Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

otatko si-rokotteen? miksi?

Vierailija
14.10.2009 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti otan.

Vierailija
2/9 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"terveet aikuiset". Enkä rehellisesti sanottuna usko, että tätä ryhmää rokotetaan lainkaan, koska epidemiasta ei tule niin paha että se kannattaisi. En myöskään usko, että lastani joka kuuluu edelliseen ryhmään minuun nähden (terveet yli 7-vuotiaat lapset) rokotetaan ollenkaan.

mutta jos viranomaiset syystä tai toisesta päättävät jatkaa rokotusohjelmaa meihin asti, tilanne onkin jo ihan toinen monessa muussakin suhteessa. Sitten mekin sen rokotuksen ottanemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en olisi raskaana, en ottaisi, koska en kuulu muuten mihinkään riskirymään. Nyt kuulun ja kyllä vähän pelottaa mahdolliset vaikutukset sikiöön.

Sanotaan, että on turvallinen raskaanaolevalle, mutta itseäni mietityttää. Sanotaan myös, että rokotuksen riskit ovat pienemmät kuin itse taudin ja sekin laittaa miettimään, että kyllä niitä riskejä sitten taitaa kuitenkin olla.

Normaalisti en ole ottanut mitään rokotteita raskausaikana. En siis normaalia influenssa rokotetta. Tämän taudin sanotaan olevan mahdollisesti kohtalokas äidille ja myös sikiölle, joten siksi sen kaiketi taivun ottamaan.

Vierailija
4/9 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan myös, että rokotuksen riskit ovat pienemmät kuin itse taudin ja sekin laittaa miettimään, että kyllä niitä riskejä sitten taitaa kuitenkin olla.

liittyy aina riskejä eikä mikään lääke/rokote toimi 100 % varmuudella jokikisen sitä ottavan ihmisen kohdalla.

Vierailija
5/9 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista rokotteista.

Vierailija
6/9 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ota tavallisia influenssarokotuksiakaan. en näe tarpeelliseksi, pidän oikeastaan rokotetta isompana pahana kuin taudin sairastamista. aina on tietysti riskit jälkitaudeista, mutta elämässä on monta muutakin riskiä.

jos olisi oikeasti todisteita miten vaarallinen sikainfluenssa on ja toisaalta tarpeeksi todisteita rokotuksen tehosta ja turvallisuudesta saattaisin harkita. mutta tällä hetkellä en koe tarpeelliseksi. eipä tuo tauti ainakaan vielä ole räjähtänyt käsiin siten kuin vielä elokuussa ennustettiin.

Vierailija
7/9 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kieltäytynyt joka vuosi tarjotusta influenssarokotteesta, mutta tällä kertaa sen otan.

Rokotteeseen liittyy aina riskejä, mutta sikainfluenssan seuraavista aalloista ei kukaan tiedä, milloin ja kuinka vahvana. Kuulun astman ja toisen pitkäaikaissairauden vuoksi kahteen riskiryhmään vaikka terveeksi itseni niistä huolimatta lasken.

Nämä asiat täytyy jokaisen miettiä kohdallansa. Koeryhmillä tähän asti ei liene tavattu isompia sivu- tai jälkivaikutuksia. Minä olen mielummin vaikka halvaantunut rokotuksen seurauksena kuin kuollut.

Vierailija
8/9 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalisti en mitään rokotteita ota raskausaikana juuri siksi, että jokaisessa rokotteessa on riskinsä. En pelkää tätä rokotetta mitenkään enempää kuin muitakaan.

Valitsen kahdesta pahasta pienemmän, eli rokotteen raskausaikana siksi, että itse tauti on mahdollisesti minulle rankempi ja riskialttiimpi kuin normaalit influenssat.

Sanotaan myös, että rokotuksen riskit ovat pienemmät kuin itse taudin ja sekin laittaa miettimään, että kyllä niitä riskejä sitten taitaa kuitenkin olla.

liittyy aina riskejä eikä mikään lääke/rokote toimi 100 % varmuudella jokikisen sitä ottavan ihmisen kohdalla.

Vierailija
9/9 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen astmaatikko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä