Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jyskin ilmapatja varavuoteeksi? Kokemuksia?

Vierailija
17.10.2009 |

Tänään tuli Jyskin mainos ja siinä oli joku itsestään täyttyvä (?) ilmapatja 40 euroa. Meillä on tällä hetkellä se tilanne, että huoneita ja tilaa on ihan reilusti, mutta lähinnä lastensänkyjä... siis vieraille ajattelin. Onko tuossa hyvä nukkua ja meneekö se tyhjänä miten pieneen tilaan?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli oikeasti kamala. Mielummin nukkuu vaikka kovalla lattialla. Kokeilepa itse, niin sitten tiedät.

Meillä on joku aika paljon halvempi ilmapatja, mutta samettipäällysteinen kuitenkin, vieraspatjana ja ainakin ne vieraat, jotka siinä viimeksi nukkuivat, eivät ole jääneet meille enää yöksi... En sitten tiedä, johtuiko siitä.

Vierailija
22/48 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä osta ilmapatjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juuri sellainen Jyskistä ostettu ja itse tykkään nukkua siinä. Mutta mä en olekkaan prinsessa jota haittaa herne sängyn alla... ;)

Vierailija
24/48 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisella sukulaisilla (ihan tuliterä paketista), illalla se oli täysi, aamuyöstä meillä oli perseet lattiassa. Eikä voinut yöllä alkaa täyttämään kun se täyttömoottori piti niin järkyttävää meteliä.

Vierailija
25/48 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme nukknuneet sellaisessa noin 10 päivää remontin aika ja vieraamme myös. Hyvin se asiansa hoitanut ja, jos säilytystiloja on vähän. Jos vieraat eivät viihdy, niin voi, voi etteivät ole useampaa yötä...

Vierailija
26/48 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli oikeasti kamala. Mielummin nukkuu vaikka kovalla lattialla. Kokeilepa itse, niin sitten tiedät.

Meillä on joku aika paljon halvempi ilmapatja, mutta samettipäällysteinen kuitenkin, vieraspatjana ja ainakin ne vieraat, jotka siinä viimeksi nukkuivat, eivät ole jääneet meille enää yöksi... En sitten tiedä, johtuiko siitä.

Vierailija
27/48 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menettelee mutta kaksin kamala, joka liikahdukseen herää

Vierailija
28/48 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala nukkua, mieluummin vaikka kovalla lattiala.

Toki on jollain lailla kivamman ja enemmän sängyn näköinen, kuin pelkkä ohut peruspatja lattialla, mutta ei lähellekään yhtä hyvä.

Vierailija
29/48 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostimme tuon nimenomaisen Jyskin ilmapatjan (siis sen "kaksikerroksisen", oletan että sama kyseessä) kun muutimme ulkomailta takaisin Suomeen ja odotimme muuttokuormaa. Sänky oli tietenkin kuormassa ja nukuimme tuolla ilmapatjalla 3-4 viikkoa, en nyt muista tarkkaa aikaa. Ihan hyvin tuli nukuttua eikä kummallekaan selkä kipeäksi, vaikka mies onkin harteikas ja pitkä, lähes kaksimetrinen.

Ei siitä nyt pysyväksi vuoteeksi ole ja ilmaa on lisättävä parin päivän välein jos tykkää jämäkästä patjasta, mutta ihan hyvin tuo on meitä palvellut. Eivät ole yövieraatkaan valittaneet.

Vierailija
30/48 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukuin tosi hyvin. Huomattavasti paremmin, kuin ohuilla ja kamalilla varapatjoilla. Jopa paremmin kuin monilla runkopatjoilla, joiden vihrein nuoruus on jo ohi.

Vierailija
31/48 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis se kamala patja, mistä tässä nyt puhutaan on se meidän patjan tyyppinen halvempi ilmatäytteinen patja. En muista, millä numerolla tuolla ylempänä kirjoitin. Jyskin patja on ilmeisesti huomattavasti kalliimpi.

Vierailija
32/48 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä järkeä vastailla tällaiseen ketjuun, jos kerran nimenomaan Jyskin patjasta kysyttiin? Vähän kuin vastaisi Askon runkopatjasäikeeseen, että on ne Ikean patjat kyllä ihan hirveitä...

AP:lle vielä sen verran tiedoksi, että tuo Jyskin ilmapatja menee kyllä aika pieneen tilaan, mutta on todella painava! Olen aika riuska naisihmiseksi, mutta tuon siirtely on hankalaa (varmaankin juuri siksi, että patjasta on vaikea saada otetta). Moottorivetoinen täyttö/tyhjennys on toiminut erinomaisesti meillä, eikä se nyt niin äänekäs ole, verrattavissa hiustenkuivaajaan.

t. 14

Vierailija
33/48 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

patja on tosi hyvä. Meillä on juuri se kaksikerroksinen. Menee pieneen tilaan ja on nopee täyttää ja tyhjentää. (mä tosin yleensä annan sen tyhjentyä itsekseen kun tyhjenee niin mun mielestä paremmin...) Meillä kans ekaan patjaan tuli reikä mut saatiin uus tilalle vaik ei kuittia ollukaan. Nyt on aikeissa ostaa sellainen kapeampi versio lapsen yökavereille :)

Suosittelen!!

Vierailija
34/48 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mukana on kantopussi missä hihna!! pussi vaan olalle ja menoks ;) T. Edellinen

Vierailija
35/48 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo vuosikausia (n. 8 v). Patja on hyvä nukkua, kunhan sen osaa täyttää oikein (ja kunhan se ei vuoda).

Itsekin olen nukkunut sillä, se on kätevä ottaa mukaan mökki- tms. reissuille jne. Mun mielestä ilmapatja pesee mennen tullen kovat ja jäykät vieraspatjat, muttei tietysti hyvää sänkyä. Mun vieraat eivät juurikaan ole valittaneet ja kaikki ovat tulleet uudestaankin kylään.

Myös mä oon ajatellut ostaa kapeamman patjan lasten yövieraille.

Vierailija
36/48 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Jyskistä Intex deluxe patjan ja asiantunteva myyjä neuvoi että patjaa kannattaa täyttää ja tyhjentää ennen ensimmäistä käyttökertaa. Näin venttiili on tiiviimpi ja ilma pysyy sisällä. Jos ei tätä tee niin ilma ei myyjän mukaan pysy sisällä. Tästä ei mitään mainintaa käyttöoppaassa. Tänään kokeillaan toimiiko. Ainakin ensikokemuksen perusteella mukavan tuntuinen.

Vierailija
37/48 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oo siinä nukkunut, enkä nuku!

Vierailija
38/48 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummolassa, parin käyttökerran jälkeen alkoi vuotaa.

Vierailija
39/48 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moe !!

Minulla on jo yli kymmenen vuoden kokemus näistä ilmapatjoista ja seuraavaa on tullut opittua:

- 20 cm:n paksuinen ilmapatja on ihan yhtä hyvä kuin 50 cm: patja. Alle 20 cm:n ilmapatja sen sijaan ei aina ole enää yhtä mukava. Erillinen tyynymäinen korotus patjoissa on ihan turha. Ei ole mukava, eikä tarpeellinen.

- Patjoista usein karkaa aina vähän ilmaa yön aikana. Niitä siis joutuu usein täyttämään seuraavaa yötä varten. Patjaa ei myöskään kannata täyttää ihan kovaksi, se on muuten epämukava nukkua.

