Miehen huonot pöztätavat
Kaipaisin hieman näkemyksiä muilta naisilta.
Olen 36-vuotias ja seurustellut kohta puoli vuotta viisikymppisen miehen kanssa. Minulla ei ole paljoa kokemusta vakisuihteista, olen elänyt aikuiselämäni lähinna sinkkuna tai lyhyissä deittailusuhteissa.
Mieheni on ihana siinä mielessä, että hän on hellä, osoittaa tunteensa, pitää minua "prinsessanaan" ja on muutoinkin tosi mukava.
Ongelmani koskee pikkuseikkoja, jotka eivät enää ole sellaisia: hänellä on järkyttävän huonot pöytätavat, hän syö hotkien, maiskuttaa, tunkee suuhunsa jättimäisiä annoksia ja puhuu ruoka suussa. Hän ei käytä veistä vaan tökkii ruokaa sormellaan, pyyhkii suunsa käsiinsä. Lista on lähes loputon. Alussa yritin sanoa asioista, mutten enää jaksa. En kestä katsoa hänen ruokailuaan.
Ongelmana on, että tämä alkaa vaikuttaa myös muilla alueilla. En enää edes halua miestäni kuten aiemmin, kun joudun kuuntelemaan hänen mässystystään ja ahmimisesta aiheutuvia röytäyksiä.
Onko tämä normaalia ns. kotioloissa? Eivätkö hyvät pöytätavat olekaan normi kuten oletin? Missä määrin on sallittua että ihminen "rentoutuu" kotona eikä noudata hyviä tapoja, eivätkö ne olekaan mös kunnioitusta toista kohtaan?
Olisi kiva kuulla asiallisia kommentteja.