Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin outo kommentti miehestä

Vierailija
18.10.2009 |

Sanoin tuossa omalle äidilleni, että mieheni tekee usein mulle aamupalaa ja keittää yleensä aina kahvin (koska tekee yksinkertaisesti parempaa kahvia). Kerroin tämän siis hymyssä suin, onnellisena siitä, että mies sillä tavalla huomioi mua. (Mä teen yleensä meillä ruuan.) Äitini tokaisi tähän tosi tylysti, että älä passuuta itseäsi tuolla tavalla miehellä. Tuntuu jotenkin oudolta, että oma äiti sanoi noin. Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja mietteitä siitä, mistä moinen voisi johtua? Kuvitteleeko äitini, että naisen tehtävä on passata ja palvella miestään? (Ainakin kohtelee isääni juuri niin.)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen ja vanhanaikainen asenteiltaan. Samalla tahtomattasi kritisoit hänen tapaansa.

Vierailija
2/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissasi vallitsee ns perinteiset, maatalousyhteiskunnan aikaiset sukupuoliroolit, jossa nainen passaa miestä ja tekee "sisätyöt", mies "ulkotyöt". Kai sinä nyt tuon tiesit!

Älä turhaan hermostu äidillesi, hän ajattelee omien arvojensa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissasi vallitsee ns perinteiset, maatalousyhteiskunnan aikaiset sukupuoliroolit, jossa nainen passaa miestä ja tekee "sisätyöt", mies "ulkotyöt". Kai sinä nyt tuon tiesit!

Älä turhaan hermostu äidillesi, hän ajattelee omien arvojensa mukaan.

Kun kuitenkin on omasta mielestään feministi ja vahva, itsenäinen nainen (ja onkin esim. työelämässä). Tuntuu tosi kurjalta, että pitää mua jotenkin huonona ihmisenä sen takia, että mieheni tekee myös kotitöitä ja välillä "passaa" mua. :(

ap

Vierailija
4/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle taas "anoppi" (siis olin vasta toista kertaa kylässä miehen vanhempien luona) sanoi että: "katso sitten että "Tanelikin" tekee kotitöitä, sinun pitää patistaa ja vahtia jos ei muuten tee"

On tosi mukava anoppi muutenkin, ja niin on kyllä miehenikin aivan mahtava :)

että et sitten pakota minun poikaani kotitöihin, ei hänen tarvitse tehdä kotitöitä!

Ilmeisesti tällaiset asenteet ovat todella tiukassa 55+ -naistenkin joukossa. Miehistä nyt puhuttamattakaan.

Vierailija
5/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni tekee töitä ja ylitöitä ja on ns. hyvässä kunnossa ja jaksaa touhuta vaikka onkin ylipainoinen.

itseäni ärsyttää oman äitini käytös minun miestäni kohtaan.

äiti ja isä kun on himo urheilijoita ja äidillä harrastuksia viikossa se neljä tai viisi kertaa ja sitten alkaa minun ukolleni palpattaa kun tämä polttaa tupakkaa ja ei "liiku/syö terveellisesti"

kotona kun äitini ostaa vähärasvaista juustoa ja makkaraa ja on becelit ja pro activit ja rasvattomat maidot ja kaikki... niin hän olettaa että muillakin oltava.

olen muutaman kerran äidilleni sanonut tästä että jokaisen oma elämä ettei puuttuisi, mut silti minua risoo kun ei usko ja saattaa mulle joskus saunassa supista että miehes kuolee nuorena kyllä.. jaada jaada...

Vierailija
6/18 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et sitten pakota minun poikaani kotitöihin, ei hänen tarvitse tehdä kotitöitä!

Ilmeisesti tällaiset asenteet ovat todella tiukassa 55+ -naistenkin joukossa. Miehistä nyt puhuttamattakaan.

Vierailija
7/18 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omatoimisiksi, kaikkia kotitöitä tekeviksi MIEHIKSI eikä äidin pikku nössyköiksi, joita vaimojen pitää passata!

Vierailija
8/18 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa oltu avoliitossa neljä vuotta, kaksi lasta. Naimisiin ollaan menossa. Jos kerron vaikka että olen ostanut itselleni uuden laukun ja uudet kengät, yht 150eur, äiti heti kysyy, mitäs se mies sanoi?

Sanon, että ei mitään tietenkään, omilla rahoillani ostan. Äitini tähän sitten, että "odotas sitten kun menette naimisiin, kyllä sulle tulee yllätyksenä, että ei se mies enää katsele noita hankintojasi sormien läpi, sano mun sanoneen!"