- Vaikka mainostajat mainostavat pehmeää nukkapintaa, niin ihminen nukkuu ja hikoilee yhä edelleen muovipintaa vasten. Aamulla olo voi siis olla hieman märkä. Patjan ja ihmisen väliin kannattaakin laittaa mieluiten ylimääräinen täkki/viltti ja lakana. Pitää muistaa myös, että PVC on myrkyllistä, joten jos patja on valmistettu siitä, niin kannattanee välttää pelkällä muovilla nukkumista.

- Nukkapinta kerää mukavasti nöyhtää itseensä. Se lähtee hyvin pesemällä ja huonosti imuroimalla. Patja kannattaa täyttää ennen pesua. Kädellä tai harjalla pintaa sukimalla saa hyvin pölyn ja karvat ja muut nöyhdät irti. Patja on muutenkin hygieniasyistä hyvä pestä silloin tällöin.

- Patjan alle kannattaa laittaa aina lakana tai matto. Tämä siitä syystä, että paljasta lattiaa vasten painuva patja päästelee koomisia maiskahduksia, pieruääniä ja lotinaa, kun nukkuja liikahtelee patjalla. Ja niitä ääniä ei aina jaksa kuunnella koko yötä...

- Patja löllyää hieman nukkuessa, eli jos kaksi ihmistä nukkuu siinä, niin toinen kyllä huomaa sen patjan hyllyessä. Tähän tottuu ajan myötä, mutta jos on kovin herkkäuninen, niin kanattaa nukkua kaksiosaisella patjalla tai kahdella erillisellä patjalla. Ihmiset yleensä myös nukkuessaan painavat patjaa niin, että sitä rullaantuu keskisyvänteeseen. Ja mitä paksumpi patja, sitä syvempään uppoaa. :)

- Vaikka sisäänrakennettu pumppu on kiva ja nopea, ei erillinen pumppu ole yhtään huonompi ratkaisu. Myös käsikäyttöinen tehokas pumppu toimii hyvin, kun ja jos sähköä ei ole käytettävissä. Jalalla pumpattavat pienet rantapatjan täyttäjät ovat ihan hanurista. Patjan saa myös hyvin tyhjäksi pumpuilla.

Puhaltamalla on huono täyttää patjaa, sillä ensinnäkin, se on työlästä ja kestää kauan ja toisekseen, hengityksen mukana patjan sisään joutuu kosteutta ja... no, ihmisen sylkeä. Yhdistelmä voi homehduttaa patjan sisäpuolen. Ja kun patjaa tyhjennellään, niin ei ehkä ole kiva hengitellä sisällä sitä mitä asuu sen patjan sisällä...

- Polkupyörän paikkaussetillä korjaa myös patjan. Jesseteipillä tai muulla teipillä on ihan turha yrittää.

- Hyvä peliliike on hankkia tai ommella patjalle kankaasta oma päällinen. Se suojaa patjaa ja pysyy hyvin paikallaan ja on mukavamman näköinen. Keinokuituja kangasvalikoimassa ei kannata käyttää, mieluiten puuvillaa. Muovipatjaa vasten hankaava keinokuitumateriaali kun saa aikaan staattista sähköä.

- Patjan ilmanottoaukko ei ole aina yhteensopiva pumppujen suulakkeiden kanssa. Eri valmistajilla on erilaisia virityksiä. Ei tosin ole yleensä kovin vaikeaa taiteilla sopivaa suulaketötteröä muovikalvosta tai letkunpätkästä korjaamaan tilannetta.

- Ilmapatja ei ole ikuinen. Hyvä patja kestää hyvin pidettynä käyttöä 5 - 10 vuotta. Huonompi saattaa hajota jo parissa vuodessa. Jos siis käytät patjaa usein, investoi laatuun.

Vierailija
40/48 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Eilen ostin Jyskistä yhden varavuoteen vieraita varten ja testasin sen. Kävin tänään ostamassa toisen. Aivan mainio tuote hintaansa nähden. Tyyny on aika pieni, mutta retkityynyksi ottaisin ehdottomasti mukaan.

Puhdisusohjeita en kyllä löydä mistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi