Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi äidit jotka eivät imetä

Vierailija
14.10.2009 |

vetävät herneen nenäänsä jos minä imetän ja olen sitä mieltä että se on parasta ravintoa lapselleni???

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehto ole. En mä ole sitä mieltä, että äidinmaito olis sen parempaa enää nykyään kun nuo korvikkeet on keksitty. Lapseni on täysimetyksellä taloudellisista syistä.

Vierailija
2/37 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta imetys on herkkä aihe..ja sinulla on voinut olla tuomitseva äänensävy huomaamattasi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös imettämätön äiti tietää, että äidinmaito on parasta ravintoa vauvalle. Sitä toitotetaan joka paikassa, kukapa sitä ei olisi jo tuhanteen kertaan kuullut tai lukenut. Sen toistaminen on turhaa, sillä se on fakta, jonka kaikki jo tietävät. Sitä ei sanotakaan enää valistusmielessä: useimmiten se sanotaan ääneen, koska sillä halutaan kehua itseä ja paheksua toista. Jätä mielipiteesi sanomatta, imettele silti hyvin mielin kuten itse parhaaksi näet.

Vierailija
4/37 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syvälle "hyvään" äitiyteen, monet pitävät sitä äitiyden mittarina jne ja siinä itse epäonnistuttuaan todella kuulevat jopa hyväätarkoittavan jutustelun syyllistämisenä jne.

Vierailija
5/37 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetävät herneen nenäänsä siitä, jos en imetä ja olen sitä mieltä,että korvike on lähes yhtä hyvää ravintoa lapselleni???

Näin voisi myöskin kysyä...

Vierailija
6/37 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetävät herneen nenäänsä siitä, jos en imetä ja olen sitä mieltä,että korvike on lähes yhtä hyvää ravintoa lapselleni???

mutta en kyllä ymmärrä tätä "korvikkeet yhtähyviä" -kommenttejekaan.

korvike on tehty LEHMÄN maidosta ja äidinmaito on äidin maitoa, ei se nyt ihan sama ole, ei mitenkään.

Mutta on toki erittäin hyvä vaihtoehto ja onneksi nykyään korvikkeet ovat hyvälaatuisia ja sopivat suurelle osalle vauvoista.

Silloinkun imetys ei jostais syystä onnistu on korvike erittäin hyvä vaihtoehto.

mutta en kyllä ymmärrä sitä mikä nykyään tuntuu olevan "trendi" että mielummin suoraan käytetään korvikkeita äidin mukavuussyistä.

Eli omassa tuttavapiirissä nyt useampikin tuore äiti jotka sanoneet jo raskausaikana, etteivät meinaa aloittaa imetystä "kun se on niin epämiellyttävän näköistä", "ällöttävää", "hankalaa kun ei pääse sitten ilman vauvaa mihinkään" jne.

Eli ihmettelen sitä miten oikeasti niin moni puolustelee korvikkeiden hyvyyttä vain koska ei itse halua imettää.

En ole puunhalaaja, enkä viherpiipero enkä puutu muiden tekemisiin. Ruokkikoot lapsensa ihan millä haluavat, ihmetyttää vain se tapa jolla korvikkeita puolustellaan.

Vierailija
7/37 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä imetyksessä epäonnistuminen koetaan raskaaksi ja pettymykseksi. Ja imettävät äidit eivät välttämättä sitä tajua, että imetyksen ja äidinmaidon ylistys voi tuntua pahalta äidistä, joka ei imetä.

Itse en voinut imettää esikoistani ja uskon, että korvikekin on hyvää ravintoa, mutta silti minusta tuntui pahalta kun imettävät äidit sitä toisinaan kauhistelivat.

Vierailija
8/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehto ole. En mä ole sitä mieltä, että äidinmaito olis sen parempaa enää nykyään kun nuo korvikkeet on keksitty. Lapseni on täysimetyksellä taloudellisista syistä.

kuitenkin ymmärrän jos maito ei tule, että annetaan korviketta.

Vierailija
9/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta imetys on herkkä aihe..ja sinulla on voinut olla tuomitseva äänensävy huomaamattasi :)

Vierailija
10/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minähän sanoin että en ole sanonut mitään...

Vierailija
11/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nimittäin 4 lasta. Ensimmäisen kanssa ei imetys onnistunut, kolmea seuraavaa imetin kaikkia n. 8kk. Ekalla ei ole koskaan ollut mitään allergioita, kakkonen ja kolmonen ovat molemmat olleet tosi allergisia. Kakkonen oli tosi itkunen jo vauvana, itki yöt ja iho oli tosi huonossa kunnossa, kun lopetin imettämisen iho siistiytyi silmissä, eli sai tietämättäni äidinmaidon kautta kaikkea sellaista mitä en osannut varoa. Hänellä tosin todettiinkin sen jälkeen mm. vilja ja maitoallergia joten ei ihme, että oli vaikea vauvana kun sai niitä äidinmaidon kautta. Kolmosen kanssa olin jo tarkempi omasta ruokavaliostani. Joten, itse välillä mietin että onko se äidinmaito sittenkään parasta kaikille vauvoille...

myös imettämätön äiti tietää, että äidinmaito on parasta ravintoa vauvalle. Sitä toitotetaan joka paikassa, kukapa sitä ei olisi jo tuhanteen kertaan kuullut tai lukenut. Sen toistaminen on turhaa, sillä se on fakta, jonka kaikki jo tietävät. Sitä ei sanotakaan enää valistusmielessä: useimmiten se sanotaan ääneen, koska sillä halutaan kehua itseä ja paheksua toista. Jätä mielipiteesi sanomatta, imettele silti hyvin mielin kuten itse parhaaksi näet.

Vierailija
12/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä ei mistään korvikkeesta saa. Niin se vaan on, eikä koskaan muutu. Mitä sitä hernettä vetämään, onhan paljon muitakin juttuja, mihin kaikki ei pysty vaikka haluaisivatkin.

Itse imetän omaani vielä jonkin aikaa, vaikka täytti juuri 11 kk. Eipä ole ollut edes nuhan poikasta, oli sitten sattumaa tai ei. Ja jos en pystyisi imettämään, niin sitten en.

Vierailija
13/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetävät herneen nenäänsä jos minä imetän ja olen sitä mieltä että se on parasta ravintoa lapselleni???

itse ainakin tiedän että äidinmaito on parasta ravintoa, mutta jos maitoa ei tule niin on mahdoton imettää vaikka haluaisikin. Ja minua ainakin loukkaa kun samat ihmiset sitä minulle toitottaa pulloa kaivaessani.

Vierailija
14/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten millään jaksa sitä tuttipullorumbaa ja korvikkeen roudaamista kaupasta. Puhumattakaan yöllä operaatiosta nouse ylös, lämmitä pullo, ruoki lapsi ja toivo että saat unen päästä taas kii. Ennemmin käännän kylkeä ja tuikkaan tissin muksulle suuhun ja jatkan unia.

Kolmesta lapsesta yhden kanssa olen onnistunut lähes täysimetyksessä kun unohdin kaikki neuvolan harhaopit ja keskityin toimimaan oman kropan mukaan. Tän neljännen (toistaiseksi syntymätön) koetan saada täysimetettyä ihan siksi, että se on mulle paljon, paljon helpompaa ku pulloralli. Jos ei onnistu, niin ei onnistu. Turhaa syllistämistä/syyllistymistä, kasvaa ne vauvat sillä pullomaidollakin.

Vierailija
15/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viimeistä pulloruokinnassa alusta lähtien, terveitä kun pukit, ei atopiaa, ei astmaa ihana pehmeä iho. Kaikki olleet kotihoidossa, korvatulehduksia ei ole ollut kellään. Nuorin 6v. Eli tämän perusteella en voi mennä sanomaan että äidin maito on sitä parasta.

Vierailija
16/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinkun imetys ei jostais syystä onnistu on korvike erittäin hyvä vaihtoehto. mutta en kyllä ymmärrä sitä mikä nykyään tuntuu olevan "trendi" että mielummin suoraan käytetään korvikkeita äidin mukavuussyistä. Eli omassa tuttavapiirissä nyt useampikin tuore äiti jotka sanoneet jo raskausaikana, etteivät meinaa aloittaa imetystä

imetys ei onnistu? Mitäs muita vaihtoehtoja silloin on? lapsen nälässä pitäminen? Lihakeiton tarjoaminen?

Ja minkälaisia (ikäisiä) ihmisiä tuttavapiiriisi oikein kuuluu jos teillä on tuollainen trendi? Itse en ole moisesta kuullutkaan!

Vierailija
17/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äm on parasta maitoa SINUN lapsellesi. Siitä mä hermostun, kun jotkut on sitä mieltä että äm on parata ravintoa MINUN lapselleni, tietämättä yhtään syitä miksi en imettänyt.

Hyvä juttu, jos teillä imetys sujuu ja olette molemmat tyytyväisiä:)

Vierailija
18/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinmaito ei suinkaan ole ainoa tekijä.

Vierailija
19/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvansa ruokkivat, kunhan ruokkivat!

Vierailija
20/37 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole todellakaan täydellinen äiti, kaikkea muuta ja mikä parasta: en edes imetä...

Anna minun imettää, annanhan minäkin sinun antaa vauvallesi pullosta maitoa.

Jossain nyt menee asiat ristiin.