nimen julkistaminen nimijuhlissa
Miten olette kertoneet lapsen nimen nimijuhlissa? Meille tulee kaksi kummipariskuntaa ja tilasin nimi-ja kummitodistukset proseremonia-nettisivuilta..oletteko esim lukeneer kummitodistuksen ääneen ja samalla paljastaneet nimen, vai ilmoittaneet nimen ensiksi..?Entä ovatko kummit allekirjoittaneet paperit siinä samalla? Kuoharilla skoolaten ajattelin tilaisuuden 'päättää', muusta en oikein osaa vielä sanoa..Vinkit olis tarpeen :)
Kommentit (9)
voit kutsua niitä miksi haaluat, minulle he merkitsevät vastuullisia ihmisiä, jotka osallistuvat lapsen kasvatukseen ja tukevat häntä, sekä antavat uusia näkökulmia lapsen elämään..ja kirkkohan on kyllä todistetusti kopioinut pakanajuhlista yhtä sun toista aikanaan saadakseen ihmiset noudattamaan kristillisiä rituaaleja..eikös jeesuksen syntymäkin näppärästi siirretty joulukuuhun pakanallisen valon juhlan tms. paikalle.. No, mutta tää ehkä on eri keskusteluketju, kaipasin vaan vinkkejä lapseni juhliin, en muuta
-ap
Meillä homma edessä alkuvuodesta. :)
pro:sta. Oli tosi ihana ja lämminhenkinen juhla.
Tosi ammattitaitoista , voin suositella.
kirkolliseen kastejuhlaan? MIksi pitää matkia kirkon juhlia, jos ei siihen itse kuulu tai usko?
ihan voit katsoa sen nimiäisten viralliselta sivulta.
Itse olen ollut muutamissa nimiäisissä.
Nimijuhlat on aloitettu, että tervetuloa "Maija Mäkisen" nimijuhlaan
varsinkaan vauvan , juhlaan EI kuulu alkoholi
osallistujat tiesi nimen jo heti lapsen synnyttyä(mitä sitä salailemaan) ja mitään kummeja ei lapselle tullut(meistä kummius on enempi kirkonjuttuja, kristillinen kasvatus etc.). Kahvittelua ja yhdessä oloa ja itse juhlakalu nukkui suurimman osan ajasta.
on av-mammat vääntäneet keskustelun taas ihan muuksi kuin mitä ap toivoi. Ärsyttää tuollainen.
Minusta nimiäisissä voi nimen julkistamisen tehdä juuri niinkuin itse haluaa.
Minusta ainakin olisi hauska kuulla miksi on valittu juuri ne nimet, jotka lapselle annetaan. Ja aloittakaa vaikka toisesta/kolmannesta nimestä niin jää "loppuhuipennus".
Skumppaa voi ehdottomasti tarjota! Yhdestä lasista ei ole mitään haittaa, mutta juhlistaa mukavasti tilaisuutta.
en taida kunnolla muistaa enaa kun siita on pian 9 vuotta aikaa, mutta kakkuun olin kirjoittanut tyton nimen ja sitten kun vieraat tulivat poydan aareen nakivat nimen ja sitten myohemmin siita keskusteltiin lisaa. Ja kylla meillakin skoolailtiin! Ihan mukava ja rauhallinen tilaisuus oli, ja kaikki mukana olleet pitivat tavastamme.
kirkolliseen kastejuhlaan? MIksi pitää matkia kirkon juhlia, jos ei siihen itse kuulu tai usko?