Suupielet rikki jo toista viikkoa
ja tuntuu että mikään ei auta.
mulla on joskus aiemminkin ollut mutta ei ihan näin paha. silloin se parani kun käytin blistexin hoitavaa huulivoidetta, sitä valkoista paksumpaa.
Mistä johtuu? en pysty avaamaan suutakaan kunnolla isoksi. kokoajan tuntuu että jotakin roskaa suun reinoissa.
Kommentit (16)
vitamiinivalmistetta. tuntuis niin hassulta alkaa syömään jos saisin jotenkin luonnollisemmin suun kuntoon.
Pitää kylä sitten ostaa jotakin b-vitamiinia jos ei meinaa parantua.
googlasin ruusufinniä ja sitä se ei ole.
On pelkästään suun molemmilla reunoilla. Muistuttaa vähän niinkuin kissan viiksiä. viiruja molemminpuolin. Välillä näyttää ja tuntuu siltä niinkuin olis tullut jotakin nestettä joka olis kuivunut. siis aamuisin olen huomannut.
ap
Mulla oli suupielet rikki melkein 2kk. Ei auttanut Bepanthenit eikä muut samantyyppiset rasvat, eikä B-vitamiini eivätkä muut vitamiinit. Kävin apteekissa ja suosittelivat Sibicortia. Se toimi tosi nopeasti, kun muisti laittaa kolmesti päivässä. Suosittelen!
Varsinkin imetysaikana vaivaa esiintyi usein. Inha juttu ja mikään ei tunnu auttavan! Eikä kuulemma johdu B-vitamiinin puutteesta.
Itsekin bongasin tuon sibicort-voiteen netin kautta (keskustelupalstoilta). Ja se nyt jo päivän käytön jälkeen tuntuu tepsivän. Tosin mun halkeamat ovat vaihdellen toisella ja toisella puolella suuta. Eli vois viitata johonkin hiivaan. Lääkärin määräämä Pimafucort ei auttanut tosiaan. Veemäinen vaiva, en muuta sano.
Voi olla myös hiivatulehdus, johon auttaa kunnon hiivasieni- (+kortisoni)voide.
Voi olla myös, että kasvaa hienoista nukkaa suupielissä, joka hankaa ihon rikki, ja pitää sitä ärsytystä ja punoitusta yllä. Minulla joskus näin, koska joudun käyttämään kuureittain kortisonia, joka kasvattaa "viiksiä" ja nukkaa kasvoihin.
voisin tuolla sibicortilla koittaa. sitä saattaa olla kaapissakin.
ap
ja lääkäri totesi, että nykyaikana ei ole kyse vitamiinipuutoksesta kun suupielet halkeilevat.
Määräsi jonkun rasvan, oli lähes kirkasta ja keltainen tuubi, se auttoi.
Samaa mönjää varmaan kuin Sibocort.
7
Oliskos ollut B-vitamiini? Eli haea apteekista B-vitamiinivalmiste ja kokeile huuliin esim Bevitaa.
jos olet esim. syönyt paljon tomaatteja ja olet tomaatille vähän allerginen, aukee suupielet.
Tai sitten sulla on ruusufinni. Siihen auttaa reseptilääkkeet.
Mistä ruuista saa b-vitamiinia?
Mun ei pitäs olla millekkään allerginen.
ap
tämä aloitus.Itsellläni ollut rikki jo 4kk. Lääkärissä puhuin asiasta ja määräsi Pimafucort-voidetta. Ei auttanut. Ei auttanu bebanthen, ei vitamiinilisät ei mikään. Nyt tuntuu ainakin toistaiseksi tepsivän Sibicort-voide.
mutta lisäksi a-vitamiini on tärkeä ihon kannalta. Löytyy voidetta apteekista, jossa pitäisi olla.
vitamiininpuutos sen aiheuttaa, nykyihmisellä. Tosiaan joku bakteeritulehdus tai hiiva tms. Tai keliakia.
t. se 4kk vaivasta kärsinyt