Mikä masennuslääke palauttaa voimat ja elämänilon?
En jaksa mitään. Olen vain väsynyt, en jaksa tehdä mitään, mikään ei kiinnosta, en ole iloinen mistään.
Lääkkeenä Citalopram.
Kommentit (50)
Kokeiltu on montaa eri lääkettä (Cipramil, Seronil, Efexor..). Ei mitään apua. Nukahtamisvaikeuksiin on myös kokeiltu eri lääkkeitä huonolla menestyksellä. Mirtzapiini on ainoa lääke jonka avulla nukahdan. Mielialaan se ei kuitenkaan vaikuta.
toimi minulle aivan loistavasti. Sitä käytettiin aiemmin skitsofreniaan ja 2-suuntaiseen mielialahäiriöön, nykyään masenuksen hoitoon myös. Olen kokeillut tosi monta SSRI-lääkettä (esim. Citalopram, Efexor, Remeron) eikä näillä millään ollut vastetta. Lisäksi söin unilääkkeitä useamman vuoden. Vuosi sitten aloitin ketipinorin ja elämäni muuttui paremmaksi. Nukun hyvin ja herään pirteänä, jaksan töissä erinomaisesti. Lisäksi jaksan puuhastella lasteni kanssa aivan erilailla ja liikuntaa olen lisännyt. Tunnen itseni oikeastaan täysin terveeksi. Ketipinor ei myöskään vie seksihaluja kuten esim. Citalopram.
vei n. 1kk että lääke alkoi "tehota". Mutta sen lisäksi kävin mielenterveystoimistossa 1 krt/vko ja söin nukahtamislääkettä ja rauhoittavia paniikkikohtauksiin.
Se kyllä koukuttaa mutta ahdistuksen ja masennuksen se vei.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2009 klo 21:16"]
[/quote]Entä sitten, kun Jeesuskaan ei auta. Mirtazapinillä paino nousi 30 kg / 2 vuotta, eikä masennukseen auttanut.
Suosittelen neuroleptejä. Poistavat masennuksen ja sivuvaikutukset vähäisiä.
Cipralex lienee modernein. Se ja kova liikunta voisi auttaa.
Cymbalta auttoi itsellä ahdistukseen, mutta mukana tuli myös todella turta olo ja lopettaminen oli aika jänskää.
Sitä käytin itse pari vuotta ja sopi ainakin minulle. En lihonut, alkuun vain oli vähän sivuvaikutuksia, pyörrytti ja näin kummallisia unia.