Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup raskaudenaikainen pahoinvointi

Vierailija
15.10.2009 |

En tee mitään opinnäytetyötä tms., minua vain kiinnostaa. Eli jos sinulla on ilmennyt raskauden aikana pahoinvointia, tässä muutama kysymys:

1. Millä raskausviikoilla sitä esiintyi/esiintyy?

2. Toinen (harhaanjohtava?) nimitys on aamupahoinvointi, mihin vuorokauden aikaan yleensä pahoinvointia tapahtui/tapahtuu?

3. Auttoiko/auttaako siihen mikään?

4. Oletko huomannut, jotta pahoinvointi lisääntyy esim. jostain mausta/hajusta?

5. Liittyikö/liittyykö siihen muita oireita (esim. päänsärkyä, väsymystä, itkuisuutta)?

6. Oletko joutunut jäämään pois töistä sen takia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ensimmäisessä oksentelu alkoi ennen plussaa ja loppui rv 6 (rv 7 tuli keskenmeno)

Toisessa oksentelu alkoi ennen plussaa ja jatkui raskauden loppuun asti.

Tässä kolmannessa raskaudessa oksentelu alkoi ennen plussaa, nyt rv 10 ja mikään ei pysy sisällä.

2. Kaikissa raskauksissa ympäri vuorokauden, pahimmillaan kuitenkin aamulla ja yöllä.

3. Parhaiten auttanut lepo, väsyneenä oksettaa enemmän. Joka päivä oksennan kuitenkin 5-10 kertaa.

4. Monen ruuan haju saa voimaan pahoin sekä astianpesukone, vaipparoskis, wc:n haju, pesuaineet, tupakan haju yms.

5. Väsymystä, itkuisuutta, pyörtyilyä, tässä kolmannessa raskaudessa myös päänsärkyä.

6. Olen kotona lapsen kanssa, aikaisempien raskauksien aikana sairaslomalla.

Vierailija
2/6 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 7-13

2.iltapäivisin

3.raitisilma, hapokas omena, sillivoileipä

4.ei, mutta liikunta pahensi sitä

5.väsymystä

6. ihan normaalisti suoriutunut päivän tehtävistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. alkoi rv 7 ja jatkuu yhä (nyt menossa 14+0)

2. ympäri vuorokauden 24/7

3. Hiilihapollinen kivennäisvesi hieman helpottaa ja se että koko ajan napostelee jotain pientä, hedelmiä tms. Mikään ei siis mulla ainakaan kokonaan poista, mutta helpottaa sen verran ettei tarvi koko aikaa oksentaa...

4. Pizzan haju etoo, ei muut.

5. Päänsärky ja väsymys pahentaa pahoinvointia.

6. Kyllä muutaman kerran, kun oon oksentanu 1-2krt tunnissa...

Toivotaan että tää tästä helpottaa kohta. Ei jaksais enää kamalaa oloa,kun aina ei saa kunnolla nukuttuakaan sen takia.

Vierailija
4/6 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään opinnäytetyötä tms., minua vain kiinnostaa. Eli jos sinulla on ilmennyt raskauden aikana pahoinvointia, tässä muutama kysymys:

1. Millä raskausviikoilla sitä esiintyi/esiintyy? Minulla on esiintynyt kaikissa kolmessa raskaudessa rv5-6 lähtien pahoinvointia, joka on loppunut viimeistään rv16.

2. Toinen (harhaanjohtava?) nimitys on aamupahoinvointi, mihin vuorokauden aikaan yleensä pahoinvointia tapahtui/tapahtuu? Aamuin, päivin, illoin ja öin. Vuorokauden ajalla ei ole ollut merkitystä.

3. Auttoiko/auttaako siihen mikään? Itselläni siihen ei ole auttanut mikään. Toki pahoinvointia voi hiukan hillitä syömällä vain tuoretta ja raikasta ruokaa, hedelmiä, kirpeitä juomia jne. Mutta kyllä se oksu on silti lentänyt ja kuvotus on ollut kaverina 24/7.

4. Oletko huomannut, jotta pahoinvointi lisääntyy esim. jostain mausta/hajusta? Ranskikset, lihapullat, nakit, tupakanhaju, kahvi, kala, alkoholin hajuinen hengitys jne.

5. Liittyikö/liittyykö siihen muita oireita (esim. päänsärkyä, väsymystä, itkuisuutta)? Nuo liittyvät kaiketi raskauteen yleensäkin. Mutta joo, kyllä mulla on ollut alkuraskaudessa noita kaikkia. Kai se pää särkee enemmän kun ei saa kunnolla ruokaa, samoin väsymys iskee kun oksentaa kolme kuukautta 2-4 kertaa päivässä.

6. Oletko joutunut jäämään pois töistä sen takia? En ole. Olen käynyt oksentamassa kesken palaverin jne.

Vierailija
5/6 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Molemmissa raskauksissa alkoi rv 6+ ja ekassa loppui rv 12 ja tokassa rv 15.

2. Mulla oli pahoinvointia aamusta iltaan koko ajan noiden viikkojen ajan. Öisin pystyin onneksi nukkumaan, enkä päivisinkään kertaakaan oksentanut.

3. Mikään ei auttanut kunnolla, mutta aavistuksen ehkä auttoi se, että söin kirpeitä omenoita vähän väliä ja välillä sipsejä tai muuta suolaista.

4. Ekassa raskaudessa oloa pahensi tietyt hajut, esim. jääkaapin (kun oven avasi), basmatiriisin ja marinaadikastikkeen (siis millä voi marinoida lihoja) hajut.

5. En muista, että olisi liittynyt muita oireita. Vitutusta lähinnä...

6. En joutunut olemaan töistä pois sen takia, mutta toista lasta kun odotin ja olin hoitovapaalla esikoisen kanssa, jouduin kyllä muutaman aamupäivän makaamaan sohvalla, kun 2 v katsoi DVD:tä eli ehkä olisin joutunut olemaan ne päivät saikulla, jos olisin ollut töissä.

Vierailija
6/6 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Molemmissa raskauksissa alkoi n. vko 6 ja päättyi n. viikoilla 17-18

2. Esiintyi ympäri vuorokauden, tokassa ilta oli pahinta aikaa, ekassa tasaisesti kamalaa koko ajan

3. Ekassa ei auttanut mikään. Tokassa auttoi hieman, jos lepäilin paljon.

4. Kaikki voimakkaat maut ja hajut tekevät pahaa

5. Vaikea sanoa, mikä liittyi erityisesti pahoinvointiin, mutta mulla oli noilla viikoilla väsymystä, itkuisuutta, närästystä.

6. Ekasta jouduin saikulle 3 viikoksi. Tokassa en, kun olin hoitovapaalla... jos olisin ollut töissä, niin ainakin yhden viikon olisin joutunut olemaan pois.