Meillä äiti on myös sanonut, että ei olisi mennyt isäni kanssa naimisiin, jos äitini isä ei olisi hyväksynyt miestä. Sanoin äidilleni, että et kyllä ole tosissasi, ja hän sanoi, että tottakai olen tosissani, jos isä ei olisi hyväksynyt isääsi, en tietenkään olisi mennyt naimisiin.

Vierailija
9/18 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naiset on pahiksia,miehet hyviksiä :(

Vierailija
10/18 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuntuu jotenkin ihan uskomattomalta että oma äiti sanoo tolla tavalla. Luulisi että äiti olisi vaan iloinen että oon löytänyt sellaisen miehen joka ei odota palvelua ja passausta. Tuntuu tosi pahalta ja oudolta. Yhtenä päivänä sanoin, että mieheni imuroi kun mä en millään jaksanut (rv 11) ja äiti totesi siihen, että katso ettei tule tavaksi! Meillä kyllä molemmat siivoaa, täytyy vissiin lopettaa näistä asioista äidille kertominen. :(

ap

Vierailija
11/18 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini varoitteli mua samalla tavalla. Oli kuulemma turha odottaa perheenpään pysyvän vierellä ja huolehtivan lapsista, jos ruokaa ei koskaan tarjoilla sille. Ja sitten voi tulla se AVIOERO, ja sitten naista osoitellaan kaupassa ja supatellaan, ja lapsia kiusataan koulussa.

Niin että ihan lastesi takia, jätä se aamukahvi ens kerralla juomatta! =P

Vierailija
12/18 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka nyt olisi jo 102v jos eläisi, häissä tämä ihana mummo sanoi onnittelupuheessa, että hän on vähän liikaa passanut poikaansa ja pojanpoikaansa sen jälkeen kun Liisa eli ex-mieheni äiti kuoli, mutta nykyisellä tietämyksellään hän ei enää niin tekisi, kun nykyaikaisten miesten kuuluu tehdä kotitöitä.

Vierailija
13/18 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi tänään soitti ihan vartavasten, että mitä herkkuruokaa mun kannattais tehdä miehelleni, että varmasti tykkäis.

Että ihan tuttua puhetta

Vierailija
14/18 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se hieman harmittaa, silä nyt ei kotona vaimon tekemiset kelpaa.

Se taitaa olla se syy, miksi naiset tienaavat työelämässä vähemmän ja miksi naisten paikka olisi kotona.

Miehet vaan donkkaa tykimmin. Jos miehet viel äalkavat koton akeittämään kahvia ja hoitamaan taloutta, nini eihän naisilla ole kohta mitään missä voisivat päteä tai toteuttaa itseään.

Omalla kokemuksellani olen entistä enemmän sitä mieltä, että vaimon paikka on hoitaa kotitalous jne. Vielä 10-15 vuotta sitten olin varsin "tasa-arvoinen", sitä olen edelleenkin, mutta silä vahvalla painotuksella, että se tekee, joka paremmin osaa. Vaimon tehtävät naisena ovat siis lasten ja kotitalouden hoito.

Mies sitten hoitaa enemmän kodin ulkopuolisia asioita.

En juuri arvosta 55+ vuotiaiden kokemusta, muta on todettava, että tietyt asiat eivät ole viimeisen 50 vuoden aikana muuttuneet, näissä asioissa ikäihmisetkin ovat ajantasalla. Muuten aika on ajanut tuon ikäpolven ohi pahasti.

Ihminen, ihmisen biologia, eikä mioehen ja naisen erot ole muuttunet mihinkään, eli naiset, hoitakaan kunnialla kotitaloutenne, sillä siitä näkee, millainen vaimo on talossa ja siitä rouva tunnetaan.

omatoimisiksi, kaikkia kotitöitä tekeviksi MIEHIKSI eikä äidin pikku nössyköiksi, joita vaimojen pitää passata!

Vierailija
15/18 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitiä ja isääkin hämää ihan kamalasti että Mâ käyn töissä ja mies on kotona lasten kanssa. Saati sitten että vielä aamupalankin laittais :)

Vierailija
16/18 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ainakaan toi oikeinkirjoitus rokkaa.

Vierailija
17/18 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhanaikainen asenteiltaan. Samalla tahtomattasi kritisoit hänen tapaansa.

Vierailija
18/18 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies joka ei viitsi/osaa tehdä kotihommiajää helposti ex:ksi tai vanhaksi poijaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi