Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äkkiä! Kestävätkö Orthex pakastusrasiat keittämistä???

13.10.2009 |

En kehtaisi huvikseen kokeilla...

Tissimölön pakastukseen ajattelin...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit pussiin kevyt solmu ja sitte orthexin sisää. Ei ainakaa repee, ja pussit on keittämättä siistejä...

2/4 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestävät.

Ainakin nuo tukevammat joissa on sellainen "helmareuna" ja pyöreämmät kulmat.

Koko tilavuus niissä on 0,3l, mutta aika nätisti käy tuollaisen 0,2l pakastukseen ;-)

Btw, onko kokemuksia tissimölön kauppaamisesta sairaalalle?

Onko kauhean byrokraattista?

Jotenkin tuntuu että varmaan pitäisi tissitkin keittää ennen pumppaamista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävisivät "ensi hätään" ja ne voi keittää vaikka yli 10 min, korkitkin voi keittää. Pilttipurkkeihin jos joudut laittamaan, niin jätä turpoamisvara, ettei purkki halkea laajentuessaan pakastuksen aikana.

Vedin vielä kelmun tiukasti kannen yli käyden pohjan kautta niin kansi pysyy. Pystyyn toki laitoin. Tämä oli minun "hätävarani".

Parhaimpana olen kokenut kertakäyttötuttipullojen pussit. Jotkut laittavat pienimpään Minigripiin, sulkee suunsa, mutta kertispussit koin minun jutukseni.

Mittasin tasaerän maitoa niin tiesin minkä verran otan.

Laitoin 50ml ja 100ml jolloin pystyi ottamaan vielä 50ml lisäksi jos tarvitsi. Käänsin loput pitkulaisesta pussista ja laitoin johonkinalustaan - muovilaatikon kanteen tai pikkupellille, sitten muutaman sentin koohoasentoon ettei valu ulos jäätyessään. Näin sain tasakokoisia pusseja, helppo pinota jolloin mahtuu. Jäätymisen jälkeen heti käärin talouspyyhkeeseen ettei kulmat mene rikki.

Lopuksi laitoin sopivaan kohtaan johonkin rasiaan ettei tarvitse "myllätä" niitä etsiessä. Lämmitin vain arvioimani verran kerrallaan, ja hain jääkaapista tilkan lisää jos vauva ei ollut kylläinen. Osan lypsettyä maitoa jätin vauvalle jääkaappiin.

(Jouduin lypsämään kaiken maidon ja antamaan pullosta matalien nännien takia, rinnan pää ei pysynyt vauvan suussa. Maitoa tuli 1,8 litraa/vrk ja myinkin sitä sairaalaan)

4/4 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilttipurkkeja olen käyttänytkin, mutta ne loppuivat jo.

Minigrippejä käytin esikoisen aikaan, mutta onnistuin jotenkin sulatusvaiheessa sulattamaan niistä saumatkin, eli fuskasivat.

Tyttö hörsii kyllä suoraan tissistä, mutta sitä maitoa vaan tulee hervottomasti.

En edes tiedä, onko järkevää ruveta tunkemaan pakkasta täyteen mölöä...

Mutta ei kai vara venettä kaada ;-)