ja sitten vasta synnytyksen jälkeen kuulin, että todellisuudessa olisivat hyväksi raskausaikana eikä kotimaisissa pellavansiemenissä esiinny myrkkyä, josta varoittavat. Lisäksi olin kroonisessa yrttiteepulassa koko raskausajan kun noudattelin neuvolan ohjeistusta. Nyt imetysaikana olen juonut yrttiteetä, lähinnä siis imetysteetä. Yrttitee on kyllä neuvolan ohjeiden mukaan kiellettyjen listalla myös imetysaikana mutta toisaalta esimerkiksi Saksassa näitä imetystee juttuja käytetään käsittääkseni todella yleisesti niin uskallan niitä käyttää neuvolan ohjeista huolimatta ja maitoa tuntuu piisaavaan, johtuuko sitten teestä vai ihan muusta...

Mun kommenteista ei varmaan kummemmin ollut hyötyä. Kannattaa kuitenkin varmaan luottaa omiin tuntemuksiin. Luulen, että kehokin usein kertoo jos jokin asia ei ole hyväksi raskausaikana (esim. joku haju alkaa etoa tms.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla