Neulojat apua! pyöröpuikot
työ on pyöröpuikoilla ja nyt rupes kattoon, että se on jotenkin ihan kierossa... en saa sitä koko matkalta oikin päin tai siihen tulee taitos...
Mitä helkkaria mä oon tehnyt?
Kommentit (9)
että työ on mennyt puikon ympäri.
Selkiskö? Olipa huonosti selitetty, mutta en osaa muuten sitä kuvailla. Ja mikä avuksi??? Aloitat homman alusta ja tällä kertaa katsot, että se silmukoiden alapuoli menee kokoajan puikon alapuolella. Mielestäni tilannetta ei voi korjata enää myöhemmin, paitsi siis ekalla kierroksella...
silmukoiden luomisen jälkeen eteen päin...
oon pikkasen raivona... oon alottanut tän työn nyt kolmekertaa kun on ollut väärä silmukka luku... lanka on jo ihan huonona kun oon purkanu niin monta kertaa... pörröstä lankaa jota muutenkin hieman hankala kutoa...
arrrggghh!
Kiitos neuvosta yritän pitää ton alapuolen mielessä :)
aap
se työn on kiertynyt niiden puikkojen ympäri eikä sitä enää saa oikenemaan kuin purkamalla. Mutta älä huoli, mullekin käy vielä joskus noin vaikka oon neulonut jo vuosia :)
ja rehvakkaasti otin noi pyöröpuikot... tipahdinpa taas maan päälle...
Toisaaltaan jos kutois kahella puikolla niin se olis vähän mielenkiintosempaa, pyöröpuikoilla kun kudotaan vaan koko ajan oikeaa...
Taitaa jäädä toi paidan teko vähäks aikaa jäähylle ja palaan tekeen noita sukkia ja tumppuja :D
ap
Opettele tekemään pyöröpuikolla sukkia ja tumppuja! On mielenkiintoista oppia jotain uutta. :) Ja sen jälkeen kun itse opin sukanneulomisen pyöröillä, en ole sukkapuikkoja käyttänyt kuin apupuikkona harvoin. Tulee siistimpää jälkeä, puikot ei kilise eikä tipahtele vahingossa työstä pois.
Ja vielä siistimpää on tehdä kahta sukkaa samaan aikaan yhdellä pyöröllä! :)
http://taijantekeleet.blogspot.com/2007/02/kaksi-sukkaa-yhdell-pyrll.ht…
on helpompaa kutoa se avautunut lanka keskelle työtä kun luoda sillä silmukat.
voisko sen leikata poikki ja ommella kiinni kun on kiertänyt oikein? minulla työ jo niin pitkällä että saa pusero olla tekemättä jos joudun purkamaan
Vierailija kirjoitti:
voisko sen leikata poikki ja ommella kiinni kun on kiertänyt oikein? minulla työ jo niin pitkällä että saa pusero olla tekemättä jos joudun purkamaan
Kyllä voit kokeilla tehdä niinkin.
loin silmukat tavallsille puikoille ja sitten kudoin oikeaa kerroksen ja nurjaa kerroksen x2
ja alotin oikean kutomisen...
ei helkkari... oon varmaan kääntänyt työn jotenkin, mutta en tajua missä vaiheessa....
ap