Tuoreet äidit ryhdistäytykää! Olin eilen 2kk
vauvan ristiäisissä ja järkytyin äidin ulkonäöstä.
Kauhtunut t-paita ja intianpuuvillahame. Ei meikin hiventäkään ja tukka roikkui ylikasvaneena mallistaan. Haloo, lapsen ristiäiset ja vieraat kauniisti pukeutuneina.
Kommentit (33)
Jotkut eivät edes pidä ristiäisiä tai nimiäisiä.
menemään college-housuissa ja t-paidassa! Järkyin juttu äidin asussa oli viimekesäiset urheilusandaalit!!!
kuvailemasi kauhtuneen väsynyt ja iloton äiti. En olisi varmasti edes jaksanut pukeutua, ellei äitini olisi kysynyt, mitä aion laittaa päälle ristiäisiin. Kuvissa näytän hirveältä vanhassa mekossa, huulipunaa sentään olen jaksanut laittaa. Pelkkää pakkopullaa olivat nuo ristiäiset, huokaisin helpotuksesta kun ne olivat ohitse ja vieraat lähteneet. Syy? Koliikkivauva oli uuvuttanut meidät molemmat vanhemmat. Minulla oli diagnosoitu pari viikkoa aiemmin synnytyksen jälkeinen masennus. Se alkoi jo laitoksella ollessa, ihme että pääsin siinä kunnossa edes kotiin vauvan kanssa. Toivottavasti en herättänyt yhtä pahaa inhoa vieraissa ja sukulaisissa. Masennustani ei todellakaan kuuluteltu kaikille ristiäisvieraille.
viime kesänä ja minä järkytyin siitä, miten äidit eivät pue joitain 8-12-vuotiaita poikiaan juhlaan. Siis pojat viilettivät menemään häissä t-paidassa. Ei hyvää päivää.
Ei ole kyllä mitään käytöstapoja jos ei sen vertaa tiedä, että kyllä myös ne lapset, jopa ihan vauvat, puetaan juhliin juhlavasti. Vaikka lyhythihainen paita pojille, mutta ei nyt sentään mitään sarjakuvasankari-t-paitaa.
Ja tämän perusteella puhuttelet sitten kaikkia tuoreita äitejä? Olitko elämäsi ensimmäisissä ristiäisissä?
Itse olen ollut monissa ja yleensä äidit ovat sellaisia kuin ovat normaalistikin. Ne, jotka ovat pitäneet huolta itsestään ennen äidiksi tuloa, ovat laittautuneet ja ne, jotka eivät ole pitäneet itsestään huolta ennenkään, eivät ole ristiäisiinkään tälläytyneet.
Eikö tullut mieleesi olla huolissasi tuosta äidistä ja perheestä. Syytä voisi olla.
Mutta ei, sulle oli tärkeintä vaan kohottaa omaa kuvaasi, kun toisilla menee silminnähden huonosti.
mutta hänen ympärillään on tukiverkko. Tiedän, että esim. toinen mummi oli ostanut isoveljelle uudet juhlavaatteet mutta niistä oli tullut äidin kanssa riitaa. Äidin mielestä 3v poika voi olla kotiasussa eikä tarvitse juhlavaatteita. Tarjoilut ristiäisiin ja juhlapaikan oli varannut Äidin sisko. Joten juhlajärjestelyt eivät kauheasti rasittaneet tuoreita vanhempia. Isä olikin ihan fiksusti pukeutunut ja se ehkä teki tilanteesta vielä kummemman kun miehellä oli puku ja äidillä virttynyt t-paita ja parhaat päivänsä nähnyt hame ja jaloissa kuluneet urheilusandaalit!!!
Mä en käsitä tätä aloitusta. Sulla meni ap nyt sit elämä pilalle, kun näit ihmisen t-paidassa ja hameessa? En itse pysty mitenkään kuvittelemaan, että kenenkään vaatteet ois mulle tommonen järkytys, saati että loukkaantuisin toisen pukeutumisesta, kuten ap näyttää tehneen.
Mites ap jos ottaisit kännykän kätöseen ja puisit tän sun taivastelu- ja juorusession jonkun sukulaisesi kanssa. Minä kun ainakin tuun lähinnä pahalle päälle tosta sun pikkumaisuudesta. Ristiäiset on vaan yhdet kekkerit elämässä, ja sillä äidillä on todennäköisesti ollut nyt jotain muuta, tärkeämpää mietittävää kuin juhlavaatetus.
Mä en käsitä tätä aloitusta. Sulla meni ap nyt sit elämä pilalle, kun näit ihmisen t-paidassa ja hameessa? En itse pysty mitenkään kuvittelemaan, että kenenkään vaatteet ois mulle tommonen järkytys, saati että loukkaantuisin toisen pukeutumisesta, kuten ap näyttää tehneen.
