Tänään jutteluaika ekaluokkalaisen open kanssa. Mitä kokemuksia?
Eli mitä asioita siellä käsitellään? Kertooko ope kaikki tuhmat teot ja häiriköinnit (jos sellaisia on) vai missä hengessä olette palaveeranneet?
Kommentit (5)
jos se on tavallinen vanhempainvartti niin siinä pitäisi keskustella lapsen saavutuksista ja tavoitteista (eli osaamisista ja vielä harjoiteltavista asioista).
jos taa skyseessä on ihan vain teidän lasta varten järjestetty erillinen palaveri, kyse on todennäköisesti siitä, että lapsi on jotenkin poikkeuksellisen vaikea, käytökseltään tai muuten. Silloin koko tilaisuus keskittyy kyllä siihen.
luokkalaisten vanhemmat käyvät vuorotellen juttelemassa open kanssa ja puoli tuntia kestää keskustelut. t: ap
vanhemmat käyvät vuorotellen juttelemassa open kanssa ja puoli tuntia kestää keskustelut. t: ap
Olen täysin vieraantunut nykyisestä koulumaailmasta, kun omasta kouluajastani on jo paljon aikaa ja oma lapseni on vielä vauva. Mutta tuli tästä mieleen, että onpa opettajalla työsarkaa, kun jokaisen lapsen vanhemman kanssa on puolen tunnin keskustelu. Se tarkoittaa myös valmistautumista tähän keskusteluun jne. Ihmettelen, kun täällä aina rutistaan opettajien lyhyitä päiviä ja pitkiä lomia.
joten en sääli opettajia. Lisäksi helpottaa kun kaikki on yhdellä rysäyksellä ja vähemmän on soittelutarvetta vanhemmilla pitkin lukuvuotta.
Kokemusta on näistä keskustelutuokioista ja kyllä niissä puhutaan miten lapsi on pärjännyt koulussa, ymmärtääkö asiat ja tekeekö tehtävät lisäksi saatetaan näyttää joku koe/testi.
Voit itse kysyä miten lapsi on sopetunut luokkaan ja onko kavereita koulussa. Kysy vielä minkälainen luokka on onko siellä työrauha.
Omilla ei ole ollut häiriökäyttäytymistä joten sellaisiin keskusteluihin ei ole ollut tarvetta.
vanhemmat käyvät vuorotellen juttelemassa open kanssa ja puoli tuntia kestää keskustelut. t: ap
Olen täysin vieraantunut nykyisestä koulumaailmasta, kun omasta kouluajastani on jo paljon aikaa ja oma lapseni on vielä vauva. Mutta tuli tästä mieleen, että onpa opettajalla työsarkaa, kun jokaisen lapsen vanhemman kanssa on puolen tunnin keskustelu. Se tarkoittaa myös valmistautumista tähän keskusteluun jne. Ihmettelen, kun täällä aina rutistaan opettajien lyhyitä päiviä ja pitkiä lomia.
vanhemmille. Ap täsmentää.