Kuinka paljon saat veronpalautuksia/mätkyjä ja pidätkö vero% sen
minkä sinulle on laskettu vai nostatko sitä itse? Jos nostat niin paljonko?
Kommentit (40)
että maksasin oikean määrän veroja, eli ei tulis hirveästi palautuksia tai mätkyjä. Tänä vuonna onnistuin ihan kohtalaisen hyvin, saan palautusta 164 euroa.
Muutan veroprosenttia aina kesken vuoden tarpeen mukaan.
Miksi pitäisi antaa verottajalle (lähes) korotonta lainaa nostamalla veroprosenttiaan?
Itse maksan vuoden mittaan mahdollisimman vähän veroja, niin vähän kuin mihin vain saan ennakonpidätysprosentin keploteltua. Sitten tammikuussa lasken mikä veroprosentiksi tulee todellisten ansioiden mukaan ja maksan ennakontäydennysmaksua tarvittavan määrän. Tällä konstilla saan verorahat omaan käyttööni korotta jopa vuodeksi (keskimäärin puoleksi vuodeksi). Todella kannattavaa sen sijaan, että makselee vaikkapa asuntolainasta korkoja pankille ja makuuttaa rahojaan korotta verottajalla!
Pyrin siihen, että verotuspäätöksen tullessa, olen kutakuinkin nollilla, mutta mieluummin niin, että tulee vähän lisäveroja. Palautukset ovat tympeitä, kun miettii sitä valtiolle halpaan hintaan lainaamaansa rahaa.
siis viime vuonna onnistuin, enkä tänä vuonna, tästä vuodestahan ei vielä tiedä.
Mäkään en halua antaa valtiolle ilmasta lainaa. Liian ison veroprosentin pitäminen ei oo musta mitenkään hirveän järkevä säästämiskeino.
Laskuri antoi minulle 24% ja nyt perusprosenttini on 19. Mätkyjä siis tulossa....
että yrittäjä voi hakea vuoden aikana ennakkoveroihinsa muutosta? Ei ole pakko maksaa isoja ennakkoja, jos vuoden kuluessa tuloennuste laskee.
olen yrittäjä ja maksan verot aina ennakkoon eli arviointi on vaikeaa. Viime vuodelta saan palautuksia ihan hirveästi, tälle vuodelle ennakkovero on laskettu matalammaksi, katsotaan nyt jos menisi paremmin kohdilleen.
Lasken aina itse arvion vuoden tuloksi ja vertaan sitä saamaani verokorttiin. Jos näyttää siltä, että tuloraja ei kortissa riitä, niin lasken uuden verokortin netissä.
Asuntolainan korkojen takia on kuitenkin vaikea laskea prosennttia ihan tarkaan oikein.
nyt teen töitä veroprosentilla 14,5 ja varmaankin saan ensi vuonnakin vähän palautusta.
nyt saan 100e.
Lasken veroprosentin aina niin, että olen plussan puolella. Nyt tuli kyllä takaisin enemmän kuin olin arvioinut.
Johtuu lähes kokonaan kotitalousvähennyksistä. Tietoisesti en pidä liian isoa vero%:a.
tämän vuoden verotusta. Annetuilla tiedoilla laskuri näytti, että loppuvuoden veroprosentin pitäisi olla 8, alkuvuosi on pidätetty 29 %. Ja mitään muutoksia en tehnyt alkuperäiseen verokorttiin. Tilasin nyt uuden kortin loppuvuodeksi, eipähän jää rahat valtiolle ensi vuodeksi...
hassua kyllä. Olin viime vuodesta yli puolet hoitovapaalla, kotihoidontuesta maksoin veroa muistaakseni 7,5 %. Sitten menin töihin ja hups, ekasta palkasta meni 60 % veroa kun verokortti oli kadonnut johonkin. No, tilasin muutosverokortin ja loppuvuonna maksoin ennakonpidätystä 0 %. Ja silti noin iso palautus. Tänä vuonna maksan n 1 %-yksikön liikaa (ainakin just tällä hetkellä), mutta ihan tarkkaanhan sitä ei voi ennaakkoon sanoa, koska esim. asuntolainan korot on laskeneet monta kertaa - tulee vähemmän vähennyksiä
iso osa on kotitalousvähennystä ja osa vissiin mun yrityksen tappioista. Tälle vuodelle kevään kotitalousvähennykset pantiin jo miehen verokortille, syksyltäkin tulee kyllä vielä vähennettävää, joten eiköhän ens vuodeksikin palautuksia tule.
Veronpalautukset kyllä pelastaa joulun. Ei me osata mitään säästöön panna, vaan tili tyhjenee aina saman tien palkkapäivänä...
jonkun pari tonnia "lainaa valtiolle huonolla korolla", että mitäs sitten. Jos en tekisi niin niin tuskinpa ne rahat missään muuallakaan juuri näkyisivät. Nyt kun saan ne ennen joulua niin voin ostaa lahjat jne. .
että en mätkyjä joudu maksamaan.
Opiskelen ja olen osa-aikatöissä samalla ---> tulot pienet. Esim. muutaman satasen mätkyt olisivat ISO raha, ja vastaavasti samaiset muutama satanen palautuksina myös iso raha tässä elämäntilanteessa.
Myös aiemmin (kun olin vain töissä) pidin vero% hieman liian isona, sillä mielummin saan rahaa kun maksan mätkyjä.
Itse olen myös todella huono säästämään...!:( Eli käytännössä kaikki mitä tulee myös menee, -tuloista riippumatta. Siksi "koronlaina valtiolle" ei minua haittaa. Ja käsittääkseni nykyään siitä vähän korkoa maksetaankin...? Muuttui muistaakseni muutama vuosi sitten?
olen yrittäjä ja maksan verot aina ennakkoon eli arviointi on vaikeaa. Viime vuodelta saan palautuksia ihan hirveästi, tälle vuodelle ennakkovero on laskettu matalammaksi, katsotaan nyt jos menisi paremmin kohdilleen.
kuinka paljon tulee palautusta, palautusta kuitenkin tulee.
Nostan aina vero% kun tuloni nousevat joka vuosi.
Käyn laskemassa arvioitujen tulojen mukaan www.vero.fi prossani.
Ap kaikkien suomalaisten verotiedot voi kysyä verohallinnosta. Helpompaa kuin että jokainen kirjoittaa vastauksen tänne.
kerran sain 6000 €