Oonko mä nyt uskovainen kun liityin kirkkoon 3. kerran?
Ensin minut liitettiin kasteessa multa lupaa kysymättä, 2. kerran liityin itse kun kaveri pyysi lapsensa kummiksi ja 3. kerran pari viikkoa sitten kun lapseni kastanut pappi sai ylipuhuttua.
Ukko kysyi eilen että oonko nyt uskovainen kun kossupaukku ei kelpaa. En viitsinyt sille sanoa että kossu närästää mua, muuten kyllä.
Kommentit (12)
Oletko niin tietämätön että kuvittelet oman tekosi (kirkkoon liittyminen noilla perusteilla) tekevän sinusta uskovan ihmisen?
Hurstin porukoihín, mutta ei taida Heikillä olla omaa seurakuntaa ja muutenkin olis vähän liikaa kirkkomatkaa joka sunnuntai, vain 700km.
kuin tapakristitty? En aio mennä kirkossa naimisiin ja todennäköisesti seuraava kerta kun tavallisessa ev.lut kirkossa käyn on se kun olen yöpaidassa puulaatikossa ja pappi ripottelee hiekkaa kannelle.
Miksi olet eronnut? Aiotko erota ja liittyä vielä monta kertaa elämäsi aikana? Mitä kirkkoon kuuluminen sinulle merkitsee? Miksi liityt siihen toisten pyytäessä ja ylipuhuessa?
Miksi kyselet sitä nettikeskustelijoilta? Eikö sisimpäsi kerro vastausta itsellesi?
Mä vaan kysyin, että oonko nyt enemmän uskovainen kuin tapakristitty? En aio mennä kirkossa naimisiin ja todennäköisesti seuraava kerta kun tavallisessa ev.lut kirkossa käyn on se kun olen yöpaidassa puulaatikossa ja pappi ripottelee hiekkaa kannelle.
kirkon jäsenkadosta ja muslimien määrän lisääntymisestä Suomessa. Halua taata sen että lapsilleni ei ainakaan Koraania koulussa opeteta, eikä ole niin väliä opettaa kristinuskoakaan.
Ehkä mä oon jollain tapaa uskovainen, mutta en mä olis siihen kirkkoa tarvinnut. Jos joskus muutan Helsinkiin, eroan ev.lut kirkosta ja alan käydä Hurstin porukoiden tilaisuuksissa.
Hurstin porukoihín, mutta ei taida Heikillä olla omaa seurakuntaa ja muutenkin olis vähän liikaa kirkkomatkaa joka sunnuntai, vain 700km.
Se on Salem seurakunta
tosin sit ev.lut kirkko menettää taas jäsenen ja kohta on koraanikoulua peruskouluissa perjantaisin.
Eiku tuomitsemaan vaan kaikki erilailla ajattelevat ja kivittämään syntisiä. Eikös se oo oikeata kristittyjen toimintaa, ainakin av:lla...?
Niin sun pitää mennä upotuskasteelle. ;)
ja samantyyppistä kuin niillä jotka sitä Vartiotornia jakavat, oliko ne nyt Jehovia. Ei kiinnosta, köyhien auttaminen Hurstin tyyliin kylläkin.
kirkko ei ole nooan arkki mikä pelastaa.
pelastus on sitä että Jeesus on sydämessä!!