Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoisvauvojen äidit!

Vierailija
13.10.2009 |

Voisitteko kuvitella ystävystyvänne kolmen lapsen äidin kanssa vai onko "kulttuuriero" mielestänne liian suuri?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä elämäntilanteen, vaan luonteen.

Vierailija
2/10 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin nyt lapseni on jo 1v2kk.

Aikaisemmin tunsin, että jouduin suojelemaan vauvaani toisten lasten liian rajuilta leikeiltä. Nyt kun lapsi liikkuu jo itse ja osaa jonkun verran osallistua leikkeihin, oikein mielelläni tutustuisin johonkin kokeneempaan äitiin. Olettaen, hänellä olisi pää kunnossa ja tulisimme toimeen :)

Äiti, 22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kova kynnys, kun enemmän oli hakusessa vertaisseuraa kaiken uuden edessä.

Ja nyt kun lapsia kolme niin kavereinakyllä myös äitejä joilla esikoinen kuopuksemme ikäinen.

Vierailija
4/10 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä sitten vaikuttaa enempi se, että on itellä ikää jo 36, ja monilla kavereillakin on kaksi tai kolme lasta... eli on nähnyt sitä vauva / lapsiarkea jo kaaaauan... ja toisaalta ei enää ole arka siitä, mitä muut ajattelee tai sanoo. Ei ole tullut edes mieleen, että olis jotain väliä montako lasta jollain ädillä on. Äiti on äiti :)

T: kolmonen

Vierailija
5/10 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne vanhat ystävät joilla vasta vauva talossa, niiden seura vaan ei oikein enää jaksa kiinnostaa. Ennen tapasin heitä ilman lapsia kuullakseni kuumimmat juorut etc., nyt jaksavat jauhaa vain vauvoistaan, minä taas en enää jaksa puhua pelkästään lapsista.

eli siis mä en vois ainakaan ystävystyä esikoisvauvan äidin kanssa, jos siis tarkoitus olla vain mammakavereita.. harrastuksen myötä tai muuten toki!

Vierailija
6/10 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti on yleensä paljon vanhempi, joten tässä voi olla muuri:D Ja nuoret esikoisensa saaneet äidit ovat usein jostain syystä uhka näille.. Itse en koe mitään "kulttuurieroa" mutta toisin päin ilmeisesti:D

Vierailija
7/10 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse voisin ihan hyvin ystävystyä jonkun yksilapsisenkin kanssa, varsinkin jos sattuisi olemaan meidän vauvan ikäinen lapsi hänellä myös.

Vierailija
8/10 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ihan aina kuitenkaan..

Mä sain kolmannen lapseni kuukautta ennen kuin täytin 22, olisin tuskin ollut kovin ikäloppu monenkaan ensisynnyttäjän seurassa...

Enkä kyllä olisi vieläkään ihan ikäloppu mielestäni. Ensivuonna tulee 32v mittariin ja masussa on kahdeksas lapsi. =)

Vierailija
9/10 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin maata täyttää...

Vierailija
10/10 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tule kuin tämä yksi lapsi eli enemmänkin voisin kuvitella että ongelma saattaisi tulla siinä jos tämä kolmen lapsen äiti ei haluaisi ymmärtää päätöstämme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi