Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaisitteko puhua joululahjasta tässä tilanteessa:

Vierailija
17.10.2009 |

Me jouduttiin juuri pyytämään rahaa 1200 e lainaan mun äidiltä ja isältä. Se meni erääseen talon elintärkeään korjaukseen (oli pakko tehdä öljylämmityskattilan vaihto eikä omat rahat riittäneet). Vaihtoehtona oli pankista laina tai heiltä. He sanoivat, että ei oo mitään kiirettä maksaa takaisin.

Äiti puhui jo kesällä mulle, että ostaa meidän tytölle baby bornin joululahjaksi, kuten on ostanut siskonikin tytölle.

Nyt niitä nukkeja on tarjouksessa. Mainitsenko asiasta vai annanko olla, kun juuri auttoivat noin paljon?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa jos ostaa, ei kai sinun tarvitse sitä muistutella.

Vierailija
2/19 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sun asiasi miettiä onko heillä varaa ostaa nukke lahjaksi vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo tilanteet liittyvät toisiinsa? Itsehän sanoivat, ettei ole kiirettä maksaa takaisin ja kuitenkin aiotte lainan maksaa. Jos normaalitilanteessa kehtaisit mainita, niin mikset nyt kehtaisi?

Vierailija
4/19 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se niin paljon kuitenkaan suhteessa maksa enää tohon lainaan verrattessa siis + kyse lapsesta eikä sinusta

Vierailija
5/19 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "ei teidän enää tarvitse mitään ostaa, ollaan saatu jo tarpeeksi. Käynkö itse ostamassa kun on tarjouksessa?" todennäköisesti sanovat että höpö höpö, me ostetaan se kyllä.

Vierailija
6/19 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sanonut, jos on meinannut ostaa tavaran x ja olen nähnyt että se on paljon halvemmalla kuin normaalisti jossain. Joskus olen jopa itse hakenut sen ja mummo on laittanut rahat tililleni.

Nyt se nukke on siis alle 40 yhdessä liikkeessä, normaali hinta on kai melkein 50 e.

ap

Ostaa jos ostaa, ei kai sinun tarvitse sitä muistutella.

Vierailija
7/19 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se siitä ole kiinni. Mutta nyt vaan tuntuu, että jos sanon siitä, olen koko ajan käsi ojossa ottamassa.

Varmaan ostaa sen tytölle kyllä joululahjaksi, kun on aikonutkin. Vaikka säästö ei oo ehkä kuin 16-17 e, niin onhan sekin rahaa.

ap

Ei ole sun asiasi miettiä onko heillä varaa ostaa nukke lahjaksi vai ei.

Vierailija
8/19 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai isovanhemmat ostavat lapselle lahjan ihan niin kuin aina ennenkin. Jos olet ennen maininnut tarjouksista niin mainitset nytkin.

Vierailija
9/19 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

. näkökulmasta. Hatun nosto sulle!

Vierailija
10/19 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on tarkka mummo seuraa tarjouksia, jos ei niin sitten maksaa täyden hinnan. Vaikutat hienolta ihmiseltä :)

Vierailija
11/19 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me asutaan eri paikkakunnilla, he pienemmässä kaupungissa. Siellä on 1 lelukauppa (josta se nukke ostetaan jos en vinkkaa) ja pari jotain muuta markettia, jossa on myös leluja, mutta ei tätä kauppaa, jossa se tarjous on.

En mä ehkä kumminkaan kehtaa nyt mainita. Tuntuu tökeröltä olla heti saamapuolellac taas. Vaikka se olikin eka kerta sitten opiskeluvuosien kun edes pyysin, ja se onkin laina, niin silti se on iso summa.

Musta se kyllä riittäisi jouluksi koko porukalle, mutta jonkun on se nukke kyllä ostettava, koska se on nyt se juttu mitä joulupukilta odotetaan. Ja jos mä sen ostan, ostan mielummin nyt sen tarjouksesta.

ap

Vierailija
12/19 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tiedät että SINUN ÄITISI haluisi kuullä, että se on jossain alessa ja ostaa sen. Niin kerro ihmeessä. Järkeäkin voi käyttää. Itse parhaiten äitisi tunnet:P (paremmin ainakin kuin av-mammat)

Vierailija
13/19 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat vanhempani saattaisivat ihan hyvin lainata / antaa isonkin summan tarpeeseen. Siitä huolimatta yritämme säästää esim. ap:n mainitsemissa "pienissä" asioissa. Myös me saatamme tehdä niin että sovitaan äitini kanssa mitä haluaa ostaa lapsille ja minä haen ne hänen puolestaan ja hän maksaa minulle.

Minusta ihan turhaan kainostelet saamastasi avustuksesta. Varmasti isovanhemmat haluasvat ostaa lapselle joululahjan. Jos sinusta tuntuu etä nyt on hyvä tarjous niin tottakai vinkkaat siitä vanhemmillesi.

Vierailija
14/19 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet noin köyhä ja noin sidoksissa äitiisi? 22 vee?

Vierailija
15/19 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet noin köyhä ja noin sidoksissa äitiisi? 22 vee?

Mä oon 22v, mitä vikaa?

Vierailija
16/19 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Anttilassa ja Citymarketissa olen monena jouluna nähnyt.

Vierailija
17/19 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselen sitten joulun alla, miten niitä tarjouksia on. Ja kysyn sitten siitä tai ostan itse.

ap

Ainakin Anttilassa ja Citymarketissa olen monena jouluna nähnyt.

Vierailija
18/19 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin se 16-17e ton yli tonnin rinalla enää haittaa..hohhoijaa.

Ehkäpä eivät vielä halua ostella joululahjoja varastoon? Tai ehkäpä eivät aio ostaa just sitä nukkea ollenkaan

Vierailija
19/19 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse sanoi siitä kesällä, kun näki kun tyttöni himoitsi serkkunsa baby bornia.

Eihän se sinänsä tunnu, mutta aiemmin on mielellään säästänyt sen 16-17 e kun olen sanonut, missä joku on tarjouksessa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä