Käytettyjen lastenvaatteiden kauppa
Mahtaisiko sille olla kysyntää Helsingissä? Asumme ison kauppakeskuksen naapurissa ja saisin kätevästi myyntitilankin asunnon yhteyteen - ei siis vuokramenoja.
Kommentit (43)
Kauppaan otetaan myyntitilille tuotteita eli kauppias päättää mitä sinne tulee myyntiin, laittaa esille ja saa myynnistä sitten osuuden.
Ap
Ei käytettyjen lastenvaatteiden kauppa ole sama asia kuin kirpputori. Miksi ihmeessä väität tuollaista??
Ap
Uskoisin, että on. Ajattelen, että itse tulisin mielellään, kun joku on tehnyt "alkukarsinnan" puolestani...Tietty, jos hinnat pysyvät kurissa. ;) #2
Mikä on oleellista? Millaiset aukioloajat?
Ap
tuollainen on ja hinnat ihan kohtuuttomat. Siellä oli myynnissä esim. 2004 vuoden äp-pakkauksen potkuhousut 4 euroa. Ihan H&M:n perusrytkyjä melkein samaan rahaan kun niitä saa uutena kaupasta, en usko että tulee olemaan kovin pitkään pystyssä tuo liike.
tärkeää, että vaatteet kunnossa, ehkä vaikka pikku korjauksia tehty ennen myyntiin laittoa. Saahan toki käyttö näkyä, mutta ero ihan silkkaan kirpparikaman huonompilaatuisiin vaatteisiin.Itse en ole kovin montaa kertaa kirppiksellä jaksanut käydä ja tässä mietin, missä vika. No, ainakin siinä, että esillepano ontuu. Vaatetta on paljon, mikä on, tiettyyn rajaan asti, mutta kaikki on sekaisin ilman logiikkaa. Siis selkeä rajaus ja ryhmittely. Itse en tosiaankaan jaksa plärätä viittäkymmentä bodya tai muuta läpi. Aukioloajoista en oikein osaa sanoa...ehkä ihan normiajat.esim. aamukymmenestä eteenpäin, mutta myös lauantaisin, huomioiden työssäkävijät.
ja tietty hintataso pitää olla järkevä.
Jos vuokraa liiketilaa kauppakeskuksesta, siinä on kova tilavuokra ja siksi on pakko laittaa siitä osa hintoihin, näin veikkaisin.
Minulla ei tila maksaisi mitään, koska omistan sen. Tai siis tietty sähköä tms. mutta siis ei mitään verrattuna liiketilojen vuokriin.
Ap
Kyllä on oli sun kysymykseen, eli onko kysyntää....
4
Ei käytettyjen lastenvaatteiden kauppa ole sama asia kuin kirpputori. Miksi ihmeessä väität tuollaista??
Ap
Onhan noita ja on monta, jotka ovat vuosien saatossa hävinneetkin. Joten ehkä ei hirveän kannattavaa kuitenkaan.
Mukavia kyllä minusta. Itse olen käyttänyt viittä moista.
Aattelin saaneeni kimppuuni palstan perusvieraan eli ketjutinkkaajan, joka alkaa kinata kanssani siitä, onko tämä sama asia kuin kirppari...
Ap
Yksi sulki omistajan sairastuttua.
Voi olla että liittyy myös elämänvaiheeseen. Kun on itsellä lapsia, lastenvaatteita läträä joka tapauksessa.
Minä haen lähinnä uutta elämäntapaa. Meillä on velat maksettu ja pärjäisimme hyvin miehen palkalla. Haluaisin tehdä jotain rentoa ja uutta ja omaa.
Ap
Missä sä Helsingissä tiedät olevan?
Espoossa on yksi ja Kauniaisissa yksi. Kauniaisista kannattaa ottaa varmaan mallia - siellä kun on pyörinyt ties kuinka pitkään se.
että ne on jotenkin järkevästi ryhmitelty, koon mukaan, leluosasto erikseen jne. Ja vuodenajan mukaan. Ei liikaa kamaa.
Sitten astetta paremmat vaatteet kuin normikirpparilla, ei mitään rytkyjä, erikoisuuksiakin ja merkkivaatteita sinne täkyiksi.
Hinnat ei silti pilvissä. Kävin aikoinaan siinä Kikapoossa ja ostin sieltä kyllä, mutta joskus oli jostain käytetyistä ecco-sandaaleista pyynti yli 20 e.
Itse olen siis tuollaisista liikkeistä ostanut mielelläni.
Auki 10-18 ja la 10-14.
Täällä Espoossa oli avattiin aikoinaan Viherlaakson ostarille käytettyjen lastenvaatteiden myymälä (ehkä josku vuonna 2000). Oli kiva paikka, myivät myös urheiluvaatteita ja kirjoja. Lopettu kuitenkin ehkä vuoden jälkeen.
Sitten joskus muutama vuosi sitten avattiin Leppävaaraan käytettyjen lastenvaatteiden liike. Siellä oli myynnissä myös äitiysvaatteita, vaunuja ja urheiluvälineitä. Liike oli kiva ja kävin siellä monesti. Mutta eipä sekään ollut pystyssä kuin pari vuotta.
Sen sijaan Lafkan Kauniaisissa on ollut pystyssä jo monta vuotta. Tosin ovat profiloituneet selkeästi parempaan käytettyyn lastenvaatteeseen. Siellä ei ole myynnissä collegepukuja ja äitiyspakkauksen vaatteita.
Mutta jos sulla ei olisi hirveästi liikkeenperustamiskuluja niin mikä ettei. Jotain starttirahaakin varmaan saisi.
Hakaniemestä suljettiin.
Juu, Lafkan on juuri se tyyli, jota tavoittelisin.
Ap
Oisko avannut 2007 lopussa vai 2008 alussa, ja on jo lopettanut (samat omistajat pitävät ko. tilassa nyt sisustuskauppaa).
Jotain sieltä ostin, mutta ongelma on se, että pienessä liikkeessä on omistajan valinnan jälkeen pieni valikoima ja jos asiakas etsii vaikkapa talvitakkia, ei siinä oman lapsen koossa (ja sukupuolen väreissä) välttämättä ole oikeeta. Äitiyslomalla ehti käydä useammin, mutta ei työssäkävijä ehdi lähelläkään kotia ravata tarkistelemassa tilannetta vähän väliä.
Muksunurkka Joensuussa...olen tienannut siellä tonneja kun vien sinne koko ajan myyntiin
tienaamiseksi vanhojen vaatteiden myyntiä. Jotainhan olet niistä vaatteistasi aikoinaan myös maksanut. Olet vaan minimoinut tappioitasi realisoimalla vanhat vaatteet.
olen käynyt paljon ostamassa usealle lapselleni kaikkea.
Tämä yrittäjä myi myös siinä sivusssa esim. uusia lastenvaunuja. Ostinkin, samoin kuin uudet nukenvaunut jne.
Sinne sai viedä myytäviä ja yrittäjä arvioi saman tien mitä antaa asiakkaalleen niistä, Sitten hän hinnoitteli kun ehti ne oman kannattavuutensa ja muun mukaan laittaen koreihin, henkareihin jne.
Koreissa oli kiva kun kaikki paidat vauvoille, sukat, isommille sitä tai tätä niin pystyi kerralla itse asiakkaana arvioiman ja puntaroimaan mitä ostaa, eikä tarvitse kierrellä pöydästä pöytään kirpparin tyyliin.
Monesti en ottanut äitiyspakkausta (6 raskautta ja synnytystä) vaan ostin hyväkuntoisia samoja tuotteita täältä. Siten mitä sattui puuttumaan ostin kaupasta tai kirpparilta. Mutta täältä löytyi yleensä ne suurimmat vaateostot, kuten peite-makuupussi, huopa, suojapuku jne. Satsasin aina uusiin kunnon lastenvaunuihin mieluimmin sitä äitiyspakkausrahaa. Lapset eivät stýntyneet "putkeen" aina joten uusia vaunuja ostin, kahdella oli samat vaunut, niin lähekkäin syntyivät.
Onnea yritykselle, kannatan.
lastenvaatteita?