Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon on yläasteen opettajan palkka (ev)

Vierailija
19.10.2009 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2600, tuli eilen just katsottua.

Vierailija
2/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ ylitunnit = ylityöt

käytännössä siis "ylitöitä" voi tehdä norm. oppituntien lisäksi max.n. 5-6 oppituntia/vko, mikä vastaa viikossa työmääränä n. 7-10h työtä ja siis kuussa n. 30-40 tuntia lisätyötä. ja palkkaa siis kuussa 100eur/viikkotunti eli kuussa 500-600eur. huom! kaikilla opettajilla ei ole mahdollisuutta ylitöihin.

lisäksi huimat ikälisät =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 23 opetustuntia (vaihtelee opetetaavan aineen mukaan), tarkoittaa n. 35 tuntia töitä viikossa. + joitain vanhempainiltoja ja vanhempaintapaamisia.

Vierailija
4/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toteaa, melko nihkeä palkka.

Vierailija
5/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaankaan ei ole mitenkäään loistelias palkkaus meillä opettajilla (ja juu, tiedän kyllä ne lomat :)

Vierailija
6/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtyihin tunteihin nähden.

Vierailija
7/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 23 opetustuntia (vaihtelee opetetaavan aineen mukaan), tarkoittaa n. 35 tuntia töitä viikossa. + joitain vanhempainiltoja ja vanhempaintapaamisia.

Onko sellaisia oikeasti nykyään? Kun itse olin yläasteella, oli ehkä yksi vanhempainilta vuodessa koko koululle, mitään erillisiä tapaamisia ei ollut lainkaan.

Vierailija
8/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellaisia oikeasti nykyään? Kun itse olin yläasteella, oli ehkä yksi vanhempainilta vuodessa koko koululle, mitään erillisiä tapaamisia ei ollut lainkaan.

Kokeneemmat opet voivat selvitä tuosta 23 opetustunnista n.30 tunnin työllä ja näin voivat ottaa sen 5-6 opetustuntia lisää, jolloin heidän viikkotyöaikansa on lähempänä 40h. Riippuu hieman kuinka hyvin haluaa työnsä tehdä. Jotkut on myös n

Vierailija
9/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeneemmat opet voivat selvitä tuosta 23 opetustunnista n.30 tunnin työllä ja näin voivat ottaa sen 5-6 opetustuntia lisää, jolloin heidän viikkotyöaikansa on lähempänä 40h. Riippuu hieman kuinka hyvin haluaa työnsä tehdä. Jotkut on myös n

jatkan: jotku on myös tehokkaita.

Vanhempainiltoja on ainakin kolme yhteistä (7, 8 ja 9 lk) + muutama "omalle luokalle", jos luokanohjaaja. Kehityskesksutelut jokaisen luokkansa oppilaan+vanhemman kanssa 1-2 krt/vuosi.

Vierailija
10/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi "vartti" siis käytännössä puoli tuntia. Niin ja sitten kun on lintsaamista, kiusaamista tms. luokalla, taas istutaan erilaisissa kokoonpanoissa vanhempien kanssa koululla (ja tietysti puhelimessa.)

Vierailija
11/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muihin hommiin nähden on aika runsaasti. Kolmen kuukauden palkallinen kesäloma on ihan yes.

Mutta siis yläluokkien opettajathan ovat aineenopettajia, jotka ovat suuntautuneet ylaluokille ja lukioon (vrt. alaluokkien luokanopettajat). Koulutus on PALJON vaativampi: pitää olla jonkin alan asiantuntija eli maisteri. Maisterin tutkintoon sitten sisältyvät toisena sivuaineena pedagogiset opinnot. Koulutus on huomattavasti pidempi ja vaativampi monilla aineenopettajilla kuin alaluokkien luokanopettajilla, mutta palkka ei ole kuitenkaan yläluokilla montaa satasta kummoisempi kuin alaluokilla. Kannattaa pyrkiä lukioon (vähemmän kasvatusvastuuta, enemmän liksaa) tai sitten aikuiskoulutuspuolelle (vielä vähemmän kasvatusvastuuta, vielä enemmän liksaa) aineenopettajan koulutuksella...Ellei nyt siis tosiaan kutsumusammatin perässä ole (ja kuulostaa siltä, ettei ap ole).

Vierailija
12/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitä että vanhemmat soittelee illalla ja vaikkapa nyt on korjattavana 30 oppilaan kokeet, mikä ei ole paljon.

Vierailija
13/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman vanhempientapaamisia & keskusteluja!

Ärsyttävin puoli opettajan työssä on oppilaiden ongelmien selvittelyä koulupäivän jälkeen: yhteydenottoja kotiin, vanhempien tapaamisia, tuntikausien istumista puhelimessa ja palavereissa vanhempien, kuraattorien, sosiaaliviranomaisten ja poliisin jne kanssa...

Näistä ei tietysti voi julkisesti puhua, koska opettajilla on vaitiolovelvollisuus, mutta älkää luulko opettajan työn olevan nykypäivänä pelkkää opettamista ja kokeiden korjaamista.

/i] Onko sellaisia oikeasti nykyään? Kun itse olin yläasteella, oli ehkä yksi vanhempainilta vuodessa koko koululle, mitään erillisiä tapaamisia ei ollut lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi