Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi äidit jotka eivät imetä

Vierailija
14.10.2009 |

vetävät herneen nenäänsä jos minä imetän ja olen sitä mieltä että se on parasta ravintoa lapselleni???

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku tulee sanomaan että äidinmaito on parempaa kuin korvike, olen samaa mieltä enkä vedä herneitä nenään.

Itse tosin imetin lastani yhden kuukauden. Kipu oli niin tolkuton rintakumeista huolimatta ja apua ei saanut niin siihen se sitten jäi.

Ja mikä ihmeen pulloralli?? Meillä on ollut kaksi tuttipulloa ja hyvin on pärjätty ilman sen kummempia ralleja.

Tosin, eipä ole tarvinnut öisin heräillä lämmittämään pulloa kertaakaan, se saattaa olla aika inhottavaa.

Vierailija
22/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki TIETÄVÄT,että äidinmaito OLISI PARASTA, mutta jos imetys ei vain onnistu,niin ärsyttää kun jokainen vastaantulija tulee tuomitsevalla ja syyllistävällä tyylillä muistuttamaan,että äidinmaito on muuten parasta ravintoa vauvalle.

Kyllä se vauva korvikkeellakin pärjää ihan mainiosti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä Kuopiotakin pienemmässä kaupungissa. Että yksi syy ettei imetä.

Nimim. Terveydenhuollosta päivää.

Vierailija
24/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetävät herneen nenäänsä jos minä imetän ja olen sitä mieltä että se on parasta ravintoa lapselleni???

Sinunkaltaiset "täydelliset" äidit katsovat minua halveksien kun minä käytän lapselleni pelkästään korvikemaitoa. Te syyllistätte ja kerrotte, miten äidinmaito on parasta lapselle ja miten "huono" äiti minä olen kun en lastani imetä.

En halua vieraille tai edes puolitutuille kertoa, että olen selvinnyt rintasyövästä 2v. sitten ja minulta puuttuu toinen rinta kokonaan.

Tunnen oloni muutenkin niiiiin epänaiselliseksi tuon yhden patalapun kanssa, että en kestä mitään kritiikkiä asiasta.

ja kyllä, minulla on huono itsetunto, mutta en minäkään arvostele muiden ratkaisuja..miksi sinä haluat arvostella minun, kun et kuitenkaan tiedä koko totuutta?

Vierailija
25/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastustuskykyä tai läheisyyttä silä ei saa.

Vierailija
26/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva elää kyllä korvikkeellakin ihan hyvin eikä tämä asia ei kuulu muille yhtään,koska omapa on vauvani ja omatpa ovat tissit!

[/quote]

mutta en kyllä ymmärrä tätä "korvikkeet yhtähyviä" -kommenttejekaan. korvike on tehty LEHMÄN maidosta ja äidinmaito on äidin maitoa, ei se nyt ihan sama ole, ei mitenkään. Mutta on toki erittäin hyvä vaihtoehto ja onneksi nykyään korvikkeet ovat hyvälaatuisia ja sopivat suurelle osalle vauvoista. Silloinkun imetys ei jostais syystä onnistu on korvike erittäin hyvä vaihtoehto. mutta en kyllä ymmärrä sitä mikä nykyään tuntuu olevan "trendi" että mielummin suoraan käytetään korvikkeita äidin mukavuussyistä. Eli omassa tuttavapiirissä nyt useampikin tuore äiti jotka sanoneet jo raskausaikana, etteivät meinaa aloittaa imetystä "kun se on niin epämiellyttävän näköistä", "ällöttävää", "hankalaa kun ei pääse sitten ilman vauvaa mihinkään" jne. Eli ihmettelen sitä miten oikeasti niin moni puolustelee korvikkeiden hyvyyttä vain koska ei itse halua imettää. En ole puunhalaaja, enkä viherpiipero enkä puutu muiden tekemisiin. Ruokkikoot lapsensa ihan millä haluavat, ihmetyttää vain se tapa jolla korvikkeita puolustellaan.

[/quote]

Vierailija
28/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan lapsi (tai ainakin minun lapseni) läheisyyttä myös ruokailun ulkopuolella. Vai pitääkö sillä lapsella aina olla tissi suussa että sen voi ottaa lähelle ja helliä sitä?

Vierailija
29/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että imettävät äidit, julistaessaaan äidinmaidon paremmuutta, lähtevät siitä olettamuksesta, että korvikkeella lapsensa ruokkiva on VALINNUT korvikkeen, joko tyhmyyttään tai laiskuuttaan tai mielellään molemmista syistä. Miksi muuten imettävän äidin pitäisi alunperinkään ottaa asia puheeksi?

Ehdottomasti enemmistö niistä, joiden tiedän antavan korviketta, antavat sitä koska muuta vaihtoehtoa ei ole. Nälkäänkö se lapsi pitäisi tappaa, periaatteen vuoksi?

Mun imetys ei onnistunut, ja mua ärsyttää yhä edelleen se, että imettävät kaverit mielellään pönkittävät omaa äitiyttään keskustelemalla imetyksen paremmuudesta. Lapseni on toistaiseksi ollut motorisesti ja kielellisesti kehittyneempi kuin heidän lapsensa, sekä paljon terveempi, joten muhun ei satu noi kommentit sinänsä, koska käytännössä niihin ei löydy mun kokemuksella vastinetta. Mut se ei silti poista sitä faktaa, että olisin halunnut imettää, ja olin pettynyt kun se ei onnistunut ollenkaan.

Ja tuosta läheisyydestä; mikä läheisyyden osa-alue jää hoitamatta pullolla? Oraalista nautintoa lapsi saa tuttipullostakin. Samoin kylläisyyden tuoman tyydytyksen. Ja sylistä saa samalla tavalla lämpöä ja läheisyyttä kuin imettämälläkin. Ainoa juttu tossa imettämisessä on, että ÄITI saa siinä enemmän läheisyyttä, koska lapsi imee rintaa. Enemmän se äidille tuo mielihyvää kuin lapselle.

Vierailija
30/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ainaki sitä mieltä että sitä annetaan mitä voidaan!!!

Vierailija
31/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en halunnut. Kokeilin kyllä, mutta ajatus siitä että vauva olisi täysin riippuvainen minusta puoli vuotta, tuntui liian ahdistavalta ja siksi sitä maitoa ei varmaan tullutkaan.

Vierailija
32/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ainaki sitä mieltä että sitä annetaan mitä voidaan!!!

Niiin samaa mieltä..

Vierailija
33/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole todellakaan täydellinen äiti, kaikkea muuta ja mikä parasta: en edes imetä mutta kysymykselläni oli näköjään tunteita herättävä vaikutus... Lähinnä tarkoitin sitä että miksi minua syyllistetään siitä että imetän kun minullekin on yks lysti mitä muut lapsilleen antavat. Kyse ei ole siitä että olisin ääneen sanonut mielipiteeni imetyksestä vaan ylipäätään se että olen hyvin omituinen jos haluan imettää lastani.

Tästä keskustelusta pois ottaisin lisäksi ne, joilla oikeasti ei imetys onnistu. Eli tuskin sinä rintasyövän sairastanut tulet tuomitsemaan minua imettäessäni lasta vaan usein kyseessä on äiti joka itse ei ole viitsinyt paneutua koko touhuun.

Anna minun imettää, annanhan minäkin sinun antaa vauvallesi pullosta maitoa.

Vierailija
34/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, tuo vain kalskahtaa niin ikävästi korvaan!

Tulee semmoinen tunne, että aika vieraantuneita sitä ollaan perusasioista, jos imettäminen on ällöttävää. Mitä niillä tisseillä sitten tehdään, ovatko ne pelkkä erogeeninen alue? Ja johtuuko tämä imetysinho siitä, että tämän päivän kulttuurissa seksiä on joka paikassa, ja naisen ruumista hehkutellaan osina (siis eeppiset tissit, seksikäs perse jne).

Vierailija
35/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan laittaa lusikkani soppaan. Kaikista eniten ärsyttävät se, että väitetään että korvikelapsi ei saa sitä "täydellistä läheisyyttä". Läheisyyttä voi antaa lapselle monella tapaa ja meillä ainakin pulloruokinnan yhteydessä on läheisyyttä / hellimistä molemmin puolin. Olen imettänyt ensimmäiset 2 kk mutta en kokennut että elämä kaatuu kun siirryin korvikkeeseen, vaikka ehkä olisin voinut pidemmälle imettääkin. Ja läheisyyttä lapseni kanssa koen yhtä paljon kuin imettäessä =) J

Vierailija
36/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku väitti että imetys tuottaa enemmän äidille mielihyvää kuin vauvalle mutta tässä yksi eriävä mielipide: en koe kovin miellyttävänä sitä että joku pureskelee minua, enemmän sitä vauvan takia silloin yrittää päästä vaiheen yli...

Vierailija
37/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia liuta ja jokaista olen koittannut imettää. Nyt ensimmäisen kerran olen onnistumisen ja ilon imettämisestä koennut.

Kaikki muuta lapseni ovat ns korvikelapsia ja ihan hyvä suhde meillä on ja lapset ovat kasvaneet todella hyvin.

Nyt tämän nuorimmaisen myötä olen opiinut ottamaan rauhallisesti ja syömme lapsen tahtoisesti missä nyt neidillä sattuu nälkä tulemaan.

En koe imettävää äitiä mitenkään paremmaksi äidiksi kuin korviketta saavan lapsen äitiä.