Mä en nyt tajua,mitä lihaa härkä on?? nautaa vai mitä??
lueskelin ohjeita härkäpadasta ja osassa luki härkää ja osassa nautaa,siis onko se samaa kamaa vai mikä on mitäkin??
Kommentit (15)
Siis ettei tiedetä ihan perusasioita?
Maito tulee varmaan peltilehmästä ja jauheliha jauhelihatehtaalta....
puhutaan sekä härästä,että naudasta ja se sekoitti mun pään,luulin siis tietäväni mikä on mitäkin ja näköjään tiesin oikein.
Ja tällä tiedottomalla sukupuolella joskus jopa ajokortti. Huhh meitä miehiä, niin rankkaa.
Siis ettei tiedetä ihan perusasioita?
ja silti tuo härkä-termi on vähän outo. Meillä oli vasikoita, hiehoja, sonneja ja lehmiä mutta ei mitään härkiä. Ok, härkä on "kuohittu sonni" mutta ei meillä mitään kuohittuja ollut eikä härkä-sanaa käytetty mistään eläimestä.
Hmm, tuleepa mieleen muutamakin hyvinkin tiedoton miespuolinen tapaus. Kortti pois miehiltä?
Ja tällä tiedottomalla sukupuolella joskus jopa ajokortti. Huhh meitä miehiä, niin rankkaa.
eikä siellä kukaan puhu härästä. Kyllä ne on sonneja tai mullikoita.
Mutta maitotilalla eihän niitä sonni vasikoita kuohitakaan vaan ne viedään makkaratehtaalle kunhan vähän kasvavat.
että naapurissa oli lihakarjaa ja nekin olivat puhekielessä sonneja. En minä tiedä oliko niitä kuohittu vai ei... Joku viisaampi voisi valaista että napataanko lihankarjasonneilta pallit veks? -> muuttuu häräksi
sonneista puhuvat ja pallit on ja isot!
mutta onhan härkä hienopi sana kuin kuohittu sonni menu listalla :)
edelleen ap
siksi että härkä kuulostaa hienommalta kuin nauta tai sonni.
ja silti tiesin jo koululaisena että härkä="mieslehmä", ja että ruuanlaitossa ei käytetä sanaa lehmä vaan aina nauta/härkä.
siksi että härkä kuulostaa hienommalta kuin nauta tai sonni.
vanha lehmänkanttura muuttaa näppärästi sukupuoltaan teuraaksi jouduttuaan. Siitä tulee härkä ja kilohinta moninkertaistuu :)
ja silti tiesin jo koululaisena että härkä="mieslehmä"
Härkä on se kuohittu versio, muuten ne on sonneja
KOTIMAISTA härkää, niin joko saa nautaa tai ulkomaista leikattua sonnia....
Juurikin näin ;D
Ihmeellistä... :o
härkä virallisesti onkin vain miespuolinen nauta.