Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiyspakkauksen haalari jää käyttämättä

Vierailija
19.10.2009 |

Minua harmittaa, että ei voida käyttää äitiyspakkauksen toppahaalaria. Meillä se on kokoa 68. Lapsi syntyi tammikuussa. Viime kevääna oli aivan liian iso, olisi hukkunut siihen. Tällä hetkellä ehkä menisi, mutta on liian kuuma. Asutaan etelä Suomessa. Lapsi on jo kyllä 72 cm eli kun pakkaset tulee niin uskon tuon haalarin olevan jo pieni. Eli hyvä haalari roskiin. Huuto net ja kirppiksetkin näyttävät olevan noita täys. Jos myyn tuon haalarin niin en sillä hinnalla uutta kumminkaan saa. Kyllä ärsyttää.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun jää käyttämättä. Tuntuu että niin käy monilla muillakin. Olen käyttänyt muita vaatteita pakkauksesta. Minusta se on todella hyvä keksintö ja olen kiitollinn että sellainen meillä on.

Mutta ilmainen se ei ole. Se on avustus. Vai onko asumistuki ilmaista rahaa????

Oisko kivaa jos kaikki sais ite päättää halarin koon?

Ap

Vierailija
2/26 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitkä poika, joka käytti äp-haalaria 11-kuiseksi viime talvena ja hyvin mahtui. Sitten tulikin kevät :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli joulukuussa syntynyt lapsi käytti haalaria koko toisen talvensa (ikää 12-18kk).

Ja sitä ei ole pakko ottaa sitä äitiyspakkausta. Jos ei pakkauksen vaatteet syystä tai toisesta kelpaa, niin ota rahana ja hanki oikean sävyiset, merkkiset ja kokoiset vaatteet ihan itse.

Vierailija
4/26 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä helsinkiläinen pidän toppapukua tammikuussa syntyneellä vauvallani jo nyt. Kätevää, kun ei tarvitse pakata montaa kerrosta villapukua ym. Ei meillä ainakaan niin paljoa vaunulenkillä liiku, että hiki tulisi.

No lapsissa tietty eroja (sekä hikoilussa että koossa), mutta kokeilepa, kyllä sille varmasti on käyttöä.

Vierailija
5/26 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luultavasti kuumimpaan kesäaikaan.

Tänä talvena liian iso ja ensi talvena liian pieni.

Vierailija
6/26 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuuma kalle ja tiedän että "tukehtuu" jos nyt käyttäisin tuota haalaria. Minusta se on pakkasille tarkoitettu.

Joulukuussa pikkuinen on 11 kk eli voi olla vähän nafti. Kun nyt jo pieni on 72 cm.

Ap

Vierailija
7/26 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan maksa kymppiä ilmaisesta puvusta. :)

sain siitä 36,90 :D

Vierailija
8/26 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin haalari oli kokoa 80 cm ja silloin mammat itkivät täällä kuinka se on liian iso heidän nicopettereilleen.

Vierailija
9/26 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena olisi myös mennyt, mutta meillä oli toinen haalari. Nyt olemme pari kertaa käyttäneet äp-haalaria, koska muut haalarimme ovat olleet likaisia ja pesukone hajonnut.

Eli mahtuu varmasti vielä hyvän aikaa. Lähempänä yhtä vuotta lapsella on kengät, joten haalarin ei tarvitse olla niin pitkä.

Ja me asumme Vantaalla ja haalari siis käytössä. Mutta ehkäpä Espoossa on lämpimämpää ;) Täällä ainakin on mittari välillä nollassa.

Vierailija
10/26 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä helsinkiläinen pidän toppapukua tammikuussa syntyneellä vauvallani jo nyt. Kätevää, kun ei tarvitse pakata montaa kerrosta villapukua ym. Ei meillä ainakaan niin paljoa vaunulenkillä liiku, että hiki tulisi.

No lapsissa tietty eroja (sekä hikoilussa että koossa), mutta kokeilepa, kyllä sille varmasti on käyttöä.

ja ei meillä mitään villapukuja ole, vuoritonpuku päällä, alla potkarit ja pitkähihainen paita

Vierailija
11/26 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika syntyi viime marraskuussa ja haalari oli viime talvena ihan liian iso, kun on reilua kokoa. Nyt poika on noin 79 senttiä, ja haalari ei mahdu. Hihat ja lahkeet suorana menisi, mutta hartia-peppu väli on liian lyhyt, kirraa jo, eikä haalarissa pääse liikkumaan.

Vierailija
12/26 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin, eli vauva syntyi joulukuussa ja jouduttiin ostamaan uusi vauvahaalari. seuraavana talvena tuskin ois mahtunut ja käytössä olikin jo 80 cm reimatec. eli täällä ois kans uusi talvisetti pakkauksesta 2007 jos joku tarvii. pipokaan ei ollut koskaan sopiva. ensin hukkui siihen, seur. talvena ei mahtunut edes päälaelle...

Vierailija
13/26 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2007 beigehaalari, miksi sait melkeen 37 e? kuka osti ja mistä? ulkomaille taisit myydä, siellä maksetaan hyvin siitä.

Vierailija
14/26 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvosta tuote oikeasti kaunista ja laadukasta pukua. Jos samanlaisessa olisi merkkileima niin siitä maksettaisiin liki kolmenumeroinen summa.

Laita haalari Venäjän vaatekeräyksiin. Äideille ja synnytyssairaaloihin kerätään aina ajoittain kuormia ja siellä tuo haalari on haaveiden täyttymys. Se on siellä kultaakin kalliimpi tarvike pienokaiselle.

Vierailija
15/26 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kokomerkintäänsä nähden reilu haalari. Mun poika on nyt 1-vuotiaana 74,8cm pitkä ja tuo puku on vielä vaunupäikkäreille oikein passeli. Hihat ja lahkeet on vielä ihan reilun pitkät, kun ei käännä sitä pilkullista kangasta näkyviin.

Säästä ihmeessä vielä täksi talveksi, jos vauvasi vaan ulkona nukkuu vielä. Ja tokihan sitä voi käyttää muutenkin ulkoillessa.

Vierailija
16/26 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään ajatellut että sen sijaan että äitiyspakkaus vaihtuu joka vuosi täysin uuteen niin voisi olla kaksi pakkausta (ja niiden vaihtuvuus joka toinen vuosi). Yhtä pakkausta jaettaisiin vaikkapa lokakuusta maaliskuuhun ja toista huhtikuusta syyskuuhun. Niissä olisi sitten erikokoiset haalarit jne ajatellen juuri sitä mikä noin keskiarvona olisi sopiva sen vuodenajan lapselle. "Kesäpakkauksessa" olisi tuo nykyinen n. 68cm talvihaalari ja "talvipakkauksessa" olisi pikkuinen n. 60cm talvihaalari. Tottakai lapsia syntyy erikokoisina joten ihan kaikille sopivaa pakkausta ei saada räätälöityä mutta tämä auttaisi edes jotenkin.

On totta että äitiyspakkauksen talvihaalarista ei myydessä saa lähes mitään ja siksi esim. minä en aio myydä sitä pois vaan säästän muistona. Niin, minä siis käytin sitä lapsella kun hän oli vauva ja on siinä sen verran muistoja etten sitä viitsi parilla eurolla myydä. Kympillä möisinkin. On siinä sentään töppöset, toppahanskat ja toppahattu mukana.

Vierailija
17/26 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tosiaan jonnekin keräyslaatikkoon mieluummin kuin roskiin, haloo....

Vierailija
18/26 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksena olisi siis että pakkauksia lähetettäisiin sen mukaan milloin on la. Jos se on toukokuussa niin hakijalle lähetettäisiin "kesäpakkaus" vaikka hakupaperit oltaisiin laitettu menemään jo helmi-maaliskuussa.

Vierailija
19/26 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen nyt laittanut jo monen tunnin ulkoiluun tuon äp:n 68cm haalarin, hyvin mahtuu ja mahtuu vielä tarvittaessa alle fleece-pukukin! Meillä tyttö tosin hoikka. Joulun jälkeen voi olla että joutuu uuden puvun hommaamaan, alesta ajattelin katsoa. Mutta kyllä mielelläni tuota äitiyspakkauksen pukua käytän :-) Kokeile sitä lapsellesi, ehkä se mahtuukin :-)

Vierailija
20/26 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan maksa kymppiä ilmaisesta puvusta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän