Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pitkistä hiusksista haaveilevat tai sellaisten omistajat

Vierailija
19.10.2009 |

Miten hoidatte hiuksianne ja minkä pituisista hiuksista haaveilette? Olen itse 27 vuotta juuri täyttänyt ja omistan olkapäille ulottuvat hiukset. Haaveena on vyötärölle tai pepun yläpuolelle ulottuvat hiukset. Värjäsin ennen paljon hiuksia,mutta nyt päätin että väreihin en enään koske vaikka hiukset maantienharmaat onkin. Nyt tällä hetkellä hiukset ovat vihdoin monien mutkien jälkeen oman väriset ja todella terveet. Tasoitan hiuksia muutaman kerran vuodessa. Pesen hiuksia erittäin hieno suomalainen sahmpoolla ja hoitoaineella joka toinen päivä. Olen käsittänyt että se on ihan hyvä shampoo ja hoitoaine. Hiukset ovat nyt paljon paksummat kuin värjätessäni niitä ja outoa on että en enään edes himoitse ostaa värejä.Olen pienestä asti haaveillut pitkistä hiuksista. Nyt mietin että millaisetkohan hiukseni ovat 5 vuoden päästä.Pienenä minulla pidettiin aina poikatukkaa tai korkeintaan olkapäille ulottuvaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyl värjään niitä, se on ok niin kauan kun ei värjää omaa väriään vaaleemmalla värillä. Mul oli joskus ihan blondit mut kun oma väri on tummanruskee niin hiukset meni niin huonoon kuntoon et mä jouduin leikkaan n. 3v sit polkkatukan ja sit mä taas aloin kasvattaan pitkii hiuksii.

Mä käytän kans Erittäin Hieno Suomalainen-tuotteita. joskus oon käyttäny muita aina välistä, mut tullu uudelleen ja uudelleen siihen samaan tulokseen et noi EHS:t on parhaita.

Mä leikkaan niitä kans muutaman kerran vuodessa ja värjäilen punasel, mustal, tummanruskeella n. 8-10 vk välein, mut jos on tummanruskeena niin sit oon voinu pitää jopa 3kk tauon tai ihan kuin pitkän tauon vaan kun juurikasvu ei juurikaan näy sit.

Vierailija
2/25 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ristiselkään asti hiukset. Välillä lyhyemmät vaihtelun vuoksi. Ovat todella hyväkuntoiset, vaikka värjäänkin jatkuvasti. Kyse on siitä, miten värjää ja miten hoitaa.. Henkilökohtaisesti ajatus vyötärölle tai takamukselle ulottuvista hiuksista on erittäin vastenmielinen, enkä tosiaankaan pidä sellaisia kauniina (olivatpa kuinka hyvässä kunnossa tahansa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

latvojen hoitoon, ettei ala hapsottaa. Paras olisi, kun yleensä pitäisi hiukset letillä tai muuten kiinni. Ainakin yöksi hiukset kannattaa letittää, että pysyvät kunnossa.

Mulla on pitkät hiukset, mutta en mielestäni hoida näitä mitenkään erityisemmin. Tärkeää on myös, että pysyttelet erossa (mahdollisuuksien mukaan) föönistä, suoristusraudasta ja näistä muista hiusta kuluttavista laitteista. Muista myös kesällä uv-suojaus. Auringonpaahde haurastuttaa hiuksen nopeasti.

Vierailija
4/25 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes yön auki? Mul on aina öisin auki.

Mut tosiaan mitään föönejä mäkään en käytä.

Vierailija
5/25 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes yön auki? Mul on aina öisin auki.

Mut tosiaan mitään föönejä mäkään en käytä.

Jos on suomalainen, lasimainen hius, joka ei mene helposti takkuun niin ehkä silloin auki. Mutta jos on vähänkään kiharaa, että menee vaan takkuun nukkuessa, niin kannattaa laittaa kiinni.

Vierailija
6/25 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vyötärölle asti ulottuva tukka. Ei tarvi värjätä ainakaan vielä joten on pysynyt tosi hyväkuntoisena. Ei tarvi mitenkään erityisesti hoitaa. Kunhan vain tasottaa latvoja muutaman kuukauden välein ja harjaa päivittäin ja normaali pesu niin se on siinä.

Vierailija
7/25 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes yön auki? Mul on aina öisin auki. Mut tosiaan mitään föönejä mäkään en käytä.

Jos on suomalainen, lasimainen hius, joka ei mene helposti takkuun niin ehkä silloin auki. Mutta jos on vähänkään kiharaa, että menee vaan takkuun nukkuessa, niin kannattaa laittaa kiinni.

no mul ei mee kyl takkuun, vaik meen yleensä märillä hiuksilla nukkuun. Mul ei oo ihan suora, mul on sellanen laineikas hius, ei pysy ihan suorana, mut ei oo mitenkään kiharakaan. Sellanen kauheen sileän tuntunen ja kiiltävä.

Vierailija
8/25 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenellä olisi vyötärölle asti ylettyvät hiukset.

Tai edes haluaisi sellaisia...

Pitkät on ihan ok, mutta TOSI pitkät viittaa tuonne itärajan taakse...

Vierailija
9/25 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenellä olisi vyötärölle asti ylettyvät hiukset. Tai edes haluaisi sellaisia... Pitkät on ihan ok, mutta TOSI pitkät viittaa tuonne itärajan taakse...

Meehän hevostalleille kattoon hoitajien hiuksii, ne yleensä kasvaa valtoimenaan ku ei paljo oo aikaa/varaa/energiaa käydä kampaajalla... :DD

Vierailija
10/25 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun kokemukseni mukaan.

Vierailija
11/25 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä se tekee kun on köyhä :) ei ole rahaa parturiin.

Vierailija
12/25 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nimenomaan HYVÄKUNTOISET pitkät hiukset...!

Omaa hiuslaatuaan ei voi muuttaa, kaikilla hiukset eivät kasva pitkiksi. Mutta jos ns. "normaalit" hiukset, niin kasvatus onnistuu hyvin:)

Vinkkejä:

*Älä rasita hiuksia turhaan. Itse pidän hiuksia lähes aina auki, joskus kotona ponnarilla jos esim. leivon tai sitten ihan huvin vuoksi:) Ponnari kuluttaa hiuksia, jos ponnari aina samassa kohtaa ja erityisesti jos pnnari ei ole pehmeä vaan sellainen joka "repii" hiuksia /jossa on metallisinetti.

*Itse käyt päivittäin suihkussa ja pesen myös hiukset. Shampoo&hoitoaine Bonacurea, minulle sopinut hyvin. Kerran kuussa pesen syväpuhdistavalla mahdolliset "jäämät" pois.

*Käsittele mahdollisimman vähän hiuksia, eli vlätä värjäämistä (varsinkin blondaus), ei muotoilutuotteita paljoa, eikä fööniä/suoristusrautaa. Itse käytän ~kerran viikossa suoristusrautaa+suoristurautaseerumia +pari kertaa kuussa hiuslakkaa, muita muotoilutuotteita en koskaan, enkä fööniä.

Värjään hiuksia pari kertaa vuodessa, yleensä yhta astetta vaaleampi/tummempi väri mitä oma +vähän ohuita raitoja. Juurikasvua ei huomaa ---> hiukset siistit, mutta ei tarvitse usein värjätä.

*Suojaa hiukset, pakkasella pipo/huppu päähän ja kesällä uv-suojalla varustettu shampoo/hoitoaine tai "lippis" päähän.

Vierailija
13/25 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin nopee kirjoitan että tulee virheitä. Joo,kiva kuulla että joku muukin käyttää noita erittäin hieno suomalainen tuotteita. Itse en enään käytä hiusten kuivaajaa kun tosi harvoin, enkä tupeeraa,käytä suoristusrautaa tai mitään tuollaisia. Pidän hiuksia kiinni vaan semmoisilla ponnareilla jotka ei kuluta niin paljon hiuksia. Pidän kyllä paljon hiuksia auki. Kun pidemmäksi kasvaa niin meinaan pitää yöt letillä ja silleen saa myös kivoja kiharoita. Tiedän että hiukset voi olla rumat jos on liian pitkät,mutta minusta vyötärölle pitkät hiukset eivät ainakaan ole liian pitkät. pepun päälle ulottuvatkin ovat minusta kauniit. Pitä sitten kattoa jos ne kasvaa niin pitkiksi niin että mikä on liian pitkä.

ap

Vierailija
14/25 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään tehnyt hiuksilleni mitään viiteen vuoteen, ei ne silti kasvaneet kuin vähän yli olkapään. Kaikilla ei vaan kasva. Lapsena minulla oli hiukset puoleen selkään ja kaverit kateellisia. Nyt otan sitten pidennykset, niillä saa just sen pituiset hiukset kuin haluaa ja useammalla kuin joka toisella tosi pitkähiuksisella sellaiset oikeasti on vaikka ei sitä mainostakaan.

kenellä olisi vyötärölle asti ylettyvät hiukset. Tai edes haluaisi sellaisia... Pitkät on ihan ok, mutta TOSI pitkät viittaa tuonne itärajan taakse...

Meehän hevostalleille kattoon hoitajien hiuksii, ne yleensä kasvaa valtoimenaan ku ei paljo oo aikaa/varaa/energiaa käydä kampaajalla... :DD

Vierailija
15/25 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana jonnekin peppuun/vyötärölle, nyt lähes nelikymppisenä tonne jonnekin lapaluiden alle.

Hiukseni ovat paksut ja luonnonkiharat, ja käytännössä aina auki. Eivät juurikaan mene takkuun, ja tuon kiharuuden ansiosta eivät myöskään valu päätä pitkin ja naamalle joten eivät sillä tavalla häiritse että sen vuoksi tekisi mieli laittaa kiinni.

Hiukseni (ja päänahka) ovat myös kuivat joten käytän kosteuttavia shampoita ja hoitoaineita. Muuten en hiuksiani hoida, en käytä mitään muotoilutuotteita tms. En ole koskaan myöskään värjännyt (oma väri syvän tumman ruskea).

ELi hyvin helppoa: pesen silloin tällöin, aamuisin harjaan.

Vierailija
16/25 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paksut,lapaluiden alle ulottuvat blondatut hiukset. Olleet samanlaiset n. 20v, ja melkein yhtä kauan olen blondannutkin. En föönaa ikinä, nukun ja olen muutenkin yleensä aina hiukset auki, vähän on luonnokiharaa, markettishampoot käytössä.

Vierailija
17/25 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainoastaan siksi että lasten ollessa pieniä en välittänyt ulkonäöstäni enkä käynyt kampaajalla. Kun hiukset olivat huomaamattani saavuttaneet tuon pituuden, ne olivat niin ihanan friikit että en hennonnut luopua niistä. Ei saisi mainostaa mutta pakko: Kerastasen Oleo Relax -latvahoito pumppupullossa on taivaan lahja pitkiä hiuksia vaaliville, kaksihaaraiset yksinkertaisesti katoavat.

Vierailija
18/25 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään tehnyt hiuksilleni mitään viiteen vuoteen, ei ne silti kasvaneet kuin vähän yli olkapään. Kaikilla ei vaan kasva. Lapsena minulla oli hiukset puoleen selkään ja kaverit kateellisia. Nyt otan sitten pidennykset, niillä saa just sen pituiset hiukset kuin haluaa ja useammalla kuin joka toisella tosi pitkähiuksisella sellaiset oikeasti on vaikka ei sitä mainostakaan.

Minulla on tosi pitkät hiukset, on ollut jo lapsesta saakka, mutta vasta viime vuosina minulta on useasti tivattu: "tunnusta, sulla on pidennykset." Aika rasittavaa! Uskon että hiuslaatuni vuoksi moni soisi niiden olevan feikkiä.

Vierailija
19/25 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tosi pitkät hiukset, on ollut jo lapsesta saakka, mutta vasta viime vuosina minulta on useasti tivattu: "tunnusta, sulla on pidennykset." Aika rasittavaa! Uskon että hiuslaatuni vuoksi moni soisi niiden olevan feikkiä.

Vierailija
20/25 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pienenä aina pitkät hiukset, yläasteella leikkasin lyhyemmäksi, sitten annoin taas kasvaa. Aikuisena hiusten pituus vaihdellut reilusti olkapäille ulottuvista puoleen selkään asti. Toissa talvena leikkasin (minäkin) sellaisen roikku-polkan (eteenpäin pitenevä).

Nyt taas hiukset lapaluiden päälle ja otsiskin kasvatettu pois,kerroksittain leikatut. Mulla kasvaa hiukset (ihan liian) nopeasti. Oma väri semmoinen tummempi maantie, nyt hiukset tummanruskeat ja jo tuntuu juurikasvu näkyvän ennen kuin 3 viikkoa värjäyksestä...

Käytän suoristusrautaa, mutta myös suojatuotteita, joskus fööniä. Shampoo+hoitoaine tällä hetkellä Cutrin, suosin kampaamotuotteita, isoissa pakkauksissa. Hiukset paksuhkot, piikkisuorat, ei kaksihaaraisia. Pidän hiuksia välillä auki, välillä ponnarilla tai muuten kiinni. Yöllä auki. Usein pesen illalla, kosteilla hiuksilla nukkumaan ja aamulla päällimmäiset + latvat suoristuslaudalla.

Hiusten kasvunopeus sekä mitta, mihin kasvavat on hyvinkin yksilöllistä. Niinkuin myöskin se, minkä pituiset hiukset näyttävät vielä hyviltä. Mäkin suosisin lisäyksiä, jos omat hiukset ohuet tai haluaa tod. pitkät. Tasamittaiset hiukset on mielestöni tosi raskaan ja tylsän näköiset, mutta kukin tyylillään. Itse annan hiusten toistaiseksi kasvaa, kunnes joku päivä napsahtaa ;) mutta onneksi hiukset ovat uusiutuva luonnonvara.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä