Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Babyshowerit ovat teennäistä roskaa!

Vierailija
19.10.2009 |

Miksi kaikki pitää kopioida amerikkalaisista TV-sarjoista tänne?

Mikä tarkoitus on viettää vauvajuhlia, kun päähenkilö on vielä kohdussa? Siis pyöriä äidin navan ympärillä ja jaella lahjoja? Ja tulla katsomaan uudestaan vauvaa ja tuoda taas lahjoja, kun vauva on syntynyt?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä tavata ystäviään ilman lahjojakin.

Vierailija
2/37 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mielestäni vauvallekaan tarvitse mitään lahjoja tuoda, jos tullaan katsomaan vauvaa niin mieluummin tuodaan ne kahvipullat/suolaiset tullessaan.

-äidiksi kuudetta kertaa-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin pidän babyshowereista. Olen kerran ollut vauvakutsuilla, ja tunnelma oli aivan ihana. Kaikki toi jonkun pienen lahjan, ei siis mitään valtavia koreja tai vaippakakkuja, niinkuin amerikkalaisissa sarjoissa.

Minusta juhliminen on aina kivaa, ja vauvakutsut olivat kerrankin juhlat ilman alkoholia! Siellä oli sitten pientä ohjelmaa, mm. tehtiin sellainen kipsimuotti äidin mahasta, arvuuteltiin mahan ympärystä vessapaperilla mitaten, kaikilla oli omat vauvakuvat mukana joista arvuuteltiin kuka on kuvassa ja arvuuttelimme myös vauvaruokia. Tietysti kaikki myös esittivät arvionsa tulevan vauvan syntymäpäivästä, -painosta ja sukupuolesta.

Minusta todella mukava tilaisuus tulevalle äidille! Kyseisissä juhlissa myöskään kenelläkään vieraalla ei vielä ole omia lapsia, joten kaikkia todellakin jaksoi kiinnostaa esimerkiksi äitiyspaketin sisältö.

Eri asia tietty, jos vauvakutsut ovat täynnä pienten lasten äitejä, jotka miettivät vaan, että "piti tännekin nyt tulla, kun voisi kotona siivota ja pärjääköhän se oma vauva isukin/hoitajan kanssa ja kauankohan täällä vielä pitää olla.".

Hyvä vaan että rapakon takaa tulee uusia juhlia!

Vierailija
4/37 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet amerikkalaisista tv-sarjoista tulleet tavat, esim. just nää vauvakutsut, ja vaikka se, että kirkkohäissä morsiamen isä taluttaa morsiamen alttarille. Yäk, musta se on niin ällöttävää. Kukaan ei nykyään varmaan edes kyseenalaista sitä tapaa, koska KAIKKI tekee niin. Kysykää muuten vanhemmiltanne, onko heidän häissä tehty niin (jos ovat olleet kirkkohäät). Luulen, että vastaus on ei.

Mutta toisaalta, eipähän kukaan tuu multa kysymään, saako isä taluttaa heidät alttarille tai saavatko he järjestää vauvakutsuja, joten samapa tuo!

Vierailija
5/37 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä on ystävien kanssa ajanvietto!

Vierailija
6/37 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin pidän babyshowereista. Olen kerran ollut vauvakutsuilla, ja tunnelma oli aivan ihana. Kaikki toi jonkun pienen lahjan, ei siis mitään valtavia koreja tai vaippakakkuja, niinkuin amerikkalaisissa sarjoissa.

Minusta juhliminen on aina kivaa, ja vauvakutsut olivat kerrankin juhlat ilman alkoholia! Siellä oli sitten pientä ohjelmaa, mm. tehtiin sellainen kipsimuotti äidin mahasta, arvuuteltiin mahan ympärystä vessapaperilla mitaten, kaikilla oli omat vauvakuvat mukana joista arvuuteltiin kuka on kuvassa ja arvuuttelimme myös vauvaruokia. Tietysti kaikki myös esittivät arvionsa tulevan vauvan syntymäpäivästä, -painosta ja sukupuolesta.

Minusta todella mukava tilaisuus tulevalle äidille! Kyseisissä juhlissa myöskään kenelläkään vieraalla ei vielä ole omia lapsia, joten kaikkia todellakin jaksoi kiinnostaa esimerkiksi äitiyspaketin sisältö.

Eri asia tietty, jos vauvakutsut ovat täynnä pienten lasten äitejä, jotka miettivät vaan, että "piti tännekin nyt tulla, kun voisi kotona siivota ja pärjääköhän se oma vauva isukin/hoitajan kanssa ja kauankohan täällä vielä pitää olla.".

Vierailija
7/37 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaveripiirissä järjestetään ns. babyshowerit hieman ennen laskettua-aikaa odottavan äidin kotona. Mitään lahjoja ei tuoda äidille tai vauvalle, vaan meillä tarkoituksena on tavata tyttöporukalla ja syödä hyvin.

Jokainen vauvakutsuille osallistuva tuo jotain syömistä tai juomista mukanaan ja odottava äiti tarjoaa ainoastaan "puitteet". Yhdessä siivotaan tiskit ym. pois.

Itse ainakin olen tykännyt ihan mielettömästi, harvoin enää näkee kaikkia kavereita kerralla kun kaikilla on niin paljon menoja.

Huomisia kutsuja odottaen...

Vierailija
8/37 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olemme keränneet tulevalle vauvalle jotakin laadukkaita lastenkirjoja ja sitten tavanneet tulevan äidin luona. Mikään syy tavata ystäviä ei oikeasti ole huono. Pakkoko sitä on niistä mitään kilpaostajaisia tehdä.

Vierailija
9/37 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tapana mennä katsomaan vauvaa ja tuoda mahdollisia lahjoja silloin äidille / vauvalle. Amerikassa tätä tapaa ei ole, joten kun joku viettää babyshowereita ja suomalaiseen tapaan tullaan vielä katsomaan vauvaa, tulee kahdet lahjat sitten.

En myöskään juhli halloweenia enkä aio juhlia kiitospäivää, kuten jossain Espoon koulussa jo tehdään!!!

Ihan älytöntä.

Vierailija
10/37 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalainen hapatus jorpakkoon. Ja tasan tarkkaan astelin alttarille mieheni rinnalla. Asiasta ei tarvinnut edes keskustella, joku mainitsi mahdollisuuden ääneen ja isäni piti sitä yhtä järjettömänä kuin minäkin.

monet amerikkalaisista tv-sarjoista tulleet tavat, esim. just nää vauvakutsut, ja vaikka se, että kirkkohäissä morsiamen isä taluttaa morsiamen alttarille. Yäk, musta se on niin ällöttävää. Kukaan ei nykyään varmaan edes kyseenalaista sitä tapaa, koska KAIKKI tekee niin. Kysykää muuten vanhemmiltanne, onko heidän häissä tehty niin (jos ovat olleet kirkkohäät). Luulen, että vastaus on ei. Mutta toisaalta, eipähän kukaan tuu multa kysymään, saako isä taluttaa heidät alttarille tai saavatko he järjestää vauvakutsuja, joten samapa tuo!

Vierailija
11/37 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te jotain kauppaopiston naisia vai kenen hermot kestää tuollaista?

Vierailija
12/37 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kyllä ymmärrä, miten voi olla niin kauhean vaikea iloita ystävän kanssa. Luultavasti joku esikoista odottava on ihan täpinöissään tulevasta perheenjäsenestä ja haluaa jakaa ilonsa ystäviensä kanssa. Ei kai se nyt niin kauheaa ole yhtä iltaa viettää ystävien kanssa, vaikka sitten sitä äitiyspakkausta ihmetellen.

Mä ainakin voisin ystäväni puolesta vaikka sitten tehdä kipsivaloksen mahsta (vaikka se mun mielestä kuulostaa kyllä perin oudolta). Ei tätä elämää niin vakavasti tarvitse ottaa.

Vierailija
13/37 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottelen kyllä kiitospäivän rantautumistakin.

Musta kun tuntuu, että suomalaiset ei osaa olla kiitollisia juuri mistään, vaan aina valitetaan milloin mistäkin ja vertaillaan, kun naapurilla on paremmin.

Vierailija
14/37 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin pidän babyshowereista. Olen kerran ollut vauvakutsuilla, ja tunnelma oli aivan ihana. Kaikki toi jonkun pienen lahjan, ei siis mitään valtavia koreja tai vaippakakkuja, niinkuin amerikkalaisissa sarjoissa. Minusta juhliminen on aina kivaa, ja vauvakutsut olivat kerrankin juhlat ilman alkoholia! Siellä oli sitten pientä ohjelmaa, mm. tehtiin sellainen kipsimuotti äidin mahasta, arvuuteltiin mahan ympärystä vessapaperilla mitaten, kaikilla oli omat vauvakuvat mukana joista arvuuteltiin kuka on kuvassa ja arvuuttelimme myös vauvaruokia. Tietysti kaikki myös esittivät arvionsa tulevan vauvan syntymäpäivästä, -painosta ja sukupuolesta. Minusta todella mukava tilaisuus tulevalle äidille! Kyseisissä juhlissa myöskään kenelläkään vieraalla ei vielä ole omia lapsia, joten kaikkia todellakin jaksoi kiinnostaa esimerkiksi äitiyspaketin sisältö. Eri asia tietty, jos vauvakutsut ovat täynnä pienten lasten äitejä, jotka miettivät vaan, että "piti tännekin nyt tulla, kun voisi kotona siivota ja pärjääköhän se oma vauva isukin/hoitajan kanssa ja kauankohan täällä vielä pitää olla.". Hyvä vaan että rapakon takaa tulee uusia juhlia!

Positiivistahan se on että tulevaa äitiä juhlistetaan.

Olen ollut muutamissa ja kaikilla ollut kivaa.

Ja ei minusta lahjatkaan ole huono idea.

Olisin itse ainakin aikoinaan ottanut ilomielin lahjoja vastaan!!Kivaa muistamistahan tuo on!

Oletteko vaan kateellisia ettei kektään ole kiinnostanut teidän vauva?

Minusta tällaisia käytöstapoja pitäisi Suomessa oppia enemmänkin. Ihanaa että odottava äiti saa huomiota ja ketäpä ei piristäisi ja ilahduttaisi pienten vauvanvaatteiden hypistely. Lahjaksi voi myös keksiä erittäin käytännöllisiä juttuja kuten;

-lahjakortti hierontaan/kasvohoitoon

-äitiysrintaliivit

-imetystoppi

-vauvaöljyä, rasvaa ym. hoitotarviketta

-joku kiva kirja

-hemmottelutuote äidille(aromaterapiaöljy)tms.

-herkkuja;suklaata,lakritsia..

-kietaisupaitoja vauvalle

-unipussi vauvalle

-kierrätetty "äitiyspakkaus",jokainen tuo jotain

-kierrätettyjä lastenkirjoja

-yhdessä ostettu rintareppu

-yhdessä ostettu lampaantalja

-ekologisia vaatteita vauvalle

-imetysteetä,rintakumeja,hyvä rasva rinnoille

-positiivinen äitiydestä kertova kirja

Olkaa ihmiset vähän positiivisempia!

varsinkin esikoisen odottelu on ihana asia!

En olettaisikaan että suurimuotoisia juhlia

järjestettäisi viidettä lastaan odottavalle äidille.

Mutta ehkä tämä onkin trendi hieman nuoremmissa piireissä!

ILOA ELÄMÄÄN!

Vierailija
15/37 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisi lastenvaatteita ilmaiseksi:::)

Vierailija
16/37 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä on kiva jos joku joskus jotain jaksaa järjestää. yleensä ihmiset tuppaa vaan olemaan niin kiireistä että ei jaksa vaivautua mitään tekemään...

Minä olen itse showerit järjestänyt ja myös kutsuttuna ollut. Jos joku ajattelee että kerjätään vaan lahjoja, niin voin kyllä kertoa että sillä hinnalla millä ruokin ja juotin ihmiset, olisin saanut ostettua ne tavarat vauvalle. Ja eikö nyt yleensä viedä tuliainen kun mennään kylään jonnekin?

Miksi vietätte pääsiäistä? vappua? juhannusta?

Kyllä mielestäni kaverin vauva on yksi parhaimmista juhlan aiheista....

Vierailija
17/37 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaveripiirissä järjestetään ns. babyshowerit hieman ennen laskettua-aikaa odottavan äidin kotona. Mitään lahjoja ei tuoda äidille tai vauvalle, vaan meillä tarkoituksena on tavata tyttöporukalla ja syödä hyvin.

Jokainen vauvakutsuille osallistuva tuo jotain syömistä tai juomista mukanaan ja odottava äiti tarjoaa ainoastaan "puitteet". Yhdessä siivotaan tiskit ym. pois.

Itse ainakin olen tykännyt ihan mielettömästi, harvoin enää näkee kaikkia kavereita kerralla kun kaikilla on niin paljon menoja.

Huomisia kutsuja odottaen...

Juuri ylläolevan kaavan mukaan ja ne olivat todella mukavat. Minusta polttaritovat taas ihan turhat.

Vierailija
18/37 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin viimesilläni raskaana menossa kaverin luona käymään, ja siellä olikin sitten yllätykseksi kaikki ihanat ystäväni koolla, osa tullut 200 km:n takaa. He olivat laittaneet ruokaa ja leiponeet herkkuja ja ostaneet minulle yhdessä yhden lahjan, hemmotteluhoidon. Ideana oli siis saada koko kaveriporukka koolle vielä kerran ennen synnytystä, ja voin kertoa teille, että se todella piristi kärsimättömän ja vaivaisen odottajan mieltä ja mulla oli tosi hauskaa!

Ja Ap taisi kirjoittaa, että mitä järkeä juhlia kun itse sankari on vielä mahassa, mutta eikö kerrankin voisi juhlia sitä odottavaa äitiäkin. Synnytyksen jälkeen vauva saa lahjoja ja isät viettää usein varpajaisia, miksi äidit ei saa juhlia ollenkaan? Olisi kiva kuulla teidän vastustajien mietteitä tästä, ja mitä pahaa noissa meikäläisen babyshowereissa oli?

Vierailija
19/37 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin eri mieltä.

On kiva kokoontua hyvällä ystäväporukalla, jutella ja herkutella.

Vierailija
20/37 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, en ole osallistunut kenenkään babyshoweriin. Suomessa on tapana mennä katsomaan vauvaa ja tuoda mahdollisia lahjoja silloin äidille / vauvalle. Amerikassa tätä tapaa ei ole, joten kun joku viettää babyshowereita ja suomalaiseen tapaan tullaan vielä katsomaan vauvaa, tulee kahdet lahjat sitten.

Aika jännä, että siis tääkin mamma ei ole koskaan edes käynyt babyshowereissa, ja silti vastustaa niitä, vaikka ei siis tiedä mistä puhuu! Taitaa olla kade! Muutenkin tässä ketjussa näyttäis siltä, että kaikki ketkä ei tykkää babyshowereista, ei ole koskaan käyneet niissä (ainakaan omissa), vaan luulee että elämä on oikeesti sellasta kuin jossain jenkkileffoissa.

Täytyy myös korjata tuota kirjoittajaa, että Suomessa vauvakutsuilla useimmiten äitiäkin lahjotaan, ei vain vauvaa, ja en oo kyllä kuullut, että äiti sais jotain (esim. sitä hemmotteluhoitoo tms.) lahjaks kun tullaan katsomaan vastasyntynyttä vauvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi