Gallup: H1N1-rokote. Aiotko ottaa alle kolmevuotiaalle?
Ei tarvitse perustella kantaa. Minä en vielä tiedä otanko.
Kommentit (9)
Poika on nyt 1v9kk. Viime vuonna tarjottiin kausi-rokotetta mutta sitä ei otettu, koska lapsi on kotihoidossa joten en kokenut sitä tarpeelliseksi. Yleisesti kyllä olen hyvin "rokotusmyönteinen". Mutta jos en näe kausi-influenssan rokotetta tarpeelliseksi niin onko sitten tuo SI-rokotekaan tarpeellinen? Jostain pitäisi varmaan onkia asiallista tietoa ennen päätöksen tekoa...
Mutta jos olen oikein ymmärtänyt, niin terveet lapset eivät sitä saa.
Meidän perheestä tuskin kukaan saa kun emme ole th alalla ja olemme perusterveitä.
Ottaisin heti jos saisin, koko köörille.
kuin se, että 1-v kohdalla maito muuttuu sokeriliemeksi jossa ei ole mitään ravintoaineita...
Lapsi ei saa imetyksestä vasta-aineita kun on yli 6kk ikäinen
lapsi 9kk, jota vielä imetän.
Tämä sikainfluenssarokote on tehty samaan rokotepohjaan kuin tavalliset kausi-influenssarokotteet on tehty jo vuosikausia eli se ei ole pätkääkään sen vaarallisempi kuin muutkaan influenssarokotteet ovat olleet. .
Olen lukenut jostain propagandasivustolta, ettei tuo pidä paikkaansa. Mistä tiedät, että se on tehty samaan rokotepohjaan?
Olen itse raskaana ja harkitsen vielä, vaikkakin tod. näk. otan sen ainakin itselleni.
Perustelen nyt kuitenkin. ;-)
Olemme otattaneet aina myös tavallisen kausi-influenssarokotteen - miksi siis emme ottaisi tätä? Tämä sikainfluenssarokote on tehty samaan rokotepohjaan kuin tavalliset kausi-influenssarokotteet on tehty jo vuosikausia eli se ei ole pätkääkään sen vaarallisempi kuin muutkaan influenssarokotteet ovat olleet. Ainoastaan se on (lyhyemmän testausperiodin vuoksi) epäselvää kuinka hyvän suojan rokote antaa. Voi olla että suoja on vain 50% luokkaa mutta sekin on jo parempi kuin ei mitään.