Mites ap jos ottaisit kännykän kätöseen ja puisit tän sun taivastelu- ja juorusession jonkun sukulaisesi kanssa. Minä kun ainakin tuun lähinnä pahalle päälle tosta sun pikkumaisuudesta. Ristiäiset on vaan yhdet kekkerit elämässä, ja sillä äidillä on todennäköisesti ollut nyt jotain muuta, tärkeämpää mietittävää kuin juhlavaatetus.
Kyllä itseäkin kummastuttaisi mennä juhliin, missä itsellä/muilla vierailla juhla-asut ja emännällä/isännällä virttyneet kotiasut! HALOO!
13: joo, niinhän se kummastuttais, mut kummastuksesta on vielä pitkä matka ap:n tunteenpurkaukseen. Vaatteet kun kuitenkin on vain vaatteita, ja ristiäiset on vaan lähimpien kesken järjestettävät kekkerit, joissa lapsen äiti ei ole pääosassa. Vaikkei ole tavallista olla ristiäisissä kotivaatteissa, niin ei se mikään mieletön moka ja taivastelun aihe ole, että näkee tutun (ja toivottavasti rakkaan) ihmisen niissä samoissa vaatteissa, mitä arkenakin.
miksi joka kevät ja joulu näkee koulujen juhlissa lapsia verkkareissa/colitseissa ja kauhtuneessa t-paidassa..
Vaikkei ole tavallista olla ristiäisissä kotivaatteissa, niin ei se mikään mieletön moka ja taivastelun aihe ole, että näkee tutun (ja toivottavasti rakkaan) ihmisen niissä samoissa vaatteissa, mitä arkenakin.
juhlakalua kohtaan jos ei osaa pukeutua juhlaan tarvittavalla arvokkuudella.
Tai sitten olet jostain ihan superjunttilasta kotoisin. Kyllähän niitä sellaisiakin perheitä on, joissa ei käytöstapoja opeteta. Sitten tuloksenasi on kaltaisiasi ihmisiä, jotka pitää ihan ookoona, että juhliin tullaan arkivaatteissa. En kyllä haluaisi tulla sinun juhliisi - mahtaisiko niitä edes juhliksi tunnistaa? Tarjolla varmaan kahvia ja pullaa, kuten arkenakin...
kuvauksesi perusteella sellaiselta perheeltä, jossa ei muutenkaan välitetä, miltä näytetään juhlissa. Olisihan se isä voinut nyt ainakin pukea sen isoveljen johonkin asialliseen juhlapukuun, jos sellainen olisi ajoissa hankittu.
Mun käsitys on, että ne, jotka muutenkin pitää huolta itsestään, skarppaa ainakin lapsen omiin ensimmäisiin juhliin. Ja ne jotka ei ylipäätään kiinnitä huomiota ulkonäköönsä, ei kyllä vaivaudu tekemään niin myöskään juhlissa (omien tai vieraiden juhlat).
verkkareissa/colitseissa
eli collegeissa.
verkkareissa/colitseissa
eli collegeissa.
mitäköhän meidän ristiäisvieraat ajattelivat mun asusta aikoinaan. Juuri kun sain puettua juhlavaatteet ja olimme lähdössä kirkolle, niin kakkulaatikosta jäikin hirveät jäljet mun juhlavaatteisiin. Kermavaahtoa oli järkyttävästi laatikon ulkopinnalla -> ja siten mun hameessa. Ja sillä hetkellä ei tod ollut mitään muuta vaihtoehtoista siistiä asua silitettynä, otin ensimmäiset kohtuu siistit housut, mutta mitkä eivät istuneet yhtään ja ihan tyylin sopimattoman paidan. Kauhistelen edelleenkin kuvia, mut eipä ollut sillä hetkellä vaihtoehtoja...
Mitä, jos se vauva on juuri kakannut tai pulauttanut äidin juhlavaatteiden päälle 5min ennen vieraiden tuloa? Itsellä oli ristiäisissä hame ja paita, jotka silloin mahtuivat päälle ja jos niille olisi jotain tapahtunut niin olisin varmaan joutunut esiintymään pyjamassa.
Jos olet todella noin järkyttynyt niin tarjoapa apua! Kampaajalla käymiseen menee helposti pari tuntia eikä se ole kauhean kivaa pienen vauvan kanssa.
Jos pitää juhlat, olisi juhlittavan ja vieraiden arvostamiseksi suoriuduttava kunnialla tilaisuudesta: pukeuduttava juhlavasti, järjestämällä juhlatila siistiksi ja kauniiksi ja laittamalla juhlatarjoilut. Jos ei se kiinnosta, on kyse kyllä mielenosoituksesta. Toistan: ristiäisiä ei ole pakko järjestää.
jos oikeasti olisit niin läheinen että olisit ollut ristiäisissä, et todella huutelisi netissä tuommoisia vaan olisit auttamassa.
Ihan kuin ei arvostaisi lapsensa ensimmäistä juhlaa.