Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon saat veronpalautuksia/mätkyjä ja pidätkö vero% sen

Vierailija
14.10.2009 |

minkä sinulle on laskettu vai nostatko sitä itse? Jos nostat niin paljonko?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee noin 800€. Prosentin nostan itse yhdellä prosentilla ettei tarvitse olla säätämäss pitkin vuotta jospa tulisikin lisää liksaa.

Vierailija
2/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin aiva pyörtyä kun sain palautusta yli 1600!!! en oo ikuna saanu näin paljoo viimeks sain jotain 600.- mun veroprosentti on 14.5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan parina vuotena olen saanut mätkyjä.

Tänä vuonna palautusta n. 100 €.

Vierailija
4/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivonmukaan nyt olis paremmin kohdillaan.

Vierailija
5/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin suurimman osan viime vuotta kotihoidontuella

Vierailija
6/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lasketutan verokortin uudelleen 2-3 kertaa vuodessa (ja vero% menee silloin joko ylös- tai alaspäin) ja saan yleensä noin 30e palautuksia. Nyt selkeästi en ollut huomioinut että äitiysrahat maksetaan aina kuukausi jälkikäteen sillä olin lasketuttanut itselleni liian isot tulot ja sen takia tuli tuota palautusta niin paljon. Muuta en keksi.

Vierailija
7/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä veroprosentti on kohdillaan tai vähän yli ettei tule noin paljoa, mutta nyt olin osan vuotta hoitovapaalla ja osan töissä.

Vierailija
8/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljonko saatte palautuksia?

Vierailija
9/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tuli mätkyjä reilu 200€, mutta oikaisin verottajaa kun ilmoitin työmatkakulut ja takasin tulee. Odotin kylläkin enemmän takaisin!

Vierailija
10/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuukausipalkkalainen joten verot on aika helppo laskea ja maksaa sentilleen. Matkavähennysten vuoksi laskin viimeksi vero%, koska palkankorotusta ei ollut tiedossa. Sain palautusta 200€

Vierailija
11/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa paljonko nostatte veroprossaa alkuperäisestä? paljonko saatte palautuksia?

Eihän nyt hyvänen aika kannata päästä vetäistä vaan jotain uutta lukua vaan joko netin kautta tai puhelimitse tilata uusi verokortti kun on ENSIN selvittänyt saadut tulonsa/maksetut veronsa ja arvioinut erittäin realistisesti loppuvuoden tulot. Sieltä se uusi vero% sitten plumpsahtaa niiden tietojen perusteella.

Vierailija
12/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän prosentin tarkoituksella liian korkeana. Vaikka korotonta lainaa valtiollehan se on...

Vierailija
13/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä pystyy tosi näppärästi muokkaamaan tietoja tuloista, vähennyksista jne.

Ei siihen voi antaa mitään yleispätevää vastausta

Kertokaa paljonko nostatte veroprossaa alkuperäisestä? paljonko saatte palautuksia?

Eihän nyt hyvänen aika kannata päästä vetäistä vaan jotain uutta lukua vaan joko netin kautta tai puhelimitse tilata uusi verokortti kun on ENSIN selvittänyt saadut tulonsa/maksetut veronsa ja arvioinut erittäin realistisesti loppuvuoden tulot. Sieltä se uusi vero% sitten plumpsahtaa niiden tietojen perusteella.

Vierailija
14/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan van siksi, että saan palautuksia. Rahalle on aina käyttöä juuri joulun alla kun pitää lahjoja hankkia. Tänä vuonna palautusta tulee reilu 3000 e, se sisältää kyllä puolet kotitalousvähennystä.

Vierailija
15/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonnin palautuksia...

Vierailija
16/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää mulle ainakin veroprossaksi jotain muuta kuin pitäisi. Siksi lasken aina itse laskurilla ja lisään tulokseen vielä 2% ja tilaan uuden kortin. Kesäloman aikoihin tarkistan kuinka kortti vielä pitää paikkansa.

Teen osittain keikkatyötä ja saan hiukan kuukausipalkan päälle lisiä keikkojen määristä riippuen. Tuloja on joskus hankala ennakoida.

Vierailija
17/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en halua antaa valtiolle ilmaista lainaa. Eli lasketan prosentin usein jossain vaiheessa vuotta uusiksi niin että osuu mahd. lähelle nollaa. Matkavähennykset sitten tulevat aikanaan kyllä takaisin, niiden vaikutusta en jaksa arvioida etukäteen.

Vähän OT, mutta aika monelle asuntovelalliselle muuten tullee ensi jouluna mätkyjä jos ette ole ottaneet roimasti tippuneita korkomenoja verotuksessanne huomioon..

Vierailija
18/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en halua antaa valtiolle ilmaista lainaa. Eli lasketan prosentin usein jossain vaiheessa vuotta uusiksi niin että osuu mahd. lähelle nollaa. Matkavähennykset sitten tulevat aikanaan kyllä takaisin, niiden vaikutusta en jaksa arvioida etukäteen. Vähän OT, mutta aika monelle asuntovelalliselle muuten tullee ensi jouluna mätkyjä jos ette ole ottaneet roimasti tippuneita korkomenoja verotuksessanne huomioon..

Vierailija
19/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai mätkyjä 600€, tosi vähän, kun viime vuonna maksettiin takaisin 4500€.

Vierailija
20/40 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500 € - tulot 12 000 e

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme