Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskauden ultrasta!

Vierailija
19.10.2009 |

Menisitkö tai kannattaako mennä ultraan viikolla 6+3 ja maksaa siitä n.100e?!

Hermoja raastavaa tämä alkuraskaus,haluttais tietää onko pienellä kaikki hyvin.Tämä oireettomuuskaan ei helpota asiaa yhtään.Haluaisin päästä pikaisesti kurkkaamaan mitä masuasukille kuuluu mutta tuo hinta vähän mietityttää! Ettei menis rahat hukkaan kun mitään ei saadakkaan vielä selville!

Minkälaisia kokemuksia teillä on alkuraskauden ultrista?Millä viikoilla olette käyneet ja näkyikö mitään mahd.noin vähillä viikoilla?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite känin 6+4 yksityisellä koska on aikasemmin ollut tuulimunaraskaus niin halusin sen sulkea pois ja sieltä sain sitten iloisia uutisia, sydän löi ja oli ihan kohdun sisälläkin, kyllä mua ainakin helpotti ja paljon kun kävin yksityisellä.

Vierailija
2/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enköhän mie mene käymään niin sitten ainakin tietää onko masussa elämää. Jos se sykekin näkyy jo tuolloin!

Minulla on vain 6.11 varattuna aika toiseen paikkaan ultraan.Silloin olis viikkoja "jo" 8+0 ja se olisi pajon halvempikin mutta ei jaksais odottaa niin kauaa!:/ Pitää käydä molemmissa;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen rv 12 np-ultraa, olisi kauheaa vasta siellä tietää että ei siellä olekaan mitään elävää. Mulla näkyi syke 6+1, yksityisillä on aika hyvät laitteet.

Vierailija
4/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin mutta tokasta en aio käydä. Eipä siellä tosiaan muuta näy kun syke. Kyllä itsellä ainakin raskausoireita ihan on sen verran että uskon olevani raskaana vaikkei paha olo olekaan yhtään.

Vierailija
5/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy syke ja alkioiden määrä, mulla oli 2 mutta toinen meni kesken.

Vierailija
6/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no oikeastaan, menisin viikolla 8+jotain. Silloin sikiöstä näkyy syke, alkuaivojen kaiku (josta voi jo jotain arvioida sikiön kunnosta), selkärangan viiva ja raajojen aiheet. Lisäksi näkyy onko ruskuaispussi normaalin kokoinen (liian iso tai pieni tarkoittaa usein kehityshäiriötä) sekä sikiöpussin koko (liian iso sikiöpussi verrattuna sikiön kokoon kertoo usein kehityshäiriöstä).

Ja ihan aluksihan nähdään onko siellä kohdussa kellimässä ketään. Jos ei ole niin se on varmasti mukavampi kuulla tuossa vaiheessa kuin siinä kun on jo äitiysneuvolassa käyty (ehkä parikin kertaa) ja ollaan odottelemassa isovatsaisten kanssa np-ultraa.

Vierailija
7/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin saat mielenrauhan. Sykkeen ja alkioiden määrän lisäks näkyy että onko kiinnittynyt oikeaan paikkaan... Ja noilla viikoilla tosiaan voi jo mennä.

Vierailija
8/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisellä varhaisultrassa kierron mukaan viikolla 8,

se on siinä mielessä hyvä käydä, että saa tarkemman lasketun päivän, varsinkin jos kierto ei ole säännöllinen tai, jos on tullut vaikka heti pillereiden lopettamisen jälkeen raskaaksi. Minulla on laskettupäivä ollutkin sitten eri kuin kuukautisista. 8- viikoisessa on jo enemmän tarkasteltavaa kuin 6-viikoisessa. Sen jälkeen olen vasta soittanut kunnan neuvolaan. Myöskään ensimmäiseen kunnan raskauden aikaiseen lääkärintarkastukseen ei tarvitse mennä, kun lääkäri on jo tutkinut. Suosittelen!

Vierailija
9/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten odottelisin rauhassa sen kuusi viikkoa. Eihän se ole kuin hetki. Näin minä ainakin tein. Itselläni oli täysin oireeton raskaus (ihan loppuun saakka), joten muakin aluksi mietitytti, että mahtaako siellä kohdussa olla ketään, mutta mua ei mietityttänyt asia sentään "satasen" edestä.

Vierailija
10/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kauheaa odottaa sinne rv 12 asti, jotta saa tietää onko kaikki ok?

Tosin minua helpottaa se, että olen itse töissä röntgenissä ja voin tarkistaa koska vain tilanteen.

Viikolla 6 katsoin ensimmäisen kerran, minusta sikiö näytti silloin isommalta eli epäilin sen olevan vanhempi. Otin kuvat mukaani ja menin äitipolilla käymään ja kysyin asiaa. Vähättelivät tilannetta ja sanoivat sikiön olevan oikena kokoinen (tämän tein siis siksi kun niskapoimu tutkimus ei ole enää tarkka rv 15 jälkeen).

Kun sitten rv 12 menin äitipolille, mainitsin asiasta. Ja kas kummaa luulin olleeni viikolla 12+4 ja olinkin viikolla 14+4. Että semmosta!

Vierailija
11/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on rahaa niin miksipä ei menisi. Itse en kokenut tarpeelliseksi, ei käynyt mielessäkään. Sen ekan ultran (joka siis oli mulla rv 11+2) jälkeen tuntuu että keskenmeno olisi paljon rankempi kun sitä aiemmin olisi ollut, kun ei vielä ollut nähnyt pientä eikä sykettä yms. Joten mieluummin olinkin siinä alussa epätietoinen, kun jos jotain ois ollut pielessä, ei sille mitään olisi voinut tehdä kuitenkaan. Jos menisin ylimääräiseen ultraan jossain kohdin raskautta, tekisin sen mieluummin jossain myöhemmässä vaiheessa kun oikeasti näkeekin jotain. Epävarmuus ja huoli on joka tapauksessa yksi osa raskautta, eikä siihen aina voi reagoida hakeutumalla tutkittavaksi ja ultrattavaksi.

Vierailija
12/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta käsittääkseni monet lääkärit kehottavat menemään vasta aikaisintaan viikoilla 7-8 jolloin on enemmän nähtävää.

Tuli mieleen eräs netistä lukemani tapaus, jossa joku oli mennyt toooosi aikaisin alkuraskauden ultraan ja koska sikiö oli selvästi pienempi kuin kuukautisista laskettuna, oli lääkäri antanut lähetteen lääkkeelliseen tyhjennykseen ja tulkinnut keskenmenoksi. Onneksi äiti piti pintansa ja vaati toisen lääkärin mielipiteen joka antoi uuden ajan parin viikon päähän, ja tällöin havaittiin elävä sikiö ja syke! Älä siis mene liian aikaisin jos olet menossa.

Vierailija
13/13 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usein keskenmeno tulee ennen tuota rv 9 jos tulee